https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/kraj-chce-na-stavbu-104-km-cyklostezek-vyuzit-evropske-dotace
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Středočeský kraj chce na stavbu 104 km cyklostezek využít evropské dotace

2.11.2020 17:15 | PRAHA (ČTK)
Vzniknou také nová propojení mezi Prahou a Středočeským krajem, například na trasách Praha - Rudná - Křivoklátsko, Brandýs nad Labem - Praha Čakovice nebo Ruzyně - Hostivice.
Vzniknou také nová propojení mezi Prahou a Středočeským krajem, například na trasách Praha - Rudná - Křivoklátsko, Brandýs nad Labem - Praha Čakovice nebo Ruzyně - Hostivice.
Licence | Volné dílo (public domain)
Středočeský kraj chce na stavbu 104 kilometrů cyklostezek v regionu využít evropské dotace. Hodnota investice naplánované na příštích sedm let činí téměř 700 milionů korun. Vzniknout mají i nové úseky stezek, které scelí dálkové páteřní cyklotrasy či vytvoří regionální páteřní cyklotrasy. ČTK o tom dnes informovala Helena Frintová ze středočeského hejtmanství.
 

Jde o 20 nových úseků cyklostezek, některé navážou na ty současné. Podle krajského radního pro dopravu Františka Petrtýla (ANO) vzniknou také nová propojení mezi Prahou a Středočeským krajem, například na trasách Praha - Rudná - Křivoklátsko, Brandýs nad Labem - Praha Čakovice nebo Ruzyně - Hostivice.

Na Labské cyklostezce, která je součástí dálkové cyklistické sítě cest, mají vzniknout například úseky Kly - Tuhaň či její pokračování u Kostelce nad Labem. A přibýt mají i části Vltavské cyklistické cesty, a to v úsecích Zdiby - Klecany, Dolany - Kralupy nad Vltavou, Máslovice - Dolánky, Klecánky - Husinec či Úholičky - Libčice nad Vltavou.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Katka Pazderů

Katka Pazderů

3.11.2020 05:53
Cyklostezky ano, ale nerozumím tomu, proč dělat cyklostezky na místech, kudy už vedou! Kly-Tuhaň, tady cyklostezka je, ano, je nezpevněná, protože je na polní cestě, kudy jezdí zemědělská technika, ale více se sem do polí nevejde.
Odpovědět
va

vaber

3.11.2020 08:56
u nás postavili cyklostezku, turisti přijedou auty navlečou inline brusle a jezdí,auta stojí všude a všechna na zelených plochách, každý ví jak dlouho trvá než pod auty zeleň zmizí
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

3.11.2020 12:01 Reaguje na vaber
To víte, kšeft je kšeft a čím by se živili ti, co staví cyklostezky za peníze dańových poplatníků z celé EU?
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

3.11.2020 11:57
Jak my, když jsme byli děti, jsme mohli jezdit po obyčejných polních a lesních cestách, nevyasfaltovaných, ba po deští tam byly i louže, a to ještě k tomu na obyčejných kolech s jedním převodem? Jak nám to muselo být pro nás těžké, tak těžké, že jsme si tu tíhu pod tíhou té tihy, ani neuvědomovali.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

3.11.2020 18:11
Na jednu stranu chtějí mít pohodlnější přístup do přírody a pak si zase
stěžují, že je příroda přelidněná. U nás býval kolem řeky před vybudováním
cyklostezky božský klid. Dnes je tam narváno a plno povyku a hluku. Kachny
nestačí ani pořádně sednout na hladinu a už zase znovu vzlétají. Zvěř už
k řece chodí maximálně v noci, pokud tam nejede ještě nějaký opozdilec.
Navíc co povodeň, tak úklid stezky či rovnou oprava, ale dotace je dotace
a co s ní. Taky se rád rekreačně projedu, ale potkat tam šílence se špičkovou výbavou za sto tisíc, tak uhýbám do křoví, abych neskončil ve
špitále. V cíli porovnávají ujeté kilometry a průměrnou rychlost. Cestou
ani neviděli ty kachny a ledňáčky, tak k čemu jim je cyklostezka v té
přírodě? To jim udělejme za městem cyklodrom a mohou závodit a dělat
rekordy. Neříkám udržovat mlatovou stezku, ale asfaltovat kdejakou stezku
nevidím moudře. Jak by toho asfaltu už nebylo málo jinde. Pak ještě
rozbijí a pomalují odpočívky, aby ukázali, že tam byli a odpadkový koš
naplní odpadky, které už nemají sílu odvézt. Zbytek smetí pohodí kolem
a nafotí ten bordel, že se o to nikdo nestará. Začíná být už pomalu
přestezkováno a mnohde vedou souběžně i dvě. Ale když na to je.....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist