Rudolf Kunzmann: Politikaření a „úředníkování“ SZ v plnění hlavních cílů, zejména v regionech, neprospívá
Nadzemní systém ekologického Automatizovaného parkovacího domu s třemi nezávislými vjezdy firmy KOMA je v provozu před nádražím Ostrava-Svinov a plní spolehlivě úlohu pro velkou frekvenci odbavování vozidel a parkingu zejména cestujících Pendolinem do Prahy. | |
Foto: Rudolf Kunzmann |
A tak můžeme pozorovat, že volení představitelé SZ jsou na úrovni regionů vtahováni do pouhého participování a „úředníkování“, čímž jejich koncepční přístup k pořadí důležitosti problémů je rozmělňován a otupován. Málo v regionech představitelé SZ vnímají, že mimo již uzavřené koaliční smlouvy v životě jsou nastolovány i problémy nové, k jejichž řešení, a prosazení řešení, je od zastupitelů SZ nezbytné získání dalších zastupitelů napříč politickým spektrem. K čemuž je ovšem potřebná od zastupitelů SZ aktivní osobní politická činnost. To že se tak neděje se samozřejmě hodí nejen oponentům, ale především silné „betonové lobby“ stavebních firem, kterým tím alespoň SZ v regionech nevadí v získávání a v bezohledném realizování takových stavebních akcí, které jsou nejen neekologické, ale mají i další škodlivé vlivy na život obyvatel dotyčného regionu. To vše se děje v bezohledném zájmu zisků „betonové lobby“.
Takovéto „betonové lobby“ zcela vyhovuje, jestliže se vyhlašují a realizují takové akce, jako jsou „Auta z města ven“, nebo „Den bez aut“, s jízdami městem na kolech, atd. To zapadá do shovívavého pohledu lidí „betonové lobby“ pro tuto činnost s myšlenkou „Ať se mládí vydovádí, a nás si nevšímá“. Ano, uvedené akce nejsou zcela nepotřebné, ale z hlediska řešení problémů životního prostředí v regionech jsou jen poukázáním na problém, řekl bych pouhým písmenem za A), neboť se při této akci neříká proč tomu tak je, kdo za to může a jak postupovat ve správném řešení dál. Tedy je to přístup otevřeně řečeno nekoncepční a bezvýchodný, který v bodu za B) nejen nic neřeší, ale i nadále se ponechává otevřeně volná ruka k pokračování neekologického řešení po staru, což někomu bez pochyb vyhovuje. Bez aut to zcela prostě nejde, z celé řady vážných ekonomických důvodů, což ví každý. Jeden den bez aut situaci klimatu vůbec neřeší a ani jí nepomůže. Zájem o cyklostezky je nepochybně potřebný, ale měl by být provázen i nekompromisním zájmem, aby jízda na nich byla umožněna především v prostředí bez exhalací.
Nadzemní sytém ekologického Automatizovaného parkovacího domu s jedním vjezdem firmyLogiPark je v provozu v Žilině a zajišťuje parking vozidel panelových domů na sídlišti. | ||
Foto: Rudolf Kunzmann |
Z dosud uvedeného vyplývá, že podstata řešení zlepšení klimatu a zásadního snížení exhalací v regionech a městech je především ve zpracování a přijetí nekompromisního „Komplexního koncepčního projektu řízeného pohybu aut ve městech a parkingu“, přičemž parking musí být v takovém projektu koncipován na bázi nejnovější ekologické technologie parkingu 21.století. Základním prvkem řešení takového “Komplexního koncepčního projektu řízeného pohybu aut ve městech a parkingu“ pro každé město je vyjasnění současných hlavních tahů vozidel do města a městem a ujasnění, kterou oblast příslušného města považujeme za takové centrum, kam chceme zastavit, nebo zásadně omezit vjezd vozidel z ekologických a i dalších důvodů. V návaznosti na to, ale také na současnou i plánovanou městskou hromadnou dopravu, a její místa styků s hlavním současným tahem vozidel, je nezbytné najít a stanovit místa pro „záchytná parkoviště“ těchto vozidel. Tato záchytná parkoviště nelze dislokovat jen do míst, kde je„nějaká díra“! Musí se dislokovat i do míst s případným zpětným vlivem na úpravy územního plánu města, vyžaduje-li si to účelné řešení! Je naprosto samozřejmé, že „záchytná parkoviště“ musejí být realizována jako nadzemní(nebo podzemní) Automatizované Parkovací Domy(dále jen APD). Jen to jednoznačně zajistí zastavení parkovací kriminality! Tím je totiž jednoznačně zařízeno a zajištěno, že nikdo, tedy řidiči, jejich doprovod a vůbec kdokoli jiný, nemá přístup do parkovacího domu. A to je jedině možné zajistit v APD. Pouze APD by měly být jednoznačně pilířem tzv.“záchytných parkovišť“! Zde řidiči v APD mohou odložit své vozidlo a přejít na hromadnou městskou dopravu s jistotou, že po návratu najdou své vozidlo nezcizené a nevykradené. Je řada typů APD, které umožňují parking i při nárazových akcích (divadla, sportovní utkání,nádraží,atd) a realizují je i české firmy. To se systémově řeší bezproblémově buď APD s více vjezdy, nebo realizací potřebného počtu samostatných APD kryjících předpokládaný počet parkujících vozidel při nárazové akci. Jednoznačnou realizací APD je v rámci komplexního řešení realizováno automaticky:
-Příjem a výdej vozidel se koná v chráněné části pro řidiče před APD .Vozidla jsou automaticky ukládána a vyjímána ze stání bez přítomnosti jakýchkoli osob.
-APD zaujímají velmi malý prostor, jejich montáž umožňuje rychlou výstavbu a zajišťují bezbariérový přístup.
-Vozidla jsou ukládána a vyjímána bez spuštěných motorů. Nevytváří se exhalace při parkingu, což je přínos i pro ekologii. Při parkování a výjezdu vozidla v běžném Vjezdovém Parkovacím domu (dále jen VPD) se spotřebuje na vozidlo 0,3 l benzinu. To např. při obratu 2.000 vozidel za den představuje 600 l benzinu. Z 1 l benzinu vzniká 11,7kg exhalací, což v našem případě představuje 7.020kg exhalací za den, z nichž velká část je karcinogenních! Z 1litru nafty vzniká 36,6kg exhalací. Při mocném bodovém soustředění emisí u VPD a velkých parkovišť zapříčiňují kontaminované emise 6x vyšší výskyt rakoviny.
-Neodmyslitelnou součástí „Komplexního koncepčního projektu řízeného pohybu aut ve městech a parkingu“, je s tím související úplný informační systém. Ten jednak umožní, aby na příjezdových místech hlavních tahů vozidel do města bylo již na světelných informačních tabulích ohlašováno kde jsou záchytná parkoviště a kolik je právě v kterém volných parkovacích míst. To zásadně usměrní a zastaví chaotický pojezd vozidel po městě při hledání parkovacích míst ve městě, a opět příznivě ovlivní snížení exhalací. Mimo to tento informační systém interně také umožňuje policii okamžitou lustraci uložených vozidel dle SPZ. SPZ jsou ukládána při příjmu vozidla automaticky do databáze a umožní tím zjištění zda není
právě uloženo ukradené(hledané) vozidlo.
reklama
Online diskuse
Proč teď nevidět víc? - 29. 3. 2008 - FrantišekAko vidíte, nie som občanom ČR a (možno) by som nemal "kecať" do problémov ČR. Na ospravedlnenie však uvádzam, že ekologickú problematiku sledujem dlhodobo a dosť pozorne - a v Čechách je lepšie dokumentovaná na internete, pretože na Slovensku je to "bída".Tvrdenie, že "často zabráníme nějaké lumpárně...se prezentuje těžko..." nie je pre mňa dosť vierohodné. To je taký problém po straníckej linke SZ podávať o podobných prípadoch potrebné informácie do centra, aby sa celoštátne zverejnili. Každý záujemca o problematiku "z regiónu", ktorý pozná, si môže porovnať s oficiálnymi svoje vlastné informácie. Isteže, vznikli by rôzne spory, bolo by to pre mnohých dosť nepríjemné, ale časom by to prinieslo úžitok - povedzme "betónová lobby" by si musela dobre rozmyslieť, kde a s akým návrhom "na kšeft" príde na miestne úrady. Proti nejakej neviditeľnej "betónovej lobby" sa "paušálne", verbálne a rôzne inak (avšak vždy neúčinne) "bojuje" ďaleko pohodlnejšie. Nemôžem sa ubrániť pojmu, že SZ v Čechách získala dnešný politický vplyv (svojim spôsobom úžasný) vďaka nádejám nejedného českého voliča, u ktorého nádej umiera vždy posledná, nie po prvom sklamaní z predvolebných sľubov, že SZ je tá, ktorá mu konečne pomôže aspoň v niektorých problémoch jeho kvality života. Ale, osobne si myslím, nestalo sa. Keď som videl prvý raz Bursíka ako ministra na Hrade, tušil som to (nerozoznal kW od kWh, zato "kecal" čosi o žiarovkách vo vysvietenom lustri), a teraz už nepochybujem - s pravdepodobnosťou rovnajúcou sa istote je to oportunista. Možno pôvodne SZ vkladala doňho nádeje z titulu jeho skúseností v politike. Ale nestalo sa asi, ako sa malo stať. Prijal ponuku, nastúpil do mocenského výťahu, vzal so sebou pár jemu vyhovujúcich ľudí (možno podľa príslovia vrana k vrane sadá) a začal politikárčiť vo veľkom štýle. Od katastrofálneho volebného výsledku, ktorý zadal mocenské rozdelenie v štáte, to nie je žiaden kumšt. Bursík zrejme veľmi dobre vie, že svojím konaním "tragicky" poškodzuje SZ. SZ nemá po tomto "výkone", v terajšom funkčnom období, v budúcich voľbách šancu zostať parlamentnou stranou. Ale to nevadí, Bursík určite zavčasu preskočí na inú vhodnú parketu. Potrebné schopnosti naozaj má. Čo sa týka autora článku, aj keby to hneď bola rafinovaná reklama pre špecifický projekt nejakej konkrétnej firmy, myšlienka to nie je zlá. Aspoň tam nie, kde sa hodí. A o tom, kde sa hodí a či naozaj, rozhodujú dotknutí. Paušálne poukazovať na limitný význam dopravnej obslužnosti ciest a oháňať sa zámerom nepúšťať autá do centier miest (čo je inak veľmi rozumné), nestačí, ak zároveň nenavrhnete iný reálny prístup riešenia dopravného problému. Inak ho totiž vidí obyvateľ mesta a inak niekto, kto je nútený doň pravidelne dochádzať. Na Slovensku o Strane zelených dokopy nič nepočuť. Keby sa však nejako pred voľbami aktivizovala, terajšie účinkovanie SZ v Čechách (podľa môjho subjektívneho úsudku, ktorý nemusí byť nutne pravdivý) je odstrašujúcim príkladom pre slovenského voliča. Populizmus, nekompetencia a naivita ohľadom mnohých technických vecí, nech je zaodetá v akomkoľvek kabáte, vždy zostane populizmom - na škodu väčšiny (zato na osvedčený úžitok chytrákov). |