https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/sef-koncernu-volkswagen-zada-co-nejrychlejsi-prechod-na-ekologickou-energii
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Šéf koncernu Volkswagen žádá co nejrychlejší přechod na ekologickou energii

13.9.2021 00:50 | MNICHOV (ČTK)
"Podmínkou dekarbonizace sektoru dopravy je dostupnost zelené energie ze slunce a větru," řekl Diess.
"Podmínkou dekarbonizace sektoru dopravy je dostupnost zelené energie ze slunce a větru," řekl Diess.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess žádá co nejrychlejší přechod na obnovitelné zdroje energie, na automobilové výstavě IAA Mobility v Mnichově prohlásil, že bez politické podpory ekologických zdrojů energie nebude možné dosáhnout uhlíkově neutrální dopravy.
 

"Podmínkou dekarbonizace sektoru dopravy je dostupnost zelené energie ze slunce a větru," řekl Diess na přednášce, ve které odklon od emisí oxidu uhličitého označil za šanci pro průmysl i klima.

Oxid uhličitý je skleníkový plyn, jehož vypouštění vede k oteplování klimatu. V Německu se nyní platí za tunu vypuštěného CO2 cena 25 eur (635 Kč), která by se do roku 2025 měla postupně zvýšit na 55 eur (1400 Kč). Pokud bude podle Diesse snižování emisí CO2 pokračovat rychleji, přinese to klimatické i finanční výhody. "Díky dekarbonizaci bude řada věcí výhodnějších, ne dražších," dodal.

Takzvané uhlíkové neutrality, kdy emise oxidu uhličitého budou v rovnováze s jejich produkcí, chce Německo dosáhnout nejpozději do roku 2045. To je o pět let dříve, než předpokládal původní plán. Klimatičtí aktivisté to ale považují za stále vzdálený termín a žádají rychlejší postup.


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (8)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.9.2021 05:04
Kdyby blbost nadnášela , tak se Herbert Diess vznáší nad užaslými posluchači.
Zde si pouze dovolím připomenout, že Němcům bylo svého času ústy ministra ŽP slibováno, že zavedení OZE je "nebude stát více než kopeček zmrzliny týdně".

Ceny elektřiny v současnosti lámou rekordy a na kopeček zmrzliny si dnes nikdo nevzpomene.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2021 10:49 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jenže ta cena je vyšroubována ne OZE, ale uhlím a jeho povolenkami, zdražením plynu a hlavně zvýšenou poptávkou po elektřině v pocovidové konjunktuře.

Takže ten kopeček je pořád aktuální, fve stojí stále 50 eur a VE možná ještě méně, prostě pláčete jen na nesprávném hrobě.
Odpovědět
ig

13.9.2021 07:18
Provedl sebekritiku, v níž přiznal své chyby, a poprosil Stranu, aby mu dala příležitost napravit všechno, co spáchal. Strana sebekritiku přijala a Diess, nyní s novými myšlenkami, buduje spolu s kolektivem dělníků naši lepší, ekologickou budoucnost.
Odpovědět
va

vaber

13.9.2021 08:18
asi by neškodily lekce jak se distribuují peníze z centrálních bank na komerční banky a do oběhu, jeden Američan o tom napsal krásnou knihu které se reklama raději nedělá,
prostě peněz bude vždy tolik ,aby na povolenky bylo ,to si výrobci vždy pohlídají
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.9.2021 09:28
Cena povolenek je v SRN 25 Euro? Němci mají hlavu v oblacích a optimismus, vodík a syntetické palivo bude z J. Ameriky. Podporu od politiků už mají. Auta na vodík jsou o 20% těžší než současná auta, dojezd nižší. Mají 92 čerpacích stanic na vodík, do konce roku jich chtějí mít 100. Němci na nová auta mit budou, do města el. auto, na dlouhé cesty vodikové auto. S východní Evropou se nepočítá. Dekarbonizace asi bude, ale je to nový obor průmyslu, ne ochrana ŽP, ekologii prospěje tím, že se bude víc chodit pěšky. Hlavně se jich nikdo nesmí zeptat na těžbu kovů, životnost baterie, její výměnu a recyklaci, a tím pádem životnost auta. Energii ze 70% dováží a počítají s tím, že jí budou dovážet ještě víc poté, co vypnou poslední jaderky a uhelky a přejdou na el. auta.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2021 10:56 Reaguje na Jarka O.
Německo stále víc elektřiny vyváží než dováží, těžba surovin s cirkulární ekonomikou bude jen klesat, životnost Muskovy bezkobaltové baterie garantuje milión km a testovací Tesla najezdila už milión dávno a stále maká naplno.

Vodík má budoucnost v syntetickém palivu (kryonádrže max. pro kamiony a autobusy), těch cest je rozběhlých asi dost. Problém je pouze propadlý babišistán, s hlupáky skutečně světový vývoj nepočítá, v tom máte pravdu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2021 11:02 Reaguje na Jarka O.
Jenom moje bezvýznamná zkušenost: jezdím na terénním elektrokole, mám najeto asi 10 tisíc km, motor je v pohodě, baterie asi ve třetině životnosti. Ovšem se už začíná rozpadat to kolo, samozřejmě pastorky, řetězy, teď se zavzdušňují brzdy, časem odejde odpružená vidlice.
Jsem zvědavý, jak dlouho vydrží ta elektrická část.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.9.2021 11:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Jednou jsem spadl do bažiny, ukopl jsem si kolenem tachometr (řídící jednotku), jen to žbluňklo. Kolo šlo celé pod hladinu, vytáhl jsem je ven, vylovil i tachec, nasadil, motor zabral a jel jsem v pohodě dál.
Tak se pozná kvalita, ne z reklamních plátků.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist