https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/bezobalu-poradi-jak-prodavat-potraviny-bez-obalu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Bezobalu poradí, jak prodávat potraviny bez obalů

19.9.2017 03:11 | PRAHA (ČTK)
S obchodem s potravinami bez obalu má neziskovka zkušenosti od roku 2014, kdy otevřela zkušební prodejnu v Bělehradské ulici v Praze. Ilustrační foto.
S obchodem s potravinami bez obalu má neziskovka zkušenosti od roku 2014, kdy otevřela zkušební prodejnu v Bělehradské ulici v Praze. Ilustrační foto.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Bezobalu
Jak prodávat potraviny bez obalů, budou dnes v Praze zájemcům vysvětlovat lidé z neziskové organizace Bezobalu. Podle ředitele organizace Petra Hanzela tvoří obaly kolem poloviny komunálního odpadu. Obejít se bez nich znamená velkou úlevu pro životní prostředí. Nezisková organizace dnes otevírá v Praze prodejnu a také školící centrum, ve kterém zájemcům vysvětlí, jak bezobalové prodejny fungují.
 

S obchodem s potravinami bez obalu má neziskovka zkušenosti od roku 2014, kdy otevřela zkušební prodejnu v Bělehradské ulici v Praze. Jak uvedl Hanzel, prodává v ní trvanlivé potraviny, například obiloviny, luštěniny a těstoviny. Druhá prodejna, která dnes zahájí provoz v Praze 6 spolu se školícím centrem, nabídne více výrobků bez sáčků či krabic.

Cílem neziskovky není jen prodávat, ale především přenést know-how k dalším lidem, kteří by v tomto oboru rádi podnikali. Dosud se podařilo rozjet podobné prodejny v Olomouci a ve Zlíně, podle Hanzela přibudou v nejbližší době obchody v Jihlavě, Opavě a dalších městech. "Ozvalo se nám přes 200 zájemců, kteří by takovou prodejnu chtěli otevřít," řekl. Právě tito lidé se budou moci obrátit na školící a poradenské centrum.

Rozjezd prvního pražského obchodu Bezobalu podpořil grant z ministerstva životního prostředí, neziskovka usiluje o další grant, který by pokryl část nákladů na školení pro nové zájemce. "Navíc jednáme s jednou německou nadací pro životní prostředí," doplnil Hanzel. Právě Německo se stalo pro neziskovku velkou inspirací, podobným obchodům se tam podle Hanzela daří.

Prodej a nákup potravin a kosmetiky bez obalů může podle neziskové organizace významně snížit množství komunálního odpadu. Předpokládá to, že zákazníci se naučí chodit pro zboží s dózami, plátěnými pytli či lahvemi. Výhodou mohou být nižší ceny, protože pro výrobce znamená podle Hanzela bezobalový prodej nižší náklady na logistiku, balící linky i marketink.

Prodejnu a školící centrum v Praze 6 podpořila crowdfundingová kampaň na portálu HitHit, v níž zhruba 2000 lidí přispělo částkou téměř 1,2 milionu korun. Část nákladů zaplatila Nadace Vodafone.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist