https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/program-na-zatepleni-starsich-rodinnych-domu-podle-ano-zvysi-inflaci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Program na zateplení starších rodinných domů podle ANO zvýší inflaci

20.7.2023 13:31 | PRAHA (ČTK)
Izolace
Izolace
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Program ministerstva životního prostředí na zateplení starších rodinných domů Oprav dům po babičce podle hnutí ANO zvýší inflaci. Bývalý ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) dnes řekl, že je také příliš široce zaměřený a nepomůže mladým rodinám, ale spíš bohatším lidem, kteří si z dotace opraví rekreační nemovitosti.
 

Žadatelé dostanou v programu od září možnost získat až milion korun ve formě zálohy, budou mít také možnost od ledna 2024 čerpat zvýhodněný úvěr od stavebních spořitelen. Program je financován z Modernizačního fondu, tedy z peněz Evropské unie. Konkrétně se podle ministra životního prostředí Petra Hladíka (KDU-ČSL) počítá s vyčleněním až 40 miliard korun.

Brabec si po seznámení s detaily programu myslí, že program by se měl spíš jmenovat Babi, dej nám konečně už ten dům. Pozastavuje se nad tím, že dotaci mohou získat jen ekonomicky aktivní osoby, nedosáhnou na ni důchodci. Celkově je ale podle něj program příliš široce zaměřený. "Prezentuje se tak, že jde o pomoc především mladým rodinám, ale je to doslova pokropení trhu desítkami miliard korun bez ohledu na to, zda budou zájemci mladí, nebo staří, bohatí, či chudí," řekl.

Program podle Brabce potěší především movité majitele rekreačních budov, kteří neřeší žádnou tíživou finanční situaci. "Mají několik domů a řeknou si, že když stát nabízí až milion dotace, proč by si takzvaně nezobli," uvedl. Mladé rodiny také často bydlí v bytových a panelových domech, upozornil Brabec.

Dotace podle něj navíc podpoří inflaci. "Půjdou nahoru ceny nemovitostí, materiálů, prací. Je to v situaci, ve které se nacházíme, to pravé ořechové?" ptá se. Hladík programem překvapil i vlastní koaliční partnery, míní Brabec. "Negativně postihne desetitisíce lidí, je to čistě proinflační," dodal. ANO se podle něj na ministerstvu snažilo programy lépe zacílit a "nerozhazovat peníze z vrtulníku".


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (34)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zbyněk Šeděnka

20.7.2023 14:48
A to, jak Babiš před volbami jako premiér rozhazoval peníze mimořádným navýšením důchodů a zvyšovánám platů státních zaměstnanců, inflaci nenavýšilo?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

20.7.2023 14:50 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Zvýšilo, ale to Babišovi voliče nezajímá.
A i tohle inflaci zvýší, ANo má pravdu. 5koalice ruší dotace a vytváří nové a tomu říká reforma ...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

20.7.2023 15:20 Reaguje na Michal Uhrovič
Jenže pokud chci kritizovat jiné, měl bych si nejdříve zamést před vlastním prahem.
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.7.2023 09:56 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
A kolik ta inflace za Babiše asi tak byla? Nad 5%? Neslyšel jste ekonomy rozplývat se nad mírnou inflací? Já tedy ano. Před prahem by si měli zametat jiní lháři.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.7.2023 10:08 Reaguje na Jarka O.
Jenže to nastartování růstu inflace taky nějakou dobu trvá. To není jako když v autě šlápnete na plyn a hned to jede.
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.7.2023 10:48 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
No, Viola na to šlápl a byla to rychlovka, asi vypnul eko modus.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.7.2023 15:48 Reaguje na Jarka O.
Jasně, Fiala může za růst cen energií.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

21.7.2023 21:12 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.7.2023 21:27 Reaguje na Daniel Višňovský
Dík za osvětu. To o té inflační časové konstantě jsem nevěděl.
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.7.2023 21:38 Reaguje na Zbyněk Šeděnka

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

22.7.2023 21:34 Reaguje na Jarka O.
Šlápl jsi ty jaroslave ...do burešova inflačního h...a. A teď sis ho po sobě i rozmazal.
Odpovědět
sv

sv

22.7.2023 21:32 Reaguje na Jarka O.
Takovou míru sebekritiky, bych od tebe lháři jaroslave nečekal.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.7.2023 10:12
Ta poslední věta je boží. :D Nerozhazovat peníze z vrtulníku. :D :D A co celou dobu ANO dělalo? Vše cíleno na jednu skupinu obyvatel s komentářem, že rozpočet to unese ... :D
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

21.7.2023 21:28 Reaguje na Petr Eliáš
Dvě skupiny. Důchodci a státní zaměstnanci.
Odpovědět
JO

Jarka O.

21.7.2023 21:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Normální důchodec pomáhá své rodině, i finančně, a to nejen v ČŘ. Jestli vám vadí mít se jednou (nebo už teď) v duchodu důstojně, aby vas predstavitel mohl mit 3 auta a 4 fotografy, to je vaše volba, dejte svůj důchod nějakým nadacím. Jsou lidi, kteří ty peníze potřebují. Kdo vymyslel dotace a na to potřebný aparát, snad nebudete mlet, že Babiš.
Odpovědět
sv

sv

22.7.2023 21:43 Reaguje na Jarka O.
Dělat poskoka zloději a lháři burešovi, jako ty jaroslave, důstojné určitě není. Evidentně ti nedochází, že z toho co bureš z kapes daňových poplatníků rozházel, aby se dostal k politickému korytu a beztrestnosti, ty nic neuvidíš, protože ti to sežere burešova inflace.
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.7.2023 15:43 Reaguje na sv

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

23.7.2023 19:12 Reaguje na Jarka O.
A ty "bláboly o výhodných smlouvách" s rusáckem sis vycucal odkud v Jaroslave? Pro info "nejvýhdonější smlouvu" s rusáckem měl orbánistán. Víš jak dopadl? 25 %. Podstatně větší inflace než ta česká, a to přes to že bureš dělal vše proto, aby si udržel žlutý inflační trikot. Jenže orbán je v předvolebním rozhazování veřejných prostředků letitý harcovník. Byť se to zdá nepravděpodbné tak orbán dokázal rozfrcat v krátké době podstatně víc než bureš.
Na druhou stranu oceňuji tvoji sžíravou kritiku agenta bureše. Ano, mnoha plynová infrastruktura chybí (STORK II).. zásluhou bureše. Chybí nový blok v Temelíně ... zásluhou bureše. Taky samozřejmě máš pravdu, že DOL je drahý a nebezpečný šrot. Jak kastastroficky dopadl průplav Dunaj-Mohan-Rýn vědí všichni, kdo jsou při smyslech. Anonistické oze nesmysly (viz burešovo podedpsání green dealu v předklonu před von der leynovou, dotace do tzv. biopaliv, atd.) jsou taky katastrofou samy o sobě. Takže ano, s takovým burešovským materiálem se inflace krotí těžko, zvlášť když je v ČNB (tedy instituci, která to má na starosti) čučkařovo vemeno michl.
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.7.2023 19:27 Reaguje na sv
Bláboly jeden přes druhý. Každý, kdo je při smyslech, ví, kam ty prachy mizí. Mlet o nějaké minulosti je zbytečné, bo inflace se má krotit teď. Ty jsi mi nějaký bolestín, pavlušo. O orbánovi hsem neřekla ani popel, ale tak jaký tam byl základ té inflace, co? Babiš odkýval snižování emisí, to je vše. DMR je výbuch? A kdy jsi tam byl? Kolem je průmysl, těžba, turistika, a je to investice, Němcům nedávno české firmy postavily další kanál někde u Berlína a hamburská firma v tichosti hloubí kanál na Ukrajině v chráněné deltě Dunaje, to je, co. Michl je ok. Ty si myslíš, že jsi buhvijaký ekonom, ale nejsi.
Odpovědět
sv

sv

30.7.2023 15:45 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

30.7.2023 17:13 Reaguje na sv

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

2.8.2023 21:01 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

2.8.2023 21:45 Reaguje na sv

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

3.8.2023 19:39 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

3.8.2023 23:42 Reaguje na sv

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

4.8.2023 23:29 Reaguje na Jarka O.
Nejvíc si stát půjčuje v zahraničí kvůli burešovu zvyšování důchodů, burešovu nesmyslnému snížení dph, a dotacím na burešovu řepku, či na nový kontrakt s norskem, když ten starý bureš nebyl sto prodloužit a pokud jsme nechtěli dopadnout jako orbánistán tedy závislí na předraženém plynu od vrahů, jaroslave. Vliv dotace na čerpadlo na inflaci, které těm sousedům závidíš je ve srovnání s výše uvedeným neměřitelná, nemluvě o tom, že tato dotace je přímý důsledek burešem podepsaného green dealu, který teď musíme nějak splnit. Vinu tedy můžeš přičíst jem a pouze tvému miláčku burešovi.
Odpovědět
sv

sv

4.8.2023 23:11 Reaguje na sv
Notorik jaroslav opět nesnesl fakta tak žaluje.
Odpovědět

Radek Čuda

21.7.2023 12:41
Jedna věc je ta, že Bába/ANO spolu se socánky v případě té inflace fest kopli do vrtule. To jim nikdo neodpáře.

Druhá je ale to, že v tomto prostě mají stopro pravdu, prostě lehce zkratkovitě řečeno, dotace do nějaké segmentu mají prakticky vždy za následek růst cen v něm.
Odpovědět
sv

sv

22.7.2023 22:01 Reaguje na Radek Čuda
Bureš a jeho podržtašky mají samozřejmě prd a ne pravdu. Dotací za bureše vzniklo tolik (včetně stavebnictví), že vliv jedné je neměřitelný.
Odpovědět
JO

Jarka O.

5.8.2023 07:58
Sláva cenzuře. Sprosté příspěvky od hulvátů vám nevadí, přitom byste je měli mazat i bez nahlášení. Porušujete sami svá pravidla. Zato jste rychle a ochotně smazali odpovědi do diskuze, absolutně bez sprostých slov, protože vás o to požádalo sprosté prase nebo se nehodí do povoleného názoru? Já jsem nahlásila jen ty nejsprostsí odpovědi bez argumentů a ty zde většinou zůstaly. Co jste vůbec zač?
Odpovědět
sv

sv

6.8.2023 13:56 Reaguje na Jarka O.
Ano, jaroslave, tvoje sprostota byla náležitě oceněna místním redakčním systémem. Takže mi není jasné, na co si stěžuješ. Jestli se ti to nelíbí, tak se zkus nejdřív, než začneš někde vypisovat ty svoje fantasmagorie a urážky lidí, kteří na rozdíl od tebe ví o čem mluví a píší, vyspat z opilosti. Pak nebude na první pohled patrné, co jsi vlastně zač.
Odpovědět
JO

Jarka O.

6.8.2023 15:30 Reaguje na sv

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

7.8.2023 01:20 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

sv

7.8.2023 23:58 Reaguje na Jarka O.
Takže znova, jaroslave. Ve tvém případě jistě nemožno uvažovat. Fakticky je ti uvažování cizí. "Redakci" jsem já i ty volný. Jediné co "redakci" není volný je tvoje sprostoty a evidentně i moje dedukce ohledně tvého vztahu k alkoholu, na který jsi tak hystericky reagoval. To mi připomíná staré školkovní přísloví: pro pravdu se každý zlobí.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist