https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/pocet-elektrickych-motorek-v-cr-loni-stoupl-o-1943-na-8344-stroju
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Počet elektrických motorek v ČR loni stoupl o 1943 na 8344 strojů

4.2.2023 00:39 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Počet elektrických motocyklů na českých silnicích se loni zvýšil o 1943 na 8344 strojů. Přírůstek elektromotorek tak v minulém roce představoval 7,6 procenta celkového trhu nových jednostopých vozidel. Nejoblíbenější přitom byly malé elektrické skútry s podílem 49 procent. Vyplývá to z údajů Centra dopravního výzkumu.
 

Celkem 816 registrací elektromotorek, tedy 42 procent, v loňském roce připadalo na domácí značku Hecht s významným odstupem následovaly značky Super Soco, Raceway a Blinkee. Elektromotorek Super Soco se registrovalo 100, Raceway 58 kusů a Blinkee 57.

"Výhodou elektrických motocyklů je to, že vyžadují minimální servis. I případná oprava je mnohem jednodušší. Oproti autům mají navíc vyměnitelné baterie. To usnadňuje jejich provoz,“ uvedl ředitel vyhledávače autoservisů GetFix Stanislav Toman.

V Centrálním registru vozidel bylo na konci roku 1,288 milionu motocyklů. V roce 2022 se jejich počet zvýšil o 38.493. Průměrné stáří vozidlového parku uvedené kategorie přesáhlo na konci loňského roku 34 let.

"V případě elektrických motocyklů zatím nejsou významně zastoupeny tradiční motocyklové značky, až na 14. místě je s celkovým počtem 109 elektromotocyklů KTM, Kentoya registrovala 61, BMW 40 a Piaggio 36 vozidel. Z evidence je zřejmé, že zatím převažuje zájem o elektrické mopedy, jejich výhodou je především finanční dostupnost, ale také nízké provozní náklady a relativně rychlý přesun především po městě," uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.

Nejvíce registrací elektromotocyklů bylo v Praze, a to 1657. Dalších 1125 registrací evidoval Středočeský kraj a 1026 Jihomoravský kraj. Nejregistrovanější značka Hecht evidovala nejvíce svých elektromotocyklů ve Středočeském kraji, kde to bylo 433. V Jihomoravském kraji registroval Hecht 302 svých elektromotocyklů a v Moravskoslezském kraji 205.

Aktuálně mohou organizace z veřejného sektoru na elektromobil kategorie L žádat o dotaci až 50 procent. Maximální částky pro jednotlivé kategorie se pohybují od 30.000 do 200.000 Kč.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (11)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

4.2.2023 07:33
Malá přibližovadla pro aglomerace - proč ne . Jinak v segmentu klasických motorek jde z pohledu motorkářů o bastarda.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.2.2023 08:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 08:32
Pro lidi na dědinách, kteří jezdí do města do práce, je to ideální přibližovadlo. Když to dobíjí ze střešní fve, mají provoz prakticky zadara...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

4.2.2023 08:42 Reaguje na Pavel Hanzl
ha cha
Odpovědět

Viktor Šedivý

4.2.2023 10:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Ve srovnání s nějakým trochu udržovaným dvacetiletým autem je to mnohem méně muziky za víc peněz.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 12:43 Reaguje na Viktor Šedivý
S tou károu všude taháte tunu železa nanic a hlavně vám propálí min 30 taléřků ročně v benzínu, plus oleje a servisy, povinné ručení atd. atd, další majlant. Navíc parkování atd. Jedinou výhodu to má, když prší nebo mrzne a to je pár dní do roka.
Odpovědět

Viktor Šedivý

4.2.2023 10:04
Takže ne motorky ale mopedy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.2.2023 12:44 Reaguje na Viktor Šedivý
Asi už všechno. V elektrice se dělá snad už všechno, od kola po kamión. Těžké stroje spíš na vodík, ale to je taky elkára.
Odpovědět
LB

Lukas B.

6.2.2023 12:48 Reaguje na Pavel Hanzl
jo elektrickej nebo vodíkovej bagr, to je jitrnice, kterou svět neviděl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.2.2023 14:53 Reaguje na Lukas B.
Kamióny se testují na vodík velmi úspěšně a bagr bude výkonově podobný. Ale tam pojede asi syntetické palivo.
Odpovědět
KN

Kristýna Novotná

26.6.2023 06:25
Já jsem samozřejmě pro ekologii, ale co se aut a motorek týče, tak jsem zdrženlivější. Ona ta výroba baterií a elektřiny taky není úplně ideální a hlavně, jak jsou ta vozidla tichá, tak mi to nepřijde moc bezpečné. My máme normální benzínovou motorku a o jiné neuvažujeme. Letos s ní pojedeme zase k moři a už se těšíme. Máme nové oblečení z https://www.bohemiabike.cz/motoobleceni/ , tak ho potřebujeme vyvětrat :-) .
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist