Tiskové zprávy
České dráhy: České dráhy zajistí v Ústeckém kraji 80 procent regionální drážní dopravy
9. prosince 2019 | České dráhy
Zástupci Českých drah dnes podepsali 5 nových smluv na zajištění veřejné drážní osobní dopravy v Ústeckém kraji. Největší tuzemský železniční dopravce zajistí 80 procent výkonů v regionální dopravě Ústeckého kraje a příští rok vypraví denně v průměru 672 regionálních vlaků. Vlaky ČD ujedou v kraji přibližně 6,1 milionu kilometrů za rok.
„Vyjednávání o zajištění dopravní obslužnosti na železnici v Ústeckém kraji v příštích letech bylo náročné. Ilustruje to počet dojednaných smluv, ke kterým jsme museli připravit také speciální nabídky. Jen České dráhy zde uzavírají pět nových kontraktů, které nahrazují dosud jediný. Své nabídky jsme předkládali i do dalších tří provozních souborů. V konkurenci mnoha dopravců jsme celkově uspěli a v příštích letech zajistíme v regionu 80 procent výkonů osobní dopravy,“ uvedl Václav Nebeský, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy budou podle nových smluv obsluhovat pět provozních souborů:
Soubor DMU 120 zahrnující linky T8, U11 a L2 s přesahem do Libereckého kraje po dobu 10 let s výkonem o objemu 1,7 mil. vlkm ročně.
Soubor EMU 240 zahrnující hlavně linku U 32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem a doplňkové spoje na většině dalších elektrifikovaných tratích po dobu 4 let s výkonem o rozsahu 1,2 mil. vlkm ročně.
Soubor Šluknovsko na 4 roky s rozsahem dopravy 900 tisíc vlkm ročně s plánovaným navýšením od roku 2021 na 1 mil. vlkm.
Soubor Podřipsko na dobu 10 let a o objemu 200 tisíc vlkm ročně.
Linku U6 na dobu 10 let s ročním provozním objemem 200 tisíc vlkm.
„Kromě toho je v jednání dodatek ke stávající, tedy šesté, smlouvě zahrnující provoz moderních elektrických jednotek RegioPanter financovaných z regionálních operačních fondů EU, které jezdí na páteřní trase Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň. Dodatek předpokládá další dobu provozu na pět let,“ doplnil místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák. Objem provozních výkonů je v tomto případě 1,9 mil. vlkm ročně. České dráhy tak celkově zajistí na území Ústeckého kraje provoz v ročním objemu až 6,1 milionu vlkm, což denně představuje v průměru skoro 17 tisíc kilometrů. To je téměř polovina délky rovníku Země.
„České dráhy nasadí v Ústeckém kraji především moderní a modernizované soupravy. Jedná se o elektrické jednotky RegioPanter a CityElefant a také o motorové soupravy RegioShark. Další vozidla byla modernizována. Dostala například nové sedačky nebo do nich byly doplněny audiovizuální informační systémy. Jen nová vozidla pro Ústecký kraj mají pořizovací hodnotu 1,5 miliardy korun. Další stovky milionů stála modernizace starších souprav,“ uzavírá Radek Dvořák.
„Vyjednávání o zajištění dopravní obslužnosti na železnici v Ústeckém kraji v příštích letech bylo náročné. Ilustruje to počet dojednaných smluv, ke kterým jsme museli připravit také speciální nabídky. Jen České dráhy zde uzavírají pět nových kontraktů, které nahrazují dosud jediný. Své nabídky jsme předkládali i do dalších tří provozních souborů. V konkurenci mnoha dopravců jsme celkově uspěli a v příštích letech zajistíme v regionu 80 procent výkonů osobní dopravy,“ uvedl Václav Nebeský, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
České dráhy budou podle nových smluv obsluhovat pět provozních souborů:
Soubor DMU 120 zahrnující linky T8, U11 a L2 s přesahem do Libereckého kraje po dobu 10 let s výkonem o objemu 1,7 mil. vlkm ročně.
Soubor EMU 240 zahrnující hlavně linku U 32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem a doplňkové spoje na většině dalších elektrifikovaných tratích po dobu 4 let s výkonem o rozsahu 1,2 mil. vlkm ročně.
Soubor Šluknovsko na 4 roky s rozsahem dopravy 900 tisíc vlkm ročně s plánovaným navýšením od roku 2021 na 1 mil. vlkm.
Soubor Podřipsko na dobu 10 let a o objemu 200 tisíc vlkm ročně.
Linku U6 na dobu 10 let s ročním provozním objemem 200 tisíc vlkm.
„Kromě toho je v jednání dodatek ke stávající, tedy šesté, smlouvě zahrnující provoz moderních elektrických jednotek RegioPanter financovaných z regionálních operačních fondů EU, které jezdí na páteřní trase Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň. Dodatek předpokládá další dobu provozu na pět let,“ doplnil místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák. Objem provozních výkonů je v tomto případě 1,9 mil. vlkm ročně. České dráhy tak celkově zajistí na území Ústeckého kraje provoz v ročním objemu až 6,1 milionu vlkm, což denně představuje v průměru skoro 17 tisíc kilometrů. To je téměř polovina délky rovníku Země.
„České dráhy nasadí v Ústeckém kraji především moderní a modernizované soupravy. Jedná se o elektrické jednotky RegioPanter a CityElefant a také o motorové soupravy RegioShark. Další vozidla byla modernizována. Dostala například nové sedačky nebo do nich byly doplněny audiovizuální informační systémy. Jen nová vozidla pro Ústecký kraj mají pořizovací hodnotu 1,5 miliardy korun. Další stovky milionů stála modernizace starších souprav,“ uzavírá Radek Dvořák.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk