Karel Novák: Otevřený dopis "Dětem Země" - lidi přestaňte blbnout!!!
Pro ilustraci svého názoru uvádím příklad s dostavbou dálnice D8, kde se již začíná rýsovat ostrý střet mezi občany dotčeného regionu s ochránci přírody. Doporučuji okamžitě ukončit všechny obstrukce, které se týkají dostavby dálnice D8. Jsem přesvědčen o tom, že výstavba "tunelu Kubačka " je z různých důvodů nerealizovatelná a její další prosazování vyvolá soustředěný odpor obyvatel regionu, kterého se týká. Jsem přesvědčen o tom, že tento mediálně zajímavý střet - ve kterém vyhrají obyvatelé (voliči) regionu - by způsobil ekologickým hnutím nenapravitelnou škodu na pověsti.
Vrcholem nevkusu a pohrdání občany dotčeného regionu panem Patrikem je prohlášení, že pokud "projde" časově kratší varianta - bez tunelu kubačka - tak dobu výstavby prodlouží podáváním soudníh žalob.
reklama
Online diskuse
reakce na oba příspěvky pana Nováka - 10. 3. 2005 - Jiří ŘehounekVážený pane Nováku,chtěl bych jako Váš profesní kolega a zároveň jako člen Dětí Země a signatář petice za tunel Kubačka reagovat na Vaše příspěvky. Je mi velmi líto, že se v poslední době podařilo některým politikům navodit dojem, že zlí ochránci přírody brzdí pokrok a chtějí zabránit výstavbě dálnic. Pravdou je totiž opak. Děti Země a další občanská sdružení (včetně severočeských, nejen z "Prahy, Brna či Plzně") od počátku trpělivě opakují, že nejsou proti výstavbě dálnic. Naším cílem je, aby dálnice nelikvidovaly cenné přírodní lokality a krajinný ráz. V řadě případů také prosazujeme taková řešení silniční dopravy, která by měla snížit vliv staveb na životní prostředí a zdraví lidí. Ředitelství silnic a dálnic ovšem nechce o trasování dálnic jednat. Podle hesla: My vám řekneme, kudy to povede, a vy nám řekněte, jak to udělat, aby to neškodilo. Že se při tom ohýbají a překrucují zákony této země, jak konstatovala mimo jiné i zpráva ombudsmana Otakara Motejla, je zřejmě vedlejší. První, kdo vyvolal o dálnici D8 skutečné jednání všech stran sporu, byl hejtman Jiří Šulc, kterému za to patří dík. Bohužel se tak stalo až koncem loňského roku. Kdyby se o dálnici vyjednávalo už od počátku, mohlo se po ní dávno jezdit. A stejný model se bohužel uplatňuje i u jiných (nejen)dálničních staveb po celé ČR. Pokud byste měl zájem o další diskusi na toto téma, jsem Vám na svém e-mailu kdykoli k dispozici. Nevím, zda se mi podaří Vám vyvrátit názor o fundamentalismu a ekoterorismu mém a mých kolegů ochranářů. Ale rozhodně bych se o to rád pokusil. Přeji Vám pěkný den. Jiří Řehounek |