Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy, a.s., zahájily proces revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě
4. srpna 2005 | České dráhy
Projekt je součástí komplexní strategie revitalizace více než 60 stanic v České republice nazvané „Živá nádraží“. Modernizací projde následně také nádraží ve Žďáru nad Sázavou.
České dráhy zahájily v Kraji Vysočina proces revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě. Kromě něj bude v následujícím období modernizováno také nádraží Žďáru nad Sázavou – stejně jako nádraží v Havlíčkově Brodě ve spolupráci s partnery, kteří vzejdou z výběrových řízení vyhlášených Českými drahami, a.s.
Revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou jsou součástí komplexní strategie modernizace více než 60 stanic v České republice nazvané Živá nádraží. Celý postup bude zahrnovat nejen celkové omlazení interiéru i exteriéru nádražních budov, ale především přinese zásadní zvýšení kvality odbavovacích a dalších služeb poskytovaných cestujícím. Cíl je jediný – učinit z nádraží respektované součásti městské infrastruktury, kam lidé chodí rádi nejen, když někam cestují.
Standardní součástí revitalizačních aktivit by mělo být také plné zpřístupnění stanic občanům se sníženou pohyblivostí, zavedení dalších doplňkových služeb a větší zaměření na funkční podporu rozvoje turistického ruchu (služby pro cizince, apod.).
Revitalizace nádraží v Kraji Vysočina
Revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou proběhnou ve spolupráci s komerčními partnery, kteří vzejdou z výběrových řízeních vypsaných Českými drahami, a.s. V případě nádraží v Havlíčkově Brodě již bylo výběrové řízení vypsáno 24. června 2005 s tím, že uzávěrka pro předložení nabídek je 23. září 2005.
Po provedení modernizačních prací vznikne v Havlíčkově Brodě skutečný integrovaný dopravní terminál železniční a autobusové dopravy. Město Havlíčkův Brod totiž v rámci celého projektu přesunuje autobusové nádraží do přednádražního prostoru budovy Českých drah.
Součástí procesu revitalizace nádraží a budování integrovaného přepravního terminálu bude také vytvoření společného informačního systému vlakové a autobusové dopravy, zázemí pro cestující v budově ČD a umístění doplňkových komerčních služeb v budově nádraží Českých drah.
Detailní informace o výběrovém řízení je mohou zájemci získat na internetových stránkách Českých drah, a.s. (www.cd.cz) s tím, že vítězný subjekt získá po provedení revitalizace možnost pronájmu prostor k realizaci komerčních aktivit. České dráhy současně připouštějí možnost využití i části dalších pozemků ČD, a.s., s tím, že podmínkou pro potenciální zájemce o revitalizaci nádraží v Havlíčkově Brodě je splnění časové lhůty na dobudování zázemí pro autobusové dopravce – nejpozději do 31. 12. 2006.
V případě revitalizace nádraží ve Žďáru nad Sázavou dojde k vypsání výběrového řízení v následujícím období.
V řadě měst již nyní fungují moderní rekonstruovaná nádraží Českých drah
Ještě před přípravou strategie Živé nádraží probíhaly rekonstrukční práce v řadě stanic Českých drah – a to buď jako součást výstavby železničních koridorů nebo jako projekty financované prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Rekonstruovaná moderní nádraží tak jsou například v Chebu či v Karlových Varech dolním nádraží; v jiných krajích pak například v Děčíně, Kladně, Chocni, České Třebové a v některých dalších městech. Tato nádraží již dnes splňují nejnáročnější požadavky na komfort cestování vlakem na začátku 21. století.
České dráhy zahájily v Kraji Vysočina proces revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě. Kromě něj bude v následujícím období modernizováno také nádraží Žďáru nad Sázavou – stejně jako nádraží v Havlíčkově Brodě ve spolupráci s partnery, kteří vzejdou z výběrových řízení vyhlášených Českými drahami, a.s.
Revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou jsou součástí komplexní strategie modernizace více než 60 stanic v České republice nazvané Živá nádraží. Celý postup bude zahrnovat nejen celkové omlazení interiéru i exteriéru nádražních budov, ale především přinese zásadní zvýšení kvality odbavovacích a dalších služeb poskytovaných cestujícím. Cíl je jediný – učinit z nádraží respektované součásti městské infrastruktury, kam lidé chodí rádi nejen, když někam cestují.
Standardní součástí revitalizačních aktivit by mělo být také plné zpřístupnění stanic občanům se sníženou pohyblivostí, zavedení dalších doplňkových služeb a větší zaměření na funkční podporu rozvoje turistického ruchu (služby pro cizince, apod.).
Revitalizace nádraží v Kraji Vysočina
Revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou proběhnou ve spolupráci s komerčními partnery, kteří vzejdou z výběrových řízeních vypsaných Českými drahami, a.s. V případě nádraží v Havlíčkově Brodě již bylo výběrové řízení vypsáno 24. června 2005 s tím, že uzávěrka pro předložení nabídek je 23. září 2005.
Po provedení modernizačních prací vznikne v Havlíčkově Brodě skutečný integrovaný dopravní terminál železniční a autobusové dopravy. Město Havlíčkův Brod totiž v rámci celého projektu přesunuje autobusové nádraží do přednádražního prostoru budovy Českých drah.
Součástí procesu revitalizace nádraží a budování integrovaného přepravního terminálu bude také vytvoření společného informačního systému vlakové a autobusové dopravy, zázemí pro cestující v budově ČD a umístění doplňkových komerčních služeb v budově nádraží Českých drah.
Detailní informace o výběrovém řízení je mohou zájemci získat na internetových stránkách Českých drah, a.s. (www.cd.cz) s tím, že vítězný subjekt získá po provedení revitalizace možnost pronájmu prostor k realizaci komerčních aktivit. České dráhy současně připouštějí možnost využití i části dalších pozemků ČD, a.s., s tím, že podmínkou pro potenciální zájemce o revitalizaci nádraží v Havlíčkově Brodě je splnění časové lhůty na dobudování zázemí pro autobusové dopravce – nejpozději do 31. 12. 2006.
V případě revitalizace nádraží ve Žďáru nad Sázavou dojde k vypsání výběrového řízení v následujícím období.
V řadě měst již nyní fungují moderní rekonstruovaná nádraží Českých drah
Ještě před přípravou strategie Živé nádraží probíhaly rekonstrukční práce v řadě stanic Českých drah – a to buď jako součást výstavby železničních koridorů nebo jako projekty financované prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Rekonstruovaná moderní nádraží tak jsou například v Chebu či v Karlových Varech dolním nádraží; v jiných krajích pak například v Děčíně, Kladně, Chocni, České Třebové a v některých dalších městech. Tato nádraží již dnes splňují nejnáročnější požadavky na komfort cestování vlakem na začátku 21. století.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk