Tiskové zprávy
MD ČR: Gala jízda historických tramvají
V neděli 18. září 2005 se v rámci oslav 130. výročí zahájení městské hromadné dopravy v Praze uskuteční
gala jízda historických tramvají, deponovaných jako národní technická památka v muzeu městské hromadné dopravy ve vozovně Střešovice. Jsou to jiné tramvaje, než ty, které jezdí o sobotách a nedělích na historické lince číslo 91, případně pro komerční účely na zvláštní objednávky tuzemských i zahraničních zájemců.
V čele průvodu pojede vůz koňky, za ním pak více než 20 souprav motorových a vlečných vozů osobních i nákladních, reprezentujících všechna období provozu pražských tramvají. Několik z nich bylo vyrobeno před více než 100 lety, řada z nich sloužila cestující veřejnosti déle než 60 let. Díky nezměrné péči fandů historie, starajících se o jejich údržbu, jsou stále všechny plně provozuschopné. Na důkaz toho dne 18. září 2005 vůz koňky tažený párem zdatných valachů i všechny motoráky a vlečňáky (kromě nákladních souprav) povezou cestující. Řidiči a průvodčí budou v historických uniformách.
V neděli 18. září 2005 cca od 8,30 do cca 10 hodin bude historický konvoj stát na Palachově náměstí a Mánesově mostě, kde si jej budou moci zájemci prohlédnout a děti "osahat". Poté za doprovodu hudby vyjede po trase Smetanovo nábřeží - Národní divadlo - Perštýn - Lazarská - Vodičkova - Jindřišská - Masarykovo nádraží - Náměstí republiky - Štefánikův most - Strossmayerovo náměstí - Výstaviště. Na tramvajové smyčce Stromovka pak budou vozy vystaveny. Ke každému vozu budou podávány informace o tom, kdy byl vyroben a kdy soužil občanům a návštěvníkům Prahy v běžném každodenním provozu.
Všechny Vás co srdečněji zveme na tuto mimořádnou akci, která se pořádá vždy jen jedenkrát za 10 let.
Vezměte sebou i své děti, přátele a známé. Zavzpomínejte na časy, kdy do tramvají bylo možné naskakovat a vyskakovat - pravda, pokud už nejela příliš rychle. Zavzpomínejte na kouzlo jízdy na stupátkách, pokud nás jelo příliš mnoho a do vnitřku vozu jsme se už nevešli - to bylo mnohokrát. Zavzpomínejte na profesi průvodčího, který po nás za to svezení chtěl pouhou jednu korunu československou.
Vzpomeňme i na slova populární písně Karla Hašlera: "Čí je pražská elektrická dráha? Naše ! I když je strašně vrtkavá."
Nenechte si ujít tuto jedinečnou příležitost!
gala jízda historických tramvají, deponovaných jako národní technická památka v muzeu městské hromadné dopravy ve vozovně Střešovice. Jsou to jiné tramvaje, než ty, které jezdí o sobotách a nedělích na historické lince číslo 91, případně pro komerční účely na zvláštní objednávky tuzemských i zahraničních zájemců.
V čele průvodu pojede vůz koňky, za ním pak více než 20 souprav motorových a vlečných vozů osobních i nákladních, reprezentujících všechna období provozu pražských tramvají. Několik z nich bylo vyrobeno před více než 100 lety, řada z nich sloužila cestující veřejnosti déle než 60 let. Díky nezměrné péči fandů historie, starajících se o jejich údržbu, jsou stále všechny plně provozuschopné. Na důkaz toho dne 18. září 2005 vůz koňky tažený párem zdatných valachů i všechny motoráky a vlečňáky (kromě nákladních souprav) povezou cestující. Řidiči a průvodčí budou v historických uniformách.
V neděli 18. září 2005 cca od 8,30 do cca 10 hodin bude historický konvoj stát na Palachově náměstí a Mánesově mostě, kde si jej budou moci zájemci prohlédnout a děti "osahat". Poté za doprovodu hudby vyjede po trase Smetanovo nábřeží - Národní divadlo - Perštýn - Lazarská - Vodičkova - Jindřišská - Masarykovo nádraží - Náměstí republiky - Štefánikův most - Strossmayerovo náměstí - Výstaviště. Na tramvajové smyčce Stromovka pak budou vozy vystaveny. Ke každému vozu budou podávány informace o tom, kdy byl vyroben a kdy soužil občanům a návštěvníkům Prahy v běžném každodenním provozu.
Všechny Vás co srdečněji zveme na tuto mimořádnou akci, která se pořádá vždy jen jedenkrát za 10 let.
Vezměte sebou i své děti, přátele a známé. Zavzpomínejte na časy, kdy do tramvají bylo možné naskakovat a vyskakovat - pravda, pokud už nejela příliš rychle. Zavzpomínejte na kouzlo jízdy na stupátkách, pokud nás jelo příliš mnoho a do vnitřku vozu jsme se už nevešli - to bylo mnohokrát. Zavzpomínejte na profesi průvodčího, který po nás za to svezení chtěl pouhou jednu korunu československou.
Vzpomeňme i na slova populární písně Karla Hašlera: "Čí je pražská elektrická dráha? Naše ! I když je strašně vrtkavá."
Nenechte si ujít tuto jedinečnou příležitost!
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk