https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/politikareni-a-urednikovani-sz-vplneni-hlavnich-cilu-zejmena-vregionech-neprospiva
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rudolf Kunzmann: Politikaření a „úředníkování“ SZ v plnění hlavních cílů, zejména v regionech, neprospívá

28.3.2008 | BRNO
Při současném náhledu na činnost SZ lze konstatovat, že na úrovni celostátní se propadá SZ do problematiky politikaření a na úrovni regionální se jeví nevýrazně. Zdá se, jako by členové SZ v regionech byli spokojeni s tím, že byli zvoleni. Jeví se, že SZ, zejména na regionálních úrovních, nesleduje základní strategické cíle, které v podmínkách regionů bohužel nejsou z hlediska preferencí pro daný region výrazně specifikovaně odstupňovány.
 
Parkovací dům v Ostravě.
Nadzemní systém ekologického Automatizovaného parkovacího domu s třemi nezávislými vjezdy firmy KOMA je v provozu před nádražím Ostrava-Svinov a plní spolehlivě úlohu pro velkou frekvenci odbavování vozidel a parkingu zejména cestujících Pendolinem do Prahy.
Foto: Rudolf Kunzmann

A tak můžeme pozorovat, že volení představitelé SZ jsou na úrovni regionů vtahováni do pouhého participování a „úředníkování“, čímž jejich koncepční přístup k pořadí důležitosti problémů je rozmělňován a otupován. Málo v regionech představitelé SZ vnímají, že mimo již uzavřené koaliční smlouvy v životě jsou nastolovány i problémy nové, k jejichž řešení, a prosazení řešení, je od zastupitelů SZ nezbytné získání dalších zastupitelů napříč politickým spektrem. K čemuž je ovšem potřebná od zastupitelů SZ aktivní osobní politická činnost. To že se tak neděje se samozřejmě hodí nejen oponentům, ale především silné „betonové lobby“ stavebních firem, kterým tím alespoň SZ v regionech nevadí v získávání a v bezohledném realizování takových stavebních akcí, které jsou nejen neekologické, ale mají i další škodlivé vlivy na život obyvatel dotyčného regionu. To vše se děje v bezohledném zájmu zisků „betonové lobby“.

Takovéto „betonové lobby“ zcela vyhovuje, jestliže se vyhlašují a realizují takové akce, jako jsou „Auta z města ven“, nebo „Den bez aut“, s jízdami městem na kolech, atd. To zapadá do shovívavého pohledu lidí „betonové lobby“ pro tuto činnost s myšlenkou „Ať se mládí vydovádí, a nás si nevšímá“. Ano, uvedené akce nejsou zcela nepotřebné, ale z hlediska řešení problémů životního prostředí v regionech jsou jen poukázáním na problém, řekl bych pouhým písmenem za A), neboť se při této akci neříká proč tomu tak je, kdo za to může a jak postupovat ve správném řešení dál. Tedy je to přístup otevřeně řečeno nekoncepční a bezvýchodný, který v bodu za B) nejen nic neřeší, ale i nadále se ponechává otevřeně volná ruka k pokračování neekologického řešení po staru, což někomu bez pochyb vyhovuje. Bez aut to zcela prostě nejde, z celé řady vážných ekonomických důvodů, což ví každý. Jeden den bez aut situaci klimatu vůbec neřeší a ani jí nepomůže. Zájem o cyklostezky je nepochybně potřebný, ale měl by být provázen i nekompromisním zájmem, aby jízda na nich byla umožněna především v prostředí bez exhalací.

Parkovací dům v Žilině.
Nadzemní sytém ekologického Automatizovaného parkovacího domu s jedním vjezdem firmyLogiPark je v provozu v Žilině a zajišťuje parking vozidel panelových domů na sídlišti.
Foto: Rudolf Kunzmann

Z dosud uvedeného vyplývá, že podstata řešení zlepšení klimatu a zásadního snížení exhalací v regionech a městech je především ve zpracování a přijetí nekompromisního „Komplexního koncepčního projektu řízeného pohybu aut ve městech a parkingu“, přičemž parking musí být v takovém projektu koncipován na bázi nejnovější ekologické technologie parkingu 21.století. Základním prvkem řešení takového “Komplexního koncepčního projektu řízeného pohybu aut ve městech a parkingu“ pro každé město je vyjasnění současných hlavních tahů vozidel do města a městem a ujasnění, kterou oblast příslušného města považujeme za takové centrum, kam chceme zastavit, nebo zásadně omezit vjezd vozidel z ekologických a i dalších důvodů. V návaznosti na to, ale také na současnou i plánovanou městskou hromadnou dopravu, a její místa styků s hlavním současným tahem vozidel, je nezbytné najít a stanovit místa pro „záchytná parkoviště“ těchto vozidel. Tato záchytná parkoviště nelze dislokovat jen do míst, kde je„nějaká díra“! Musí se dislokovat i do míst s případným zpětným vlivem na úpravy územního plánu města, vyžaduje-li si to účelné řešení! Je naprosto samozřejmé, že „záchytná parkoviště“ musejí být realizována jako nadzemní(nebo podzemní) Automatizované Parkovací Domy(dále jen APD). Jen to jednoznačně zajistí zastavení parkovací kriminality! Tím je totiž jednoznačně zařízeno a zajištěno, že nikdo, tedy řidiči, jejich doprovod a vůbec kdokoli jiný, nemá přístup do parkovacího domu. A to je jedině možné zajistit v APD. Pouze APD by měly být jednoznačně pilířem tzv.“záchytných parkovišť“! Zde řidiči v APD mohou odložit své vozidlo a přejít na hromadnou městskou dopravu s jistotou, že po návratu najdou své vozidlo nezcizené a nevykradené. Je řada typů APD, které umožňují parking i při nárazových akcích (divadla, sportovní utkání,nádraží,atd) a realizují je i české firmy. To se systémově řeší bezproblémově buď APD s více vjezdy, nebo realizací potřebného počtu samostatných APD kryjících předpokládaný počet parkujících vozidel při nárazové akci. Jednoznačnou realizací APD je v rámci komplexního řešení realizováno automaticky:

-Příjem a výdej vozidel se koná v chráněné části pro řidiče před APD .Vozidla jsou automaticky ukládána a vyjímána ze stání bez přítomnosti jakýchkoli osob.
-APD zaujímají velmi malý prostor, jejich montáž umožňuje rychlou výstavbu a zajišťují bezbariérový přístup.
-Vozidla jsou ukládána a vyjímána bez spuštěných motorů. Nevytváří se exhalace při parkingu, což je přínos i pro ekologii. Při parkování a výjezdu vozidla v běžném Vjezdovém Parkovacím domu (dále jen VPD) se spotřebuje na vozidlo 0,3 l benzinu. To např. při obratu 2.000 vozidel za den představuje 600 l benzinu. Z 1 l benzinu vzniká 11,7kg exhalací, což v našem případě představuje 7.020kg exhalací za den, z nichž velká část je karcinogenních! Z 1litru nafty vzniká 36,6kg exhalací. Při mocném bodovém soustředění emisí u VPD a velkých parkovišť zapříčiňují kontaminované emise 6x vyšší výskyt rakoviny. -Neodmyslitelnou součástí „Komplexního koncepčního projektu řízeného pohybu aut ve městech a parkingu“, je s tím související úplný informační systém. Ten jednak umožní, aby na příjezdových místech hlavních tahů vozidel do města bylo již na světelných informačních tabulích ohlašováno kde jsou záchytná parkoviště a kolik je právě v kterém volných parkovacích míst. To zásadně usměrní a zastaví chaotický pojezd vozidel po městě při hledání parkovacích míst ve městě, a opět příznivě ovlivní snížení exhalací. Mimo to tento informační systém interně také umožňuje policii okamžitou lustraci uložených vozidel dle SPZ. SPZ jsou ukládána při příjmu vozidla automaticky do databáze a umožní tím zjištění zda není právě uloženo ukradené(hledané) vozidlo.


reklama

 
Rudolf Kunzmann
Autor je čtenářem Ekolistu.cz
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist