RNDr. Jiří Hanzlíček: Státně důležité stavby nelze jednostranně posuzovat
Pro posuzování dálnic a celé řady významných staveb není dnes zcela objektivní pouhé ekologické posuzování. V řadě případů dochází k vyvozování ne zcela objektivních závěrů. Pokud by mělo jít o opravdové reálné posouzení, doporučuji u vyjmenovaných staveb souběžně posuzovat i příslušné ekonomické a sociální dopady. Konkrétně u dálnic jde například o vlivy bezpečnosti, úspory pohonných hmot a řadu dalších faktorů.
Podle všech doporučení a směrnic Evropské komise je běžně užívaný výraz „ udržitelný rozvoj“ uceleným a komplexním vyjádřením ekonomických, sociálních a ekologických vztahů. Nebylo by potřebné i v ČR se tímto doporučením postupně řídit?
Pouhé jednostranné a rozhodně potřebné posuzování ekologických vlivů přináší zcela zbytečné obtíže, nekonečné dohadování a možná i omyly. Osud dálnice D3 je tím posledním známým příkladem.
reklama
Online diskuse
Ekolog? - 3. 8. 2008 - fafnirpane Hudčetakže,o 30% vyší spotřeba paliva,a tím i emise,průjezdy kamionů a veškeré dálkové dopravy obcemi,je věc navýsost ekologická,tady alespoň podle vás.Nebo lobujete za hospodské,kterým vadí doprava vedoucí mimo obce.A nebo prostě potřebujete aby bylo trochu více mrtvých na silnicích,dle vás zelených je lidí přece moc.Také navýsost ekologické uvažování. |