https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/zacina-lednova-vyzva-do-prace-na-kole-potrva-do-nedele
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Začíná lednová výzva Do práce na kole, potrvá do neděle

24.1.2022 12:09 | PRAHA (ČTK)
Kolo kola.
Dnes startuje lednová výzva celorepublikové kampaně Do práce na kole, kterou pořádá spolek AutoMat. Je určena pro jednotlivce, kteří by se při ní měli po celý týden dopravovat do práce a v případě home office na nákupy nebo návštěvy pěšky, klusem, na kole či koloběžce. Hodnotí se pravidelnost těchto cest.
 

Před rokem, v době přísných protikoronavirových opatření, se lednové výzvy zúčastnilo 1550 lidí, kteří si zapsali 31 700 kilometrů překonaných na kole či koloběžce, 11 200 kilometrů pešky nebo poklusem, 3200 cest na kole, 2800 cest pěšky, uvedli organizátoři na webu.

Podle nich kolo a chůzi jako dopravní prostředky využívá po celý rok stále více lidí. Konkrétně v Praze vzrostl počet průjezdů na kole v porovnání v obdobím před pandemií covidu-19, která začala na počátku roku 2020, o 50 procent. "Aktivní cesta do práce řeší několik problémů najednou. Ušetříte čas, který byste strávili cestováním třeba do posilovny, pravidelný pohyb je zásadní faktor prevence proti kardiovaskulárním onemocněním a depresi. Navíc pomůžete svému městu tím, že nevytváříte dopravní zácpy a napomáháte lepší atmosféře měst i místní ekonomice," uvedla Anna Kociánová ze spolku AutoMat k důvodům, proč by se lidé měli do práce či za zábavou dopravovat "bezmotorově".

Tradiční květnová výzva Do práce na kole se letos bude konat po dvanácté. Na rozdíl od lednové akce trvá celý měsíc a účastnit se jí mohou jednotlivci i soutěžní týmy rodin, kolegů či přátel. Registrace do jarní výzvy začne 1. února.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (15)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

kk

karel krasensky

24.1.2022 14:31
Asi slušný oddíl ten spolek AutoMat.Propagovát jízdu na kole v lednu nedá kdekdo.
Odpovědět
DB

Darth Bane

24.1.2022 20:30 Reaguje na karel krasensky
Já bych to třeba i zkusil, ale na D8 s kolem nesmím, a na A2 už vůbec ne. A na místo práce ro mám aktuálně 560 km. Asi na rozdíl od těch lemplu opravdu pracuju.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.1.2022 21:06 Reaguje na Darth Bane
Já bych to taky zkusil, ale mám home office a kdybych na cestu z ložnice do obýváku použil kolo, manželka by mě buď zabila, nebo by mě poslala do blázince.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.1.2022 11:36 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Pěšky se to taky počítá, nevěště hlavu:-).
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

25.1.2022 20:04 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Berte blázinec - určitě tam jsou sympatické sestřičky
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

25.1.2022 20:03 Reaguje na Darth Bane
A co na tyč a zapřáhnout za auto. To bude potom souprava.
Odpovědět
DB

Darth Bane

25.1.2022 22:06 Reaguje na Pavel Jeřábek
Vlecnou tyč sestrojil můj šéf před 25 lety , a zkoušeli jsme to na A81. Já jel v Passatu Combi, a šéf mne táhl s P-911. Kuličky jsme to skoro dvě kila, a v životě jsem se tak nebál, jako tenkrát.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

24.1.2022 14:48
Pane Bože obdař je rozumem. Podívali se členové toho Pat- Mat spolku z okna? Pravidelný pohyb může být zásadním faktorem prevence proti kardiovaskulárním onemocněním ale já mám v tuhle roční dobu depresi, kdykoli vidím jak v tomto počasí cyklista na silnici "čaruje" a padá pod auto či v lepším případě do příkopu. Ono v obalu ze sádry se člověk potom následně velice špatně hýbe.
Odpovědět
kk

karel krasensky

24.1.2022 14:51 Reaguje na Jarek Schindler
Blahoslavení chudí duchem nebot jejich jest království nebeské
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.1.2022 19:16 Reaguje na karel krasensky
Ano a to zanedlouho vyhlásí
SUCHÝ ÚNOR !
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

24.1.2022 16:51
Mě by zajímalo, kolik promile v krvi měl autor této výzvy, když ji tvořil. Mi to totiž připomíná novoroční předsevzetí, kdy člověk, lehce či úplně ožralý, se rozhodne, od nového roku změnit svůj život, načež toho po pár dnech začne litovat. Můj soused je znám tím, že na kole do práce jzdí, ale i on svého "oře" na zimu zamyká do garáže a raději jezdí MHD, přičemž tvrdí, že v zimě na kole jezdí akorát blbci nebo sebevrazi. A ještě bych rád zmínil názor mé kamarádky, která pracuje v jedné zdravotní pojišťovně. Tam lidem, kteří v silném provozu jezdí na kole, říkají dárci orgánů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.1.2022 11:43 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Autory té výzvy to živí ... takže asi tak.
Jinak ono čistě samo o sobě to není nic proti ničemu, navíc třeba v Praze by se třeba tento týden dalo jezdit úplně v poho, žádná Sibiř tu není. Takže pokud se někomu chce, ať si klidně jezdí ... jen když mne s tím neprudí.
Dárci orgánů bývají primárně motorkáři, cyklistů jednak tolik nezařve, jednak oni se většinou zrakví vlastní vinou na méně frekventovaných komunikacích, v provozu tolik ne ... sestřelit cyklistu, stejně jako třeba chodce, je průser, který si každý rád odpustí i v těch případech, kdy to nakonec ustojí.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

25.1.2022 20:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Motorkáři už dávno dárci orgánů nejsou, zpravidla jejich orgány jsou nárazem při nehodě zničené.
Odpovědět
VK

Vl K

25.1.2022 07:00
Může tu výzvu vzít i ten, pro koho to není výzva? Který prostě jezdí (téměř) vždy na kole?
Jinak článek na nic, když zde není odkaz na tu výzvu, registraci...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

25.1.2022 11:37 Reaguje na Vl K
https://www.dopracenakole.cz/

Užijte si to:-)
Odpovědět
 
reklama


Blíž přírodě

Pražská EVVOluce
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist