Přesně za měsíc se chystá velký úklid Česka
Měsíc před hlavním termínem dobrovolnické akce Ukliďme svět, ukliďme Česko evidují organizátoři již 1 000 úklidových akcí. Jejich snem je zapojit 1 % obyvatelstva ČR. Desítky tisíc dobrovolníků budou uklízet v lesích, obcích a městech, podél komunikací, ale také na řekách, v podzemí, v chráněných územích,... Podobné úklidové akce budou probíhat po celém světě.
„Česká unie sportu vítá a podporuje dobrovolnickou iniciativu Ukliďme svět, ukliďme Česko. Sportovci představují v drtivé většině měst a obcí významnou složku společenského života a věříme, že část z nich se do této prospěšné akce zapojí a přispěje ke zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Sportovcům podobné aktivity nejsou cizí,“ říká generální sekretář České unie sportu Jan Boháč.
„Zoologická zahrada je místem, kam chodí převážně rodiny s dětmi a proto věříme, že se právě mladí lidé s dětmi do akce zapojí a sami si vyzkouší, jaké to je sbírat po někom odhozené odpadky,“ řekl ředitel Zoo Brno Martin Hovorka.
Letošní ročník oficiálně podporuje i Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska. Dobrovolní hasiči se přirozeně zapojují, protože jejich hlavním posláním je pomoc společnosti při ochraně životů, zdraví a majetku. Měsíc před akcí je zaregistrováno již přes 30 sborů dobrovolných hasičů po celé republice.
Organizátoři akce vyzývají veřejnost - zapojit se může každý, stačí udělat první krok, přidat se k úklidu, který si vyberete z interaktivní mapy plánovaných akcí na stránkách www.UklidmeCesko.cz. Momentálně je možné vybírat již z tisícovky akcí po celé republice a denně desítky nových přibývají.
Akce Ukliďme svět, ukliďme Česko je tu pro všechny, kdo se chtějí stát změnou. Pod celosvětovými iniciativami Let´s Do It! a Clean Up the World! se i letos bude uklízet ve více jak stovce států po celém světě. Organizátoři v Česku pomáhají úklidy zviditelnit, pomáhají s náborem dobrovolníků, řídí akce metodicky a připraveno mají na rozdání desítky tisíc pytlů a rukavic. Organizátory úklidů v balíčku potěší i nová trička.
reklama