Tiskové zprávy
České dráhy: Další Vectrony pro České dráhy jsou již v Praze
7. března 2024 | České dráhy
Dnes a zítra budou technici Českých drah přebírat trojici dalších moderních lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Půjde již o 33, 34 a 35 lokomotivu poskytnutou touto firmou. RSL má letos poskytnout Českým drahám celkem 22 nových lokomotiv Siemens Vectron. Celkový počet provozovaných strojů na konci roku stoupne na 50 od RSL, 10 lokomotiv poskytuje firma ELL a jeden Vectron patří přímo Českým drahám.
Od roku 2026 ho začne doplňovat dalších 50 rychlých lokomotiv Siemens Vectron na rychlost 230 km/h, které si objednaly přímo České dráhy u společnosti Siemens Mobility. Tyto stroje se uplatní i v dopravě jednotek ComfortJet a budou schválené pro provoz v Česku, Německu, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku. Dvacet lokomotiv navíc také v Dánsku.
Lokomotivy Siemens Vectron jsou vybaveny a připraveny na provoz pod dohledem zabezpečovacího systému ETCS, který bude od 1. ledna 2025 povinný na vybraných úsecích českých koridorů a lokomotivy ho budou využívat i na některých zahraničních tratích. Nyní přebírané lokomotivy mají maximální rychlost 200 km/h a výkon více než 6 000 kW. Moderní technika umožňuje při brzdění nebo jízdě po spádu využívat rekuperaci a snižovat tak náklady na energii i snižovat uhlíkovou stopu v dopravě.
České dráhy provozují lokomotivy Siemens Vectron na vnitrostátních a mezistátních spojích od Flensburgu na severu Německa po Budapešť, od Františkových Lázní po Žilinu a zajíždí také do polské Varšavy. Mezi spoje, které tyto moderní stroje dopravují, patří např. vlaky Berliner, Metropolitan, Ostravan, Západní expres, Krušnohor nebo Slovácký expres.
Poslední tři přebírané stroje mají řadu 193 podle německé registrace a čísla 975, 976 a 977.
Od roku 2026 ho začne doplňovat dalších 50 rychlých lokomotiv Siemens Vectron na rychlost 230 km/h, které si objednaly přímo České dráhy u společnosti Siemens Mobility. Tyto stroje se uplatní i v dopravě jednotek ComfortJet a budou schválené pro provoz v Česku, Německu, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku. Dvacet lokomotiv navíc také v Dánsku.
Lokomotivy Siemens Vectron jsou vybaveny a připraveny na provoz pod dohledem zabezpečovacího systému ETCS, který bude od 1. ledna 2025 povinný na vybraných úsecích českých koridorů a lokomotivy ho budou využívat i na některých zahraničních tratích. Nyní přebírané lokomotivy mají maximální rychlost 200 km/h a výkon více než 6 000 kW. Moderní technika umožňuje při brzdění nebo jízdě po spádu využívat rekuperaci a snižovat tak náklady na energii i snižovat uhlíkovou stopu v dopravě.
České dráhy provozují lokomotivy Siemens Vectron na vnitrostátních a mezistátních spojích od Flensburgu na severu Německa po Budapešť, od Františkových Lázní po Žilinu a zajíždí také do polské Varšavy. Mezi spoje, které tyto moderní stroje dopravují, patří např. vlaky Berliner, Metropolitan, Ostravan, Západní expres, Krušnohor nebo Slovácký expres.
Poslední tři přebírané stroje mají řadu 193 podle německé registrace a čísla 975, 976 a 977.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk