https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/eu-se-blizi-k-cilum-v-oblasti-klimatu-a-energetiky-pro-rok-2030-uvedla-komise
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

EU se blíží k cílům v oblasti klimatu a energetiky pro rok 2030, uvedla komise Aktualizováno

28.5.2025 09:15 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Evropská unie je v současné době na cestě ke snížení čistých emisí skleníkových plynů do roku 2030 o přibližně 54 procent ve srovnání s úrovní z roku 1990. Zmíněných 54 procent je těsně pod klimatickým cílem, který je 55 procent. Informovala o tom Evropská komise. Unijní exekutiva dnes zveřejnila hodnocení Národních energeticko-klimatických plánů jednotlivých členských zemí. Komise posuzovala 23 plánů, mimo jiné i český.
 
Členské státy EU na základě doporučení Evropské komise podstatně zlepšily své Národní energeticko-klimatické plány, vyplývá z hodnocení. Energeticko-klimatické plány, které mají země předkládat pravidelně, informují komisi zejména o tom, jakým způsobem hodlají jednotlivé státy přispět k cílům unie v oblasti obnovitelných zdrojů a snižování emisí skleníkových plynů.

"V současném geopolitickém kontextu to ukazuje, že EU setrvává na svých klimatických závazcích, s odhodláním investuje do přechodu na čistou energii a upřednostňuje průmyslovou konkurenceschopnost EU a sociální rozměr," uvádí unijní exekutiva. I díky iniciativám jako je Clean Industrial Deal (Dohoda o čistém průmyslu) a Akční plán pro cenově dostupnou energii by se podle komise mělo rovněž postupně dosáhnout nižších a stabilnějších cen energií.

Nynější hodnocení komise představuje základ pro diskuse o dalších krocích na cestě EU k dekarbonizaci do roku 2040 a k dosažení klimatické neutrality do roku 2050. "Komise zintenzivní spolupráci s členskými státy s cílem odstranit zbývající nedostatky a zavést další pokyny uvedené v dnešním hodnocení," stojí v dokumentu.

Komise rovněž vyzvala členské státy, které dosud nepředložily své konečné plány, což je Belgie, Estonsko a Polsko, aby tak učinily neprodleně. Jejich celkové cíle sice byly zahrnuty do hodnocení EU, ale EK podle svých slov přezkoumá každý z jejich plánů jednotlivě krátce po jejich formálním předložení. Unijní exekutiva navíc stále pracuje na individuálním posouzení konečného slovenského Národního plánu v oblasti energetiky a klimatu, který byl předložen teprve 15. dubna.

"Evropa dokazuje, že spolehlivé a předvídatelné cíle založené na vědeckých poznatcích a odpovídající regulace přinášejí výsledky," uvedla Teresa Riberaová, místopředsedkyně Evropské komise pro čistou, spravedlivou a konkurenceschopnou transformaci. Aktualizované národní plány v oblasti energetiky a klimatu podle ní ukazují, že zelená agenda není jen cílem, ale způsobem, jak modernizovat naše ekonomiky a vsadit na průmyslové inovace a více příležitostí pro Evropany. "Můžeme dosáhnout 55 procent a musíme vytvořit podmínky pro dosažení 90 procent do roku 2040," dodala Riberaová.

Eurokomisař pro klima Wopke Hoekstra na dnešní tiskové konferenci potvrdil, že ještě do začátku komisních prázdnin na konci července exekutiva zveřejní dlouho očekávaný a ostře sledovaný návrh klimatického cíle pro rok 2040. Komise již dříve ve svém doporučení uvedla, že by EU měla snížit emise skleníkových plynů o devadesát procent ve srovnání s rokem 1990. Europoslanci i členské státy, mimo jiné i Česká republika, ale tyto plány zkritizovali, což vedlo komisi k odložení návrhu původně plánovaného na březen.

Podle Riberaové Evropská komise setrvá na svém návrhu a řekne zemím, aby do roku 2040 snížily emise o 90 procent, nabídne jim nicméně určitou flexibilitu, aby byl cíl politicky přijatelný. Riberaová to uvedla v rozhovoru s bruselským serverem Politico.

I podle eurokomisaře pro energetiku aktualizované národní plány potvrzují pevné odhodlání členských států splnit cíle EU do roku 2030. "Obnovitelná energie se stává hlavním zdrojem elektřiny v EU a snižujeme naši konečnou spotřebu energie," uvedl Dan Jörgensen a zdůraznil důležitost dokončení energetické unie.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (60)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 10:03
Ty cíle možná budou téměř splněny, ovšem za jakou cenu a jakými nástroji. Direktivně řízený SSSR měl také velké úspěchy v počátečních stádiích budování socializmu. Stejně tak to zřejmě dopadne i s direktivně řízenou ochranou klimatu. Takový systém není udržitelný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:10 Reaguje na Jiří Svoboda
Žádné direktivní řízení tu nemáme, nebojte. Jsou stanovené cíle a každý se s tím popasuje dle svých možností, i když určité buzerace a zbytečné restrikce tu skuteně visí. Sovětský blok bylo něco zcela jiného. Holínky a hodinky fakt nejsou to samé.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 11:31 Reaguje na Pavel Hanzl
Fifty for 55 je možný ale k tomu je ještě pět let...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 11:46 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Nikdo ale nevymyslel nic lepšího.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 15:37 Reaguje na Pavel Hanzl
A kdyby vymyslel...?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:56 Reaguje na Jiří Svoboda
Tak by byla silná snaha to realizovat, dobré myšlenky se vždy prosadí.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 16:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 19:41 Reaguje na Jiří Svoboda
Já vím pane Svobodo, vaše posedlost globální uhlíkovou daní je trochu až komická. Já bych to bral hned, bylo by to jednoduché a proklatě účinné. Jenže to má drobnou chybku. Nelze to vybírat, čili nic.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 20:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč to nelze vybírat?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 21:51 Reaguje na Jiří Svoboda
Bo na to není výběrčí. Kdo zkasíruje Gazprom, který ZÁSADNĚ nedodržuje ani základní mezinárodní právo? A čínské firmy a dnes i americké?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.5.2025 08:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Taková instituce může samozřejmě vzniknout, kdyby se chtělo, i mimo Rusko a Čínu. Ty země by bylo možné do přijetí konceptu časem dotlačit. Problém, je, že současný debilní systém už je zaběhlý a na jeho bradavky je přisáto spousta vlivných subjektů propojených s politiky. To samozřejmě není forma korupce, protože je to tak ve vyspělých zemích EU nezasažených komunizmem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 16:37 Reaguje na Jiří Svoboda
To je přece blábol ozrutánsky. Buď platí všichni, nebo nikdo. Aby mělo Rusko o 20% levnější ropu, než někdo jiný, tak to nemůže nastat ani omylem. Rusko nedonutíte ani k zastavení agresivní války, tak co chcete?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.5.2025 16:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Vymlouvat se na Rusko je podlé. Rusko je 1/25 populace. Vše musí začít jako nějaký klastr, který se postupně nabaluje. A hlavně se o tom musí začít mluvit a diskutovat a ne do toho jen kopat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 21:16 Reaguje na Jiří Svoboda
Rusko patří mezi největší světové vývozce ropy a plynu, počet obyvatel nikoho nezajímá. Klastr je hezkíá věc, ale kdo v něm bude co platit a proč by to dělal? Všichni soutěží na burze o centy na barelu, to by ho přece totálně potopilo.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

30.5.2025 19:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Všechna vyvezená ropa a plyn by se zatížil vyšším uhlíkovým clem než by byl uhlíkový poplatek. I z toho cla by byly pro lidi dividendy, nikoliv ale pro Rusy.

Všechny ty soutěže by byly zachovány - na fosilní paliva po zaplacení odvodu z uhlíku.

S jen prskajícím člověkem kolovrátkovitého typu bez představivosti zjevně nelze věcně diskutovat.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.5.2025 17:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Teď platí někdo a jiný si mastí kapsu. Vám fakt nedochází, že takto to nejde dělat do nekonečna?

Jediná šance je začít platit každý podle své uhlíkové stopy bez šance se z toho vyvléknout.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 21:20 Reaguje na Jiří Svoboda
Ropáci si mastí kapsy přímo ozrutánsky, to jede přece celé 20. století. Nějaké nekonečno je přímo komický údaj, krutou válku máme za dveřma, dezolátní vládu už na podzim a místo krajiny poušť možná za 50 let.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

3.6.2025 10:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale já mluvil o ochraně klimatu a jeho řešení hlavně přes podporu OZE. Co zase uhýbáte!
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 15:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano. Každý stát se s tím podle instrukcí vrchnosti popasuje dle svých možností způsobem, že někomu peníze vezme a vyvoleným je nastrká do kapes. Část peněz též odvede do svazové kasičky. Jak dlouho takový systém může ještě fungovat? Já vidím jen samé holínky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:56 Reaguje na Jiří Svoboda
Vy jste doblblý dezoláty a netušíte, jak to funguje.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 16:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak nám vysvětlete, jak to funguje. A zkuste se při tom moc neztrapnit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 19:50 Reaguje na Jiří Svoboda
V normálních zemích se peníze použijí na to, na co mají a taky to tam podle toho vypadá. Země, zdevastované komunismem, mají problémy s korupcí a tam se tyhle kačáky masivně rozkrádají, otázka zní, kolik to dělá. Každopádně EU nemá dráp to tam řešit. Mohla by jim ty prostředky prostě zarazit.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 20:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže souhlasíte, že v těch normálních zemích to funguje právě tak, jak jsem popsal. Nebo je to jinak?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 21:52 Reaguje na Jiří Svoboda
Je to jinak a podruhé to vysvětlovat nebudu.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.5.2025 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale vy jste nic nevysvětlil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 16:42 Reaguje na Jiří Svoboda
Preboga člověče nešťastná. Dotace na ekologické projekty se dají třeba na čističku odpadních vod, recyklaci odpadů, větrný park, vyčištění řeky atd. atd. a nikdo si nic nestrká do kapae, bo je to práce za paníze jako každá jiná. A o žádné svazové kasičce nevím, naposled našli megakorupci u Svazu cha cha "protifašistických" loupežníků.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.5.2025 16:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, takže z u nás vybraných emisních povolenek nic do EU nesměřuje?

A o těch zmíněných projektech rozhoduje kdo a kdo vybírá ty firmy? Proč se asi lidé do té politiky tak ženou?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 21:24 Reaguje na Jiří Svoboda
Emisní povolenka je příjem státu a musí se využít na ekologii. Ekologické stavby i výrobky jsou úplně stejné, jako všechny ostatní a já nevím, proč nebečíte kvůli korupci na silnicích, v armádě, policii, u hasičů, při budování jakékoliv infrastruktury atd. atd. Proč by měla být korupce zrovna u ekologických staveb? A které to vlastně jsou?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

3.6.2025 10:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Přpouštíte tedy korupci na obecné úrovni, tudíž vám při ochraně klimatu nevadí.
Ale já chci ochranu klimatu vyvázat z korupčního prostředí. To vám zjevně vadí, protože by fotovoltaika přestala mít nadstandardní výhody.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 11:30 Reaguje na Jiří Svoboda
nechvalme dne před večerem... ono dnes je to tak a zítra jinak... skončil Řím, může skončit i Brusel.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 11:45 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Řím byl zničen barbary, nám hrozí to samé.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Řím skončil celkovým úpadkem společnosti, korupcí a oslabení moci včetně migrace kmenů.
Když si vyměníte název Řím za Brusel, tak jsme na stejné trajektorii.
Teorie zániku jsou pořád stejné, jen se mění názvy.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 12:14 Reaguje na Jaroslav Řezáč
když nevíte, kde se bere korupce, tak vězte, že dotace jsou forma korupce, korupce moci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:54 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Dotace nejsou korupce, pokud se k nim nedostane loupeživý estébák.
Příklad: Městské koupaliště má tak tvrdé normy na hygienu a bezpečnost, že by tam stál komerční lístek dardu. Ale vedení města chce, aby se měly děcka v létě kde vyblbnout a vykoupat, tak provoz dotuje. Já v tom žádnou korupci nevidím, vy ANO?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

28.5.2025 20:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Korupce je jakékoli poskytnutí výhod za nějakou protislužbu. Třeba že si namontujete FVE a zvýšíte tržby některých firem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 21:54 Reaguje na Jiří Svoboda
Fakt? Takže já si koupím lepší auto, než soused (což je ta výhoda) a prodejci za něj zaplatím (to je ta korupce). Voni sou hlava....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 07:50 Reaguje na Jiří Svoboda
Nechal jsem si namontovat FVE a zvýšil jsem tržbu firmy Dratel.
To je fakt korupce? Jenže každý rok snižuji tržby firmy EON, tož já su z teho nějaké blbé.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.5.2025 09:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste korumpován, tím, že máte oproti ostatním levnější elektřinu. Copak z toho nemáte oproti ostatním výhody, které na úkor ostatních přijímáte?

Jiná věc je, kdybyste dotace nepřijal a jel za tržní v čase aktuální ceny elektřiny.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 16:48 Reaguje na Jiří Svoboda
FVE si může postavit každý, kdo má nějakou střechu, takže jaksi žádnou korupci tam nevidím. Každý může dát své dítě do školy, která je celá dotovaná státem.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

29.5.2025 16:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud stát láká fotovoltaiky přemrštěnými výhodami, které musí jiní zaplatit, tak je korumpuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.5.2025 21:27 Reaguje na Jiří Svoboda
Žádné cha cha "přemrštěné" váhody tam nejsou, ta technologie je drahá a za plnou cenu se odepise dlouho.
Takže stát za třetinovou cenu získá dobrý energetický výkon (navíc čistý!!!) a dostane do energetiky soukromé peníze. To je vám pořád málo? Tak si taky pořiďte fve a nezáviďte.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

30.5.2025 18:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Inu Hanzlovské počty jsou nepřekonatelné!
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

3.6.2025 10:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Stát žádný energetický výkon nezíská (nebo tu FVE věnujete státu?). Pouze za úplatu získá další problémy, které ani nedokáže pořádně řešit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:51 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Hluboký omyl, Řím byl krutá despocie a přežraní oligarchové terorizovali i normální lidi, tím připmíná daleko více Rusko.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

28.5.2025 12:03 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Včera bylo pozdě !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

28.5.2025 12:16 Reaguje na smějící se bestie
už vidím možnosti, tak jsem klidnější... jde jen o to se skutečně projevit a bude to Polsko s trojmořím čili Středovýchod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:55 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A kdo v tom trojmoří bude? Doufám, že my ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Středovýchod je Kazachstán, Kyrgyzstán, Turkmenistán a Afganistán, fakt dobrá společnost. A co má s Polskem?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 10:06
".....upřednostňuje průmyslovou konkurenceschopnost EU a sociální rozměr," uvádí unijní exekutiva.
Evropský průmysl je v dobré formě, dokládá to i obchodní výměna s USA, kdy my jim dodáváme aut a jiných strojů daleko více, než oni nám.

"Green Deal je cesta ke konkurenceschopnosti Evropy, byť je móda tvrdit opak". Pavel Mertlík

OZE je navíc základní prvek evroské energetické soběstačnosti, tak já nevím, proč místní diskutníci pořád věří dezolátům, kteří lžou, že je to naopak.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

28.5.2025 12:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Gustáv Husák - Je mu připisován výrok: „V roce 1968 jsme stáli před propastí a od té doby jsme udělali velký krok vpřed.“
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 19:52 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tohle nás čeká po podzimních volbách, držte si klobouky, pojedeme z kopce.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Když vezmeme ten slavný sociální rozměr, tak je taky fajn si přiznat, že jeho značná část je na dluh. Ne, že by z tohoto pohledu v tom byla EU sama, ale to na věci nic nemění.

Pokud jde o tu průmyslovou konkurenceschopnost ... jestli si fakt myslíte, že například strojírenská produkce (automotive nevyjímaje) je v dnešním světem to echt progresivní a high-tech, tak byste se měl poněkud probudit, bo jste koukám zůstal mentálně v dobách svého pobytu v Sojuzu a budování reálného socialismu ... tehdy se hrálo na ty tuny oceli a podobně.

A i čistě kvantitativně EU stagnuje jak sfiňa, viz například ... https://www.patria.cz/zpravodajstvi/5981989/prumyslova-vyroba-klesla-o-06-v-eurozone-a-o-08-v-eu.html
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:43 Reaguje na Radek Čuda
Všechny státy na světě jsou zadlužené, komu teda dluží a proč jim ten oný stále půjčuje, když to nikdo splatit nemůže? Vysvětloval jsem to tu několikrát.
Konkurenceschopnost je široký pojem a můžeme se bavit o x kategoriích. Samozřejmě nestíháme vyrábět megatuny plastových krámů (i když je používáme), které se stávají prakticky ihned odpadem.
Nestíháme vývoj AI, která má potenciál ve velmi dohledné době zničit lidstvo.
Nestíháme ve šmírovacích technologiích, pomocí kterých Čína vytvořila příšerný systém na šikanu vlastních lidí zvaný "sociální kredit". I George Orwell by se podivil, jak jeho myšlenky rozvinuli.
Nestíháme ve tvorbě klimatické tragédie, Čína za rok spálí více uhlí, než Británie za celou dobu technické revoluce.
Prostě nestíháme v akceleraci rychlosti, kterou narazíme do zdi.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a když je EU takový spolek průmyslových kabrňáků ... nepřijde vám divné, že ani skoro 3,5 roku od útoku Ruska na Ukrajinu není celá EU schopna vyrobit dostatek dělostřelecké munice a místo toho se vymýšlí nějaké praštěné iniciativy, které ji shání po všech čertech a přitom to stojí raketu a kvalita je často nevalná?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:47 Reaguje na Radek Čuda
Nepřipadá mi to vůbec divné, bo EU je čistě mírový projekt a když padl SSSR, neměli jsme žádného nepřítele a tím motivaci zbriojit. Rusko zbrojilo vždycky a dnes nedělá nic jiného, USA jsou imperiální velmoc a válčí každou chvíli někde. Ale my jim velmi pomáhali a Trump se na nás chce vymastit totálně. Navíc se zbrojní výroba v EU silně rozbíhá.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a taky je hezké jak citujete zrovna socánka Mertlíka ... s vámi je roztomilé, jak se sám vždy nakonec vodkopete;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:48 Reaguje na Radek Čuda
Vy nevíte nic o ničem, že? Ani to, kdo je Pavel Mertlík a proč odešel z ministerstva financí, že? A kdo jsou další ekonomové už vůbec ne.
Odpovědět

Radek Čuda

28.5.2025 14:37
EU stagnuje a v celosvětovém měřítku ztrácí konkurenceschopnost ... že to současně znamená i nižší emise je fakt slabá útěcha.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.5.2025 15:31 Reaguje na Radek Čuda
Pojem konkurenceschopnost je velmi široký pojem, všichni s tím šermují jako damascénskou šavlí, ale asi málokdo si pod tím dokáže něco reálného představit.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

28.5.2025 14:38
Plány imperialistů zhatí naši vepři boubelatí!
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist