https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/zacina-kvetnova-vyzva-na-kole-do-prace-organizatori-veri-v-rekordni-ucast
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Začala květnová výzva Na kole do práce, organizátoři věří v rekordní účast

2.5.2022 01:32 | PRAHA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
V Česku odstartovala květnová kampaň za ekologickou dopravu Na kole do práce, při které si po celý měsíc budou porovnávat své výkony a síly při cestách do práce na kole, koloběžce, pěšky či klusem jednotlivci i týmy. Akci 12. rokem pořádá spolek AutoMat, podle kterého se bez motoru s počátkem května vydá do práce přes 22 000 lidí z celé republiky. Loňské květnové výzvy se i přes panující opatření proti šíření koronaviru zúčastnilo 22 112 lidí a organizátoři čekají, že tento počet bude letos překonán.
 

Cílem akce je motivovat lidi k pohybu po městě vlastní silou bez použití aut a zároveň k tomu, aby udělali něco pro svou fyzickou kondici a psychické zdraví. "Přínosy pravidelného pohybu pocítí nejen všichni účastníci výzvy, ale potenciálně i my všichni díky lepší dopravní situaci a stavu životního prostředí ve městech," uvedla koordinátorka výzvy Dominika Lenthárová z AutoMatu.

Zájemci se mohli do soutěže registrovat do konce dubna a účastnit se jí mohou jednotlivci i soutěžní týmy rodin, kolegů či přátel. Letos nově si účastníci mohou porovnat své výkony ve srovnávači firem, měst i jednotlivců. "Umožní jednoduše se vzájemně hecovat a podporovat, a to jak mezi institucemi, městy, jednotlivci nebo týmy," uvedli k novince organizátoři na webu dopracenakole.cz.

Současně doplnili, že data z výzvy pomáhají i při plánování a tvorbě cykloinfrastruktury ve městech. Umožňují například zjistit, kde chybí, nebo kde je špatně navržená.

Loni byla květnová výzva kvůli koronavirové pandemii rozšířena vedle cest do práce i na cesty do obchodů. Tehdejší počet účastníků pokořil dosavadní rekord z roku 2019, kdy se do akce zapojilo přes 19 500 lidí z více než čtyřicítky měst. V roce 2020, v prvním roce covidové epidemie a v době nouzového stavu, se akce zúčastnilo zhruba 15 800 lidí.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

2.5.2022 11:30
Ale jo, když je pěkné počasí tak si na kole vyjedu několikrát za týden. Ale rozhodně ne do práce, protože ta leží mimo příjemné výletní trasy, v místech kam denně jezdí tisíce lidí do práce a z práce - to by bylo nepříjemné i kdyby všichni ostatní byli taky na kolech. Což stejně nebudou, protože kolo pro přepravní účely lidi neláká. Ba i v té Hanoji (rovina, teplo) kdo mohl, přešel z kola aspoň na motorku, když už neměl na auto. Tak nevím proč Automat zase trolí se svými nesmysly které jsou úplně mimo realitu.
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.5.2022 12:28
Jednoznačně pozítívní napád.Ale nekoukejme jen na zapád třeba do holandska kde má jízda na kole velkou tradici,ale obratme taky svuj pohled do Asie.Mohly by se v čr uvest do provozu rikše.V ních by mohli vozit do práce a z práce řadoví zaměstnanci své šefy a nadřízené.Jediný problem vídím v tom pokud by nadřízený,nadřízena byli jako Xaver Veselý nebo Halina Pawlovská.
Odpovědět
ig

2.5.2022 13:08 Reaguje na karel krasensky
Řešení je triviální, uzákonit maximální hmotnost a tvrdě ji vymáhat. Například za 10 kg nadváhy 30 dní vězení (s vězeňskou stravou č. 6).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.5.2022 14:20 Reaguje na karel krasensky
Rikšy u nás jsou, v Praze tedy většinou ve formě těch nákladních kol. Super je hlavně to, že de iure je to furt jízdní kolo ... i když to má naložené v klidu přes čtvrt tuny ... takže pro to platí například ta kokotina s tím min odstupem při předjíždění.
Odpovědět
kk

karel krasensky

2.5.2022 15:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Zdravím.V zaostalých Beskydech ještě jezdíme na kolech Ukrajina.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.5.2022 16:17 Reaguje na karel krasensky
Málo dotujete:-).
Buďte rádi, radši vlky, klidně i smedvědy, než Automat a podobně.-))).
Odpovědět
DV

Daniela V.

2.5.2022 19:39 Reaguje na karel krasensky
Tak to jste in :-D
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.5.2022 14:17
Tak on je to už hlavně totální paskvil, kdy je touha jen jedna ... uděla podmínky tak, aby se papírově zúčastnilo co nejvíc lidí. Stačí se podívat sem ... https://www.dopracenakole.cz/o-vyzve/jak-zapisovat-jizdy

"... pracujete z domu a situace vám nedovoluje jít ven a nechcete si zhoršit pravidelnost? Pak si zacvičte doma na alespoň 15 minut a započteme to jako cestu do/z práce"

To je do práce na kole jak sfiňa. Když se člověk podívá, co všechno se dá do té zhovadilosti započíst, tak fakticky tu máme skoro 10 mio účastníků a to ak, že furt.

Nebožtík Potěmkin byl žabař, takhle se to musí dělat ... těžit granty:-))).
Odpovědět
DV

Daniela V.

2.5.2022 19:42
Další hurá akce ...... ideálně ve velkých městech. Ale pozor - při dnešním provozu je možné po několika jízdách skončit na alergologii, plicním nebo přímo na chirurgii .
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist