Průzkum: Na nákup oděvů má u 47 procent Čechů vliv udržitelnost, trend roste
Udržitelnost Češi nejčastěji posuzují podle používání organických či recyklovaných materiálů, výroby šetrné k životnímu prostředí a dobré kvality výrobku spojené s dlouhou životností. "V Česku má povědomí o udržitelné módě 66 procent zákazníků a na Slovensku je trend přibližně stejný - 64 procent respondentů ví, co si pod tím pojmem představit," uvedl za Glami Ján Kešelák.
Lidé si v průzkumu nejčastěji vzpomněli, že zboží splňující některá z výše uvedených kritérií má ve své nabídce německý výrobce sportovního oblečení Adidas, švédská oděvní společnost H&M nebo nebo americká značka Levi´s. Z výrobců, kteří podnikání založili na udržitelnosti, respondenti nejvíce uváděli francouzskou značku tenisek Veja, amerického producenta oděvů Patagonia, ale také českou obuvnickou značku Vasky.
Vyhledávač Glami uskutečnil průzkum v dubnu mezi zhruba 5300 lidmi.
Na udržitelnou módu se zaměřuje například prodejce Nila, který ve svých čtyřech prodejnách v Praze a e-shopu nabízí nejen oblečení a obuv, ale i doplňky do domácnosti nebo kosmetiku od zahraničních a lokálních etických značek. Udržitelná móda je dále k dostání v Green butiku, a to on-line i kamenné prodejně v hlavním městě. Internetoví prodejci oblečení stále častěji přiřazují k oděvům zelené štítky s upozorněním, že se jedná o udržitelný produkt.
Hana Říhová z výzkumné agentury GfK na dubnové konferenci Retail Summit v Praze řekla, že téměř každá druhá domácnost ze tří už v minulosti přestala nakupovat výrobky nebo služby, které měly negativní dopad na životní prostředí. Za udržitelné výrobky je podle Svazu a obchodu a cestovního ruchu ČR ochotno si připlatit až 70 procent zákazníků.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Zbyněk Šeděnka
30.4.2022 09:47vaber
1.5.2022 09:34já bych řekl, že udržitelnost v oblečení je netloustnout a nosit stejné oblečení roky, až do roztrhání ,ovšem to se výrobcům oblečení nelíbí,
jiná udržitelnost je jen reklamní trik ,
a reklamní triky to je věda jak oblbnout spotřebitele ,
,,udržitelnost,, je vždy jen dočasná ,udržitelný není ani samotný vesmír a podle odborníků se buď vypaří nebo opět zhroutí do singularity