Hnutí DUHA: Pište potravinářům, že chcete české biopotraviny
Vojtěch Kotecký na pražském Hlavním nádraží před plakátem Hnutí DUHA propagujícím biopotraviny. | |
Foto: Martin Mach/Ekolist.cz |
Podle něho je dovoz biopotravin spojen také s emisemi škodlivin. "Z čím větší dálky se k nám potravina dováží, tím víc znečištění je s ní spojeno," řekl Kotecký.
Na hlavním nádraží se tisková konference konala kvůli reklamní kampani, kterou Hnutí DUHA na podporu českých biopotravin spouští. V hale nádraží je umístěn citylight propagující web www.ceskebiopotraviny.cz, nedaleko nádraží byl vylepen plakát s tématem "české biobuchty". Hnutí DUHA si za částku asi 250 tisíc Kč zaplatilo pronájem asi 100 reklam ve vagonech Českých drah, 50 plakátovacích ploch a reklamy v tramvajích Prahy a Brna.
Reklamní kampaň, která potrvá měsíc, je cílená na Brňany a Pražany, kteří podle Koteckého tvoří podstatnou část trhu s biopotravinami. Součástí kampaně je i webová propagace formou bannerů a www stránek.
Podle údajů Hnutí DUHA je o biopotraviny v ČR zájem. Podle jejich údajů je ale 62 % zboží v biokvalitě pochází z dovozu. Jak ale tvrdí Hnutí DUHA, mezi českými výrobci je potenciál vyrábět biopotraviny. Hnutí DUHA se kontaktovalo 77 velkých potravinářských podniků - jen jedna třetina výrobců odmítla možnost, že by vyráběly biopotraviny.
"My prostřednictvím webu www.ceskebiopotraviny.cz nabízíme lidem možnost, aby napsali vybraným firmám, že mají zájem o české biopotraviny," říká Vojtěch Kotecký. Podle jeho slov jsou velcí výrobci konzervativní a trh s biopotravinami zbytečně odevzdává dovozcům.
Zástupce jedné z firem, které Hnutí DUHA svojí kampaní oslovuje, mlékárenské firmy Pribina, ČTK řekl, že pokud bude zájem, společnost se výrobě bioproduktů nebrání. Problémem je ale prý nedostatek biomléka od zemědělců.
Jak tvrdí Vojtěch Kotecký, snaha Hnutí DUHA má první viditelný úspěch. "Podařilo se, že se už nemluví jen o propagaci biopotravin, ale že se tématem staly české biopotraviny," říká Kotecký. Jak říká, na rozdíl od Ministerstva zemědělství, které propaguje obecně biopotraviny, Hnutí DUHA akcentuje ty české.
Prodej biopotravin v České republice v posledních letech výrazně roste. V roce 2006 Češi za biopotraviny utratili 760 milionů korun, meziročně přibližně o polovinu více. V roce 2011 mají tržby podle odborníků překročit tři miliardy korun, uvedla ČTK.
reklama