Gucci přestane s jarní kolekcí 2018 používat pravou kožešinu
Bezkožešinová politika Gucci se vztahuje na kožešinu norků, kojotů, psíků mývalovitých, lišek, králíků a karakulských ovcí (někdy také zvanou persián nebo astrachán) a všech dalších druhů zvířat, které jsou pro kožešinu chovány či chytány do pastí ve volné přírodě.
Společnost Gucci se svým rozhodnutím přestat používat pravou kožešinu přidává po bok mnoha významných módních značek a obchodů, včetně Armani, HUGO BOSS, Yoox NetaPorter, Stella McCartney a dalších, a stává se součástí mezinárodního programu Obchod bez kožešin (Fur Free Retailer).
"Rozhodnutí Gucci radikálně změní budoucnost módy," říká Simone Pavesi, manažer módy bez živočišných produktů LAV. "Respekt ke zvířatům získává stále důležitější místo v hodnotovém žebříčku lidí a velké módní značky postupně zavádí politiku sociální odpovědnosti, která tuto skutečnost odráží. Móda bude stále etičtější a dodavatelské řetězce spojené se zvířaty se stanou minulostí."
"Sociální odpovědnost je jednou z našich klíčových hodnot a i nadále budeme usilovat o to, abychom byli k životnímu prostředí a zvířatům ohleduplnější," říká Marko Bizzarri, předseda a výkonný ředitel Gucci.
"Zvířata v kožešinovém průmyslu byla po desítky let vystavována obrovské krutosti a trávila celé své životy v žalostných, špinavých klecích," říká Joh Vinding, předseda Aliance za módu bez kožešin. "Rozhodnutí Gucci přijmout bezkožešinovou politiku je revoluční a stane se příkladem pro celé odvětví luxusní módy. Gucci se odvážně staví na stranu zvířat a ukazuje celému světu, že budoucnost módy je bez kožešin."
Obchod bez kožešin je mezinárodní program, který v roce 2006 zahájila Aliance za módu bez kožešin. V současné době probíhá ve 20 zemích světa, v České republice jej koordinuje organizace Svoboda zvířat. Pro účast v tomto programu jsou oslovováni prodejci, návrháři a výrobci oděvů a doplňků, kteří se díky projektu mohou připojit k mezinárodní síti firem odmítajících kožešinovou módu. Seznam těchto společností je zveřejňován ve všech zúčastněných zemích a zákazníci mohou díky logu projektu ihned poznat, zda jejich oblíbený obchod podporuje, nebo odmítá krutý a zbytečný obchod s kožešinami. Celkem je nyní do projektu zapojeno přes 750 obchodníků z celého světa.
reklama