https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/svoboda-ekologickych-aut?ids%5Bx64d6f04b0aefc2d4e9b92a0eda64edb4%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ing. Petr Hnitka: Svoboda ekologických aut

5.4.2006
Problém snížení počtu aut prý tkví v pocitu osobní svobody a vlastního rozhodování, oproti na př. veřejné dopravě, nebo prostému omezení zbytečných cest.
 
Myslím si, že toto je problémem automobilů, nikoli problémem svobody. Domnívám se totiž, že auto může přinášet jenom chvilkový pocit svobody, a čím méně je skutečné svobody, tím více jsme na autu závislí, citliví a pyšní na jeho značku. Protože velké auto je velká svoboda, malé auto malá svoboda. Stejně jako tank je velká svoboda, klacek v ruce je malá svoboda? V čem se provoz na přecpaných silnicích liší od živelných pohrom ? V čem se počínání některých řidičů liší od teroristických akcí? Proč je obchod se zbraněmi pod mezinárodní kontrolou ? V čem je tedy problém (jde skutečně jen o údaje počtů obětí)? Těžko si představit, že by některá zbrojovka sama od sebe přestala vyrábět a prodávat zbraně. A pokud se toto očekává od automobilového průmyslu, s argumentací osobní svobody,pak je to pouhý alibismus politické moci celého technicky vyspělého světa. Bojí se snad politici postavit svoji politickou moc na skutečných hodnotách svobody ?
reklama

 
Ing. Petr Hnitka
Autor je ctitel svobody a cyklistiky
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

auta a stromy - 7. 4. 2006 - mike

V pondělí 3. dubna 2006 byla vydána dvě nařízení hejtmana podle zákona o krizovém řízení a v souvislosti se stavem nebezpečí, který platí na části území Pardubického kraje od soboty 1. dubna 2006. Obě nařízení se týkají lokality Moravská Třebová a Koclířov, kde došlo k sesuvu skalního masivu na silnici I/35 při výjezdu z Hřebečského tunelu.
Státnímu podniku Lesy České republiky se sídlem v Hradci Králové bylo nařízeno bezodkladné vykácení stromů, které ohrožují bezpečnost provozu na silnici III/36826, po které je v současné době vedena objížďka a která bude až do zprovoznění silnice I/35 plnit funkci mezinárodní trasy E 455.
Druhé nařízení je určeno Ředitelství silnic a dálnic ČR. To má v souvislosti se sesuvem skalního masivu provést odvodnění místa sesuvu, odstranit sesutou zeminu a části skalního masivu ze silnice a odtěžit jeho zvětralé části a také zajistit další nezbytné práce pro zajištění stability území nad sesuvem, vlastního tunelu i silnice podle návrhu geologů.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist