https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/stanovisko-cd-k-nepravdivym-udajum-o-vycerpane-kapacite-zeleznicniho-spojeni-cr-srn
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Petr Šťáhlavský: Stanovisko ČD k nepravdivým údajům o vyčerpané kapacitě železničního spojení ČR – SRN

20.2.2004
Informace uvedené v Prohlášení k vodní cestě Labe vydané dne 10. února 2004 (viz níže) jsou nepravdivé. Železniční trať v údolí Labe je dostatečně kapacitní a je schopna převzít další výkony jak v oblasti osobní, tak nákladní dopravy. Nárůst mezinárodní přepravy mezi ČR a SRN je připravena železniční doprava řešit ve větším rozsahu, než je v současné době využita.
 
V současné době je mezi Děčínem a státní hranicí se SRN využita kapacita tratě na cca 75 procent. K dispozici je tak ještě dostatečné množství tras pro zavedení dalších vlaků. V tomto místě by mohlo projíždět téměř o dalších 50 spojů navíc. Nákladní vlak na této trati navíc může mít hmotnost až 2500 tun. Při plném využití této kapacity tak může být teoreticky denně na této trase přepraveno o více než 100000 tun více. Další zvýšení kapacity železničního přechodu a celé tratě v údolí Labe mezi ČR a SRN očekáváme po otevření hranic při vstupu do Evropské unie. Mimo jiné totiž dojde ke zkrácení odbavení vlaků v přechodových stanicích a zrychlení provozu mezi ČR a SRN. Navíc trať jak v ČR tak v SRN prošla nebo prochází rozsáhlou modernizací. Z vnitrozemí až do Děčína má železnice k dispozici dvě dvoukolejné kapacitní tratě (celkem tedy 4 koleje). V SRN je železnice modernizována v úseku mezi Drážďany a Pirnou na čtyřkolejnou trať. Mezi Děčínem a Pirnou je kapacitní dvoukolejná trať. Železniční doprava je tak schopna reagovat na zvýšené nároky na přepravu ať již při přepravě hromadných substrátů, kontejnerů, kusového zboží či jiných komodit a bez překládky je schopna tyto přepravy realizovat prakticky na celé území ČR i v tranzitu do dalších zemí na jih od ČR (Rakousko, Slovensko, Maďarsko). Zvýšením přepravy po železnici tak dojde jen k vyššímu využití státního majetku, rychlejší návratnosti financí vložených do ekologické železniční dopravy a páteřních železničních koridorů. Bez zajímavosti také není, že moderní nákladní vlaky mohou dosahovat maximální rychlost 100 až 120 km/h. Železnice je připravena převzít také další výkony silniční dopravy. Již v současné době pomáhá řešit problém s neexistující dálnicí mezi Prahou a Drážďany, kdy zajišťuje přepravu kamionů mezi Lovosicemi a Drážďany s kapacitou až několika set kamionů denně oběma směry.
reklama

 
Petr Šťáhlavský
Autor pracuje v tiskovém oddělení Českých drah
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist