https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/ford-bude-v-eu-do-roku-2030-jen-elektricky-investuje-v-nemecku
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ford bude v EU do roku 2030 jen elektrický, investuje v Německu

19.2.2021 01:14 | FRANKFURT (ČTK)
Ford je po automobilce General Motors (GM) druhým největším výrobcem aut ve Spojených státech.
Ford je po automobilce General Motors (GM) druhým největším výrobcem aut ve Spojených státech.
Americká automobilka Ford bude mít všechna osobní auta určená pro evropský trh do roku 2030 plně elektrická. Snaží se tak plnit cíle snižování emisí oxidu uhličitého a zároveň reaguje na rozhodnutí některých zemí postupně zakázat auta se spalovacím motorem. Automobilka také oznámila, že v Německu investuje miliardu eur (asi 26 miliard Kč). V Německu má svou evropskou základnu rovněž další americká automobilka Tesla.
 

Ford chce miliardu eur investovat v příštích 30 měsících, peníze půjdou na úpravu výrobního závodu v Kolíně nad Rýnem. Z toho se tak stane první továrna na výrobu elektromobilů Ford v Evropě. "Upevňujeme tím naši oddanost evropskému regionu," řekl na tiskové konferenci šéf automobilky Ford pro Evropu Stuart Rowley.

První plně elektrický osobní vůz značky Ford vyrobený v Evropě se začne v kolínské továrně vyrábět od roku 2023. Firma uvedla, že zvažuje také o výrobě druhého elektrického modelu na stejném místě.

Automobilka Ford má strategickou alianci s největší evropskou automobilkou Volkswagen, díky níž bude moci využívat koncernovou platformu MEB k výrobě některých svých elektromobilů. Rowley řekl, že model z továrny v Kolíně nad Rýnem bude první, který platformu MEB od Volkswagenu využije.

Ford je po automobilce General Motors (GM) druhým největším výrobcem aut ve Spojených státech. Podnik uvedl, že do roku 2026 bude mít elektrické verze všech svých osobních aut určených pro evropský trh. Do roku 2030 pak dvě třetiny užitkových vozidel Ford pro Evropu budou plně elektrické, nebo to budou plug-in hybridy.

Podobné plány jako Ford v posledních měsících oznamují i další automobilky. Nejnověji britský výrobce aut Jaguar Land Rover oznámil, že i on bude mít do roku 2030 všechna auta elektrická. Už loni takový záměr oznámil i výrobce luxusních vozů Bentley ze skupiny Volkswagen.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PB

Petr Blažek

19.2.2021 17:20
Bohužel další důsledek ekošílenství. Jestliže chceme opravdu ochránit planetu tak nemá cenu honit mnoho zajíců najednou. Nejdříve by jsme měli vyřešit bezemisní nebo nízkoemisní výrobu elektřiny a teprve až jí bude dost pokračovat v elektrifikaci dalších odvětví. Jakou cenu má jezdit elektromobilem který napájí uhelné elektrárny. Na 1 kwh el. energie spotřebujete cca 1 kg uhlí. Než dostane tuto energii do auta spotřebujete dalších 0,25-0,45 kwh na ztráty vedení a nabíjení. A průměrná spotřeba elektroaut je okolo 20 kwh na 100km (na dálnici klidně i 30 kwh na 100km) to zanamená, že jezdíte na 20 - 30kg uhlí na 100km. 15 let stará oktavie jezdí na 5,5l nafty na 100 km. tak kde je ta vaše ekologie.
Jestli by nebylo mnohem efektivnější podporovat automobily na plyn, které mají menší emise a odpadá tam nesmyslné transformace do elektřiny.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist