Plánujete crowdfundingovou kampaň? Dobrá rada: Zkontrolujte si, jaké má být počasí
Vědci se zaměřili na to, zda nálada a pocity, vyvolané počasím, ovlivňují ochotu přispívat v crowdfundingových kampaních. „Tyto kampaně jsou zdrojem financí pro mnoho lidí a podniků, kteří by na na své nápady jinak neměli peníze. Stojí na tom, že se na nich podílí mnoho přispěvatelů, klidně malou částkou,“ říká Ali Mohammadi z katedry Strategií a inovací. Zároveň doplňuje, že podíl crowdfundingu neustále roste. Je tak zcela logické, že porozumět motivaci a chování případných přispěvatelů je pro všechny pořadatele kampaní zcela klíčové.
„Obecně platí, že za slunného počasí se lidé cítí lépe. A že ti, kdo se dobře cítí, jsou ochotni více riskovat. Výzkum ukázal, že když je zataženo, klesá ochota lidí přispět, a to asi o 10 – 15 %. Vliv špatného počasí na rozhodnutí nepřispět v kampani je ještě intenzivnější u těch, kdo s crowdfundingem začínají,“ komentuje Mohammadi.
Vědci se zaměřili na německé Companisto – jednu z největších evropských crowdfundingových platforem. Vyhodnocovali přitom 102 kampaní, do nichž přispělo 67 982 přispěvatelů. Díky tomu, že věděli, odkud přispěvatelé jsou, mohli sledovat, jaké počasí v jejich městě daný den panovalo. „To nám umožnilo vidět kolísání počasí a tedy i příspěvků v průběhu každé kampaně,“ dodává Mohammadi.
Je jasné, že ti, kdo se rozhodnou spustit crowdundingovou kampaň, nemohou počasí předvídat. Vědci, provádějící výzkum nabízejí pár rad, jak si nedostatek příspěvků v důsledku špatného počasí vykompenzovat. „Primárně doporučujeme cílit na přispěvatele, kteří nejsou nováčky a už nějakou zkušenost s crowdfundingem mají. V případě špatného počasí je také vhodné zvýšit svou marketingovou aktivitu a potenciální přispěvatele zkusit zaujmout i navzdory negativnímu vlivu počasí,“ uzavírá Mohammadi.
reklama