Spolek AutoMat chce přívětivější prostředí okolo magistrály v Praze 2
Podle Šotoly petici dosud podepsalo 750 lidí, cílem spolku je získat 1000 až 1500 podpisů, aby Rada hlavního města musela vzít obsah petice na vědomí. Šotola řekl, že reakce kolemjdoucích jsou spíše souhlasné s postojem spolku, a to zejména od lidí, kteří přes magistrálu chodí pravidelně. Spolek podle Šotoly nemá v úmyslu omezovat dopravu, ale spíše upravit infrastrukturu tak, aby jedno neomezovalo druhé.
Spolek poukázal na problematický interval na přechodu pro chodce na semaforech přes Sokolovskou ulici, který trvá devět vteřin. Šotola řekl, že krátký interval svým způsobem ilustruje problém a nepoměr mezi prostorem pro auta a chodce či kola, na který se spolek pokouší upozornit. Podle něj v daném místě přechází stejné množství lidí jako projíždí aut, až na to, že lidé mají vyhrazených devět vteřin, kdežto auta pro jízdu například 30 vteřin.
Loni pražští radní schválili trojici ideových studií na plánovanou rekonstrukci Severojižní magistrály. Pražský magistrát vybral koncem loňského roku projektanty na rekonstrukci magistrály na území Prahy 2. Podle AutoMatu je ale zadání na úpravu magistrály tak, aby byla přívětivější k chodcům, velmi vágní. Proto vytvořili petici. Mezi další změny, které rekonstrukce plánuje, patří například přechod před Fantovou budovou Hlavního nádraží, nové stromy a stání pro rychlé zastavení.
Aktivity spolku AutoMat podporují aktivní mobilitu zejména v Praze, například městskou cyklistiku. Spolek stojí za projektem s názvem Do práce na kole, což je třicetidenní květnová výzva, od níž se zapojuje až 25 000 lidí. "Zároveň se snažíme drobnými připomínkami nebo návrhy zlepšovat infrastrukturu především v Praze, ale i dalších městech," řekl Šotola.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (3)
Richard Vacek
13.9.2024 10:54Auto, normálně projíždějící trasu za 10 minut v ní pak "smrdí" půl hodiny.
Viktor Šedivý
13.9.2024 23:08 Reaguje na Richard VacekViktor Šedivý
13.9.2024 18:32Přechod před Fantovou budovou je čistá blbost. Ten chodec stejně musí na druhé straně sejít na úroveň Vrchlického sadů. Proč tedy nezajistit průchod podchodem, jde jen o to vybrat řešení, které bude udržovatelné.
Je fakt, že podobně kapacitní komunikace v centru není nic moc. Kdy tedy začne Automat demonstrovat za výstavbu alternativních tras?