https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/vazne-a-strucne-k-parkingu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ing. Rudolf Kunzmann,CSc: Vážně a stručně k parkingu

18.1.2007
Do současné doby již bylo k problematice ekologického a bezpečného parkování jak pro vozidla, tak i pro lidi mnoho řečeno. Zejména lidem na odpovědných místech v odborné i veřejné oblasti. Je naprosto nesprávné a zavádějící dělit pracovníky na příznivce Automatických parkovacích domů(APD), které jsou ekologické, není do nich přístup žádným osobám a jsou bezbarierové, a dále na příznivce běžných Vjezdových parkovacích domů(VPD), kam je přístup jakýchkoli osob, kde se krade a umožňuje násilí se ztrátami na životech lidí a jsou neekologické, neboť jsou bodovým zdrojem koncentrovaných kontaminovaných exhalací.
 
Hned v úvodu sděluji a upozorňuji, že v žádném případě nejde vůbec o nějakou soutěž mezi uplatnění ekologických Automatizovaných parkovacích domů (APD) a neekologickými Vjezdovými parkovacími domy(VPD), neboť realizace VPD je jen v zájmu získání zakázek mocných místních stavebních „betonových loby“bez ohledu na zdraví lidí! Tomu samozřejmě napomáhají i „odpovědní úředníci“ svým rozpačitým přístupem, nebo snad i z jiných zájmů…? Každý pracovník , a to nejen se základním VŠ vzděláním, musí přeci sám vnímat obecné pořadí důležitosti vlivů:

1. Vliv, který přímo tvrdě a rychle ohrožuje život lidí, který zabíjí. V této době jsou to v našem případě jednoznačně kontaminované emise z výfukových plynů. Tato skutečnost je v mediích celosvětově denně skloňována málem ve všech pádech. Všichni to tedy ví. Při mocném bodovém soustředění exhalací u Vjezdových parkovacích domů(VPD) a velkých parkovišť zapříčiňují kontaminované emise 6x vyšší výskyt rakoviny, neboť z každého litru benzinu vzniká 2,5kg NO2. Při zaparkování a vyparkování jednoho vozidla je spotřebováno 0,3l benzinu. Katalyzátory totiž při rozjezdu nejsou ještě v činnosti. Je velmi lehce spočitatelné množství spotřebovaného benzinu pro každý (VPD), či velké parkoviště, dislokovaných zejména v centru měst.

2.Vliv, který ohrožuje a působí na lidi povlovně. To je na příklad hluk z dopravy, atd.

3.Následně vlivy všechny ostatní nejpomaleji působící.

Z hlediska výše uvedeného a odborného nelze nežli prohlásit, že bohužel není znám žádný jiný ekologický a bezpečnostní způsob parkování, nežli automatizovaný způsob parkování, neboť při něm nejsou vytvářeny žádné životu nebezpečné exhalace a jiné pro lidi nepříznivé a nebezpečné situace. Kdyby existoval další jiný lepší ekologický a bezpečnostní způsob parkování, byl by prosazován. Další jedinou možností pak je vozidly vůbec nejezdit, což je nesmysl.

Proto je správnější a přesnější rozdělení lidí na ty, kteří svojí rozhodnou činností a svými rozhodnutími prosazují naplnění dohod o snižování exhalací za lepší a zdravější život lidí, a dále na ty, kteří prosazují i nadále požadavky mocné stavební „betonové loby“, naprosto bezohledně na životy lidí jen v zájmu svých zakázek a zisků, pod krytím různých diletantských důvodů.

K tomu nemusíme být „Zelení“, abychom jako vzdělaní lidé s citem pro nové pochopili, že ekologické řešení dopravy, zejména pak v centrech měst, je nejen možné, ale i nutné, a to i proti momentálním zájmům nějakých bezohledných stavebních „loby“ v regionech. Železnice na příklad to již oprávněně vyřešila, bytˇs vysokými náklady - nejezdí kouřící lokomotivy, ale elektrické. Za ekologického teroristu by byl dnes považován každý kdo by použil DDT.

Za současné situace zveřejněného Regionálního operačního programu(ROP) umožňujícího získání prostředků z EU je v obecném „ velkoústém“ znění průhledně vše naprosto cílevědomě zastíráno, aby na konto ekologického řešení parkování bylo možné čerpat především finance z EU na „cokoliv“, tedy především pro mocnou místní stavební „betonovou loby“ v tichosti i na bezohlednou výstavbu neekologických Vjezdových parkovacích domů(VPD), bohužel zejména v centrech měst. Takovým příkladem je i právě Brno a chování představitelů Brna z minulého volebního období. To lze jednoznačně a průkazně doložit! Zajímavé však je, že oproti městu Brnu investoři v soukromém sektoru ve třech případech již realizovali v Brně automatizované parkovací systémy(APS) pro komerční využití, z nichž jeden, zdá se , bude možná využit i částečně pro veřejnost, klienty oné organizace. K využití APS je přivedla skutečnost, že mají k realizaci minimální prostory a především pod budovami.

Proto nelze, podtrhuji nelze, přistupovat k věci tak, že „ by došlo k jednostrannému zvýhodnění navrhovaného „automatizovaného parkovacího systému“. To přeci není vůbec systém jednotlivců! To je nový progresivní směr a technický princip, správný a potřebný pro život lidí. Proto je výše uvedené tvrzení o jednostranném zvýhodnění špatné, dokonce z principu velmi špatné! Zvláště u lidí se základním VŠ vzděláním! Naší povinností je prosazovat nové, a zejména to co je v zájmu lidí a jejich zdraví! Na to jsme kolegové při promoci všichni slibovali s položením ruky na rektorské žezlo! Rozpomeňte se! Slibovali jsme, že ve všech námi zastávaných funkcích tak budeme v zájmu lidstva pevně činit. Žádám Vás a vyzývám Vás, čiňte tak každý ve Vámi zastávané funkci a zejména veřejné.


reklama

 
Ing. Rudolf Kunzmann,CSc
Autor je čtenář EkoListu po drátě
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist