Trh s elektromobily v Česku dál roste, stoupá obliba značky Škoda, Tesla klesá
"Postupné zpomalování primárního trhu, které jsme opakovaně avizovali, je způsobeno nerovnoměrnými registracemi v roce 2024, vyvolanými zejména dotačním programem pro firmy. Přesto již bylo během deseti měsíců registrováno více nových osobních vozidel než za celý loňský rok, kdy to bylo 10 933 automobilů," uvedl ředitel CDV Jindřich Frič.
V popularitě jednotlivých značek pokračuje posilování Škody, která za deset měsíců dosáhla tržního podílu 37,5 procenta, loni měla podíl 13,8 procenta. Loni nejpopulárnější Tesla se posunula na druhé místo s tržním podílem 14,5 procenta, loni držela podíl 35,6 procenta.
Z jednotlivých modelů vede mezi nově registrovanými bateriovými automobily Škoda Elroq z 2359 vozy, druhý je model Škoda Enyaq s 1932 vozy, třetí Tesla Model Y, kterých lidé a firmy registrovali 1186.
Větší růst než osobní elektromobily vykazují letos takzvaná lehká užitková vozidla, tedy dodávky a nákladní auta do 3,5 tuny. Počet registrací vzrostl meziročně od začátku roku o 139 procent na 1026 aut, tržní podíl byl za deset měsíců 6,3 procenta.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (34)
Honza Honza
6.11.2025 13:02Přínos takovéhoto auta by byla jen kdyby šlo o kombinaci s plug in hybridem, baterie byla alespoň na 50 km elektricky - zvl. při dobíjení z vlastní FV.
Jasně (jak bylo v komentářích) hybrid (plug in) je dražší, spotřebovává více energie než elektroauto i než spalovák, tahá sebou těžkou baterii i větší spalov. motor, ale je to energie z FV, ev. JE- čistá, relat. levná, seriový hybrid šetří jak baterii, která je menší, tak spalov. motor. Není důvod aby výdrž takovéhoto auta dosáhla 20 let, což by byl ideál, zároveň je potřebné aby cena byla relat. nízká a více se přiblížila ke spalováku. Přitom část energie by byla zadarmo z vlastní FV - za chvíli FV bude muset mít každý a elektrojízda ozdravuje klima.
Honza Honza
6.11.2025 13:04 Reaguje na Honza Honzapepa knotek
6.11.2025 14:26 Reaguje na Honza HonzaPavel Hanzl
6.11.2025 20:52 Reaguje na Honza HonzaRadek Čuda
7.11.2025 11:33 Reaguje na Pavel HanzlA pro komerční využití je vám nějaké nabíjení z FVE dost na pikaču, bo přes den musíte užitkáčem jezdit, ne s ním stát u nabíječky. A v noci ty FVE ... no, moc to nenabíjí;-)))
Jan Šimůnek
7.11.2025 13:31 Reaguje na Pavel HanzlObrovský průšvih je, že elektromobil má naproto děsivou spotřebu na dálnici; Brno - Praha prostě nedá. Já s Feldou natankuji v Brně, dojedu až do Karlových Varů (přes Prahu) a zpátky tankuji až po vyjetí z Prahy. A tankování trvá zlomek času oproti nabíjení, navíc rychlonabíjení, které někdy uvádějí ekologové coby normu, prokazatelně niší baterii.
Pavel Hanzl
9.11.2025 11:55 Reaguje na Jan ŠimůnekPokud ta samá kára v benzínu spotřebuje 6 litrů naturalu po 36 kč, zaplatíte 216 k. čus a zkuste úplně primitivní počty.
Jan Šimůnek
6.11.2025 13:50To Honza Honza Výdrž baterky je deset let při velkém štěstí. Jen auto vydrží mnoho desítek let a je stále funkční.
Honza Honza
6.11.2025 19:37 Reaguje na Jan ŠimůnekSamozřejmě vše je hudba daleké budoucnosti. Zatím vše je nereálné, užití elektroaut jen okrajové, spíš pro nadšence.
Masivní přechod na elektroauta v současnosti je zcela nereálný.
Pavel Hanzl
6.11.2025 20:48 Reaguje na Honza HonzaBřetislav Machaček
7.11.2025 09:21 Reaguje na Pavel Hanzlelektromobil?
Pavel Hanzl
7.11.2025 09:48 Reaguje na Břetislav MachačekRadek Čuda
7.11.2025 11:43 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
7.11.2025 18:25 Reaguje na Radek ČudaRadek Čuda
10.11.2025 14:09 Reaguje na Pavel HanzlBřetislav Machaček
8.11.2025 17:56 Reaguje na Pavel Hanzlpro vás a většinu občanů finančně dostupný a
ekonomicky návratnou investicí. Nebýt dotací
a úlev například u parkování, tak ho nekupují
ani firmy a podnikatelé. Je to ekonomický
propadák a ještě dlouho bude, pokud bude EU
zatěžovat levnou produkci z Číny zatěžovat
cly a naše produkce je předražená. Prostě je
to propadák pro všechny, kteří si ho nepořídí
díky dotacím a nepotřebují parkovat tam, kde
jsou elektromobily osvobozené od parkovného a
zákazů vjezdů a stání. Přesně proto je firmy
kupují a ukončit ty dotace a ty výhody, tak
bude elektromobil autem pouze pro ekomagory.
Petr
8.11.2025 18:24 Reaguje na Břetislav MachačekPavel Hanzl
8.11.2025 18:37 Reaguje na PetrA cesta na chatu ke kamarádovi na kole (50 km) mě stojí 400 kč, tj. ještě s obědem a pár pivy. Autem s manželkou přímo za 150.
Petr
8.11.2025 19:19 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
9.11.2025 11:57 Reaguje na PetrPetr
9.11.2025 12:49 Reaguje na Pavel HanzlRadek Čuda
7.11.2025 11:41 Reaguje na Pavel HanzlJinak samozřejmě píšete jako vždy kraviny, e-mobilů je ze VŠECH registrovaných vozidel v Norsku pořád max 30 % ... takže těch benzínek mají furt kua hodně a ještě nějaký ten pátek mít budou.
https://www.wired.cz/news-beat/pocet-elektromobilu-v-norsku-poprve-prevysuje-pocet-benzinovych-aut
Ty vaše neustále opakované lži o tom, jak to je v Čině ... Š není výjimka ... s registracemi automobilů jsem vám dávno vyvrátil, včetně zdrojů jak to tam skutečně je, ale koukám, že vaše mentální nedostatečnost trvá i nadále.
Pokud jde o EU, tak ty formy podpory jsou velmi různé, nemusí jít pouze o dotace, a jsou v řadě zemí velmi významné. Ale to si každý zvládne najít pokud tedy nehodlá být i nadále chorobným lhářem jako vy.
Jan Šimůnek
7.11.2025 18:59 Reaguje na Honza HonzaNás jako pionýry ujišťovali, že se určitě dožijeme komunismu.
Takže je jasné: Věří se jen tomu, co mohou zelení soudruzi vzít a položit na stůl. A ne tomu, že třeba za sto nebo tisíc let budou nějaké zázračné baterie.
Pavel Hanzl
9.11.2025 11:59 Reaguje na Jan Šimůnekvaber
7.11.2025 09:19Samozřejmě ,že velká váha znamená hodně materiálu, bídnou efektivitu a velkou spotřebu, ale o tom se u elektroaut nemluví.
Pavel Hanzl
7.11.2025 09:49 Reaguje na vaberRadek Čuda
7.11.2025 11:49 Reaguje na Pavel Hanzlhttps://www.toyota.cz/nova-auta/toyota-c-hr#chr03
https://www.toyota.cz/nova-auta/prius-plugin
https://www.bmw.cz/cs/all-models/2-series/2-series-active-tourer/bmw-2-series-active-tourer.html#plug-in-hybrid
Mastodonti, jasně a dvakrát ...
Jan Šimůnek
7.11.2025 13:22 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
8.11.2025 13:32 Reaguje na Jan ŠimůnekJan Šimůnek
7.11.2025 10:10Při výpočtu jsem nezohlednil, že se elektromobily nabíjí hlavně přes nic, kdy nejede fotovoltaika a většinou i utichne vítr, ani to, že elektromobil veze balastní zátěž v podobě baterky, zatímco auto podstatně lehčí nádrž, jejíž hmotnost navíc během jízdy klesá.
Snad s výjimkou Francie není v EU stát, kde by to bylo o něco lepší, ovšem tam mají elektřinu z jádra, a ne z nesmyslných OZE. Zato řada států je na tom hůř, i třeba Německo poté, co tam ekoškůdci prosadili zničení jaderných elektráren. MMCH, "ekologické Rakousko" odebírá jadernou energii od nás a používá ji k plnění horních nádrží přečerpávaček, a elektřinu z nich pak vydává za "nejadernou".

Gartner: Počet elektromobilů ve světě by se měl příští rok zvýšit o 30 procent
Zavedení vodíkových autobusů u Mníšku se zpozdí kvůli dodávce technologie
Prodej hybridů do října vzrostl téměř o třetinu na 55 116 aut