https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ministr-havlicek-musime-zrychlit-pripravu-dokonceni-cele-d11-jinak-vzniknou-dopravni-komplikace
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Ministr Havlíček: Musíme zrychlit přípravu dokončení celé D11, jinak vzniknou dopravní komplikace

6. února 2020 | MD ČR
Zatímco mezi Hradcem Králové a Jaroměří je ve výstavbě 22,4 kilometrů dálnice D11 směrem k Polsku, zbývajících 40,8 kilometrů mezi Jaroměří-Trutnovem a státní hranicí se má dle současných plánů dokončit nejdřív v letech 2026-2027. Přípravu zbývajících úseků je podle ministra dopravy potřeba zrychlit, protože polská strana bude na hranicích mezi lety 2023 – 2024 a mohou nastávat dopravní komplikace.

„Potřebujeme zkrátit přípravu, zrychlit výkupy pozemků a postavit alespoň úsek Trutnov – státní hranice o několik let dříve. Pokud budou do tří let Poláci na česko-polské hranici, vzniknou dopravní komplikace. Proto musíme co nejdříve schválit v tomto roce tzv. zákon o liniových stavbách a vyřešit možnosti zkrácení celé stavby a přiblížit termíny otevření české i polské dálnice,“ řekl ministr Karel Havlíček po jednání se svým polským protějškem Andrzejem Adamczykem.

Ministr Havlíček ustaví interní pracovní tým na Ministerstvu dopravy. V Poslanecké sněmovně pak vznikne tým napříč politickým spektrem pod vedením poslance Martina Kolovratníka, který se bude inspirovat v Polsku, jak lze legislativně urychlit výstavbu.

Dalším tématem společného jednání bylo obnovení dálkového spojení v relaci Praha – Wrocław na stávající konvenční trati. Předběžně lze předpokládat vedení čtyř párů vlaků v relaci Praha – Ústí nad Orlicí – Lichkov – Wrocław s dalším pokračováním ve směru Gdynia s jízdní dobou cca 4 hodiny. Provozování těchto vlaků je v plánu od prosince 2022.

Okrajově se také oba ministři informovali o aktuálním stavu přípravy vysokorychlostních tratí. ČR zpracovává studie proveditelnosti pro české úseky vysokorychlostních spojení s provozní vazbou na sousední země. Klíčovým se stává koordinace přípravných kroků, harmonogramů a plánování v jednotlivých zemích V4 pro VRT železniční spojení Budapest – Bratislava – Brno – Přerov – Ostrava – Katowice – Warszawa.

V České republice byla již schválena modernizace tratě Brno – Přerov na max. rychlost 200 km/h (2022-2028), zpracovává se studie proveditelnosti na vysokorychlostní spojení Praha – Brno – Břeclav, stejně tak již běží studie proveditelnosti na vysokorychlostní spojení (Brno) – Přerov –Ostrava.

Na české straně byla také v roce 2018 zpracována územně-technická studie nového vysokorychlostního spojení Praha – Wrocław, jejímž cílem bylo definovat územní průchodnost takové trati v rámci ČR (variantně přes Liberec a Hradec Králové) a stanovit její investiční náklady. Po dohodě s polskou stranou se v roce 2020 počítá se zadáním a koordinací studie proveditelnosti.

V rámci navazujících bilaterálních jednání budou koordinovány i parametry nové vysokorychlostní tratě mezi Bohumínem a polskými Katowicemi s cílem stabilizovat místo překročení hranice a definovat parametry tratě. Tento postup pomůže eliminovat rozsáhlé územní rezervy pro novou trať do budoucna právě v blízkosti Bohumína.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist