Tiskové zprávy
Svoboda zvířat: Módní značka „les enphants“ se stala padesátým obchodníkem bez kožešin v Číně
Padesátou čínskou módní značkou, která se zavázala k budoucnosti bez používání pravých kožešin, je populární značka dětského a těhotenského oblečení „les enphants.“ Značka byla založena v Tchaj-wanu v roce 1971, v Číně se poprvé objevila v roce 1993 a od té doby se rozrostla na úctyhodných 1 000 obchodů ve 204 městech. Přestože byly kožešinové lemy a doplňky v Číně velmi populární, stále více společností a značek nyní od používání kožešin upouští.
Padesátou čínskou módní značkou, která se zavázala k budoucnosti bez používání pravých kožešin, je populární značka dětského a těhotenského oblečení „les enphants.“ Značka byla založena v Tchaj-wanu v roce 1971, v Číně se poprvé objevila v roce 1993 a od té doby se rozrostla na úctyhodných 1 000 obchodů ve 204 městech. Přestože byly kožešinové lemy a doplňky v Číně velmi populární, stále více společností a značek nyní od používání kožešin upouští.
Spotřebitelská poptávka po etické módě mezi mladšími zákazníky v Číně roste. Další populární značky usilující o zákazníky nové generace zahrnují HEURUEH, Grace Chen, Eco Fur, COLORFULLL, NLNL, SIJIA SUDIO, TUYUE, DONSEE10, ICICLE, JI CHENG, Maryma, a dětské oblečení značky IKAMELLR.
Alex Lin, předseda společnosti les enphants, řekl: „Les enphants představuje po padesáti letech nejen obchodní model, ale také nese společenskou a sociální odpovědnost, která je výchozím bodem ve všem, co děláme. Naše podniky se budou rozvíjet zdravě a šťastně – stejně jako děti. V les enphants souhlasíme s cíli Aliance za módu bez kožešin (FFA) a programu Obchod bez kožešin (Fur Free Retailer). Děti jsou budoucností planety a základem celoživotního zaměření naší značky. Věříme, že udržitelná móda a design mohou mít vůdčí úlohu v budoucím vývoji dětského oděvního průmyslu!”
Do dnešního dne se do mezinárodního programu Obchod bez kožešin (FFR) zapojilo více než 1500 značek z celého světa, včetně renomovaných značek Prada Group, Adidas, Gucci, H&M, The North Face a Michael Kors.
Přestože kožešinové lemy a doplňky byly u návrhářů, obchodníků a zákazníků v Číně a jiných částech Asie velmi populární, bez kožešinová politika se dostává do popředí, protože stále více společností a značek upouští od používání kožešin. ACTAsia, členská organizace Aliance za módu bez kožešin (FFA), propaguje program Obchod bez kožešin v Číně již od roku 2012.
V průzkumu, který ACTAsia provedla v roce 2020, předpokládalo 70 % z více než 5 400 spotřebitelů, že budoucí móda bude bez kožešin. Tento nový trend je podporován předními mediálními hlasy v Číně, které se poprvé zapojily do debat týkajících se výroby a používání pravých kožešin, včetně Čínské státní televize (CGTN) a listu Jing Daily.
Pandemie COVID-19 opět upozornila na kontroverzní téma o kožešinách a na rizika spojená s chovem divokých zvířat na kožešinových farmách. Obavy z případů zoonotického přenosu nové varianty nákazy z norka na člověka nedávno vedly k usmrcení 17 milionů norků v Dánsku. Covid-19 byl také zjištěn na více než 400 norčích farmách v Evropě a Severní Americe. Minulý měsíc pozastavila Itálie společně s Dánskem a Švédskem chov norků do konce roku 2021. Nizozemí uspíšilo plánovaný zákaz chovu kožešin a v lednu tohoto roku v zemi navždy ukončilo produkci kožešinových výrobků, legislativa zakazující chov kožešin do roku 2025 se v současnosti projednává také ve Francii. Tváří v tvář globálním výzvám, jakými jsou klimatické změny, pandemie, znečištění životního prostředí a vody, jsou potenciální zdravotní rizika komerčního využití divokých zvířat nepopiratelná.
Návrháři, módní značky a stylisté mají stále méně argumentů pro používání pravých kožešin, a jak poptávka po udržitelné módě roste, mnozí z nich budou v roce 2021 považovat udržitelnost za součást svých obchodních cílů.
„Velice nás těší, že můžeme přivítat les enphants v Obchodu bez kožešin,“ řekla mluvčí ACTAsia, Dawn Peacock. „Každý spotřebitel má právo vědět, že zboží, které kupuje, bylo vyrobeno udržitelným a humánním způsobem. Nadále tvrdě pracujeme na tom, abychom snížili popularitu a produkci pravých kožešin v Číně, a předpokládáme, že v roce 2021 se mnoho dalších značek a spotřebitelů připojí k tomuto etickému trendu, jak v nabídce, tak v poptávce. Věříme, že našich prvních padesát obchodníků bez kožešin v Číně otevírá cestu pro etičtější a udržitelnější budoucnost.“
“Jsme moc rádi, že zájem o etické produkty roste nejen u nás, ale i jinde ve světě, příkladem je právě Čína. Současná pandemie nám jasně ukazuje, že držet zvířata v tak strohých podmínkách kožešinových farem prostě není v pořádku. Věříme, že budoucnost bude bez kožešin. Pokud lidé chtějí, aby se tak stalo co nejdříve, mohou podepsat mezinárodní petici www.zasvetbezkozesin.cz”, říká Barbora Bartušková Večlová ze Svobody zvířat, členské organizace FFA v ČR.
Poznámky:
Aliance za módu bez kožešin vznikla za účelem ukončení zneužívání a zabíjení zvířat kvůli kožešinám. Aliance je mezinárodní koalice, která se skládá z více než 50 organizací na ochranu zvířat z více než 35 zemí z celého světa, které spolupracují na tom, aby se ukončil chov kožešinových zvířat a odchyt kožešinových zvířat do pastí. Petici za ukončení chovu kožešinových zvířat po celém světě najdete na www.zasvetbezkozesin.cz.
ACTAsia iniciuje vzdělávací programy pro postupné a udržitelné společenské změny v Asii. Práce této organizace je zaměřena na děti, spotřebitele a profesionály, se snahou vytvořit etické a odpovědné chování vůči lidem, zvířatům a životnímu prostředí.
Padesátou čínskou módní značkou, která se zavázala k budoucnosti bez používání pravých kožešin, je populární značka dětského a těhotenského oblečení „les enphants.“ Značka byla založena v Tchaj-wanu v roce 1971, v Číně se poprvé objevila v roce 1993 a od té doby se rozrostla na úctyhodných 1 000 obchodů ve 204 městech. Přestože byly kožešinové lemy a doplňky v Číně velmi populární, stále více společností a značek nyní od používání kožešin upouští.
Spotřebitelská poptávka po etické módě mezi mladšími zákazníky v Číně roste. Další populární značky usilující o zákazníky nové generace zahrnují HEURUEH, Grace Chen, Eco Fur, COLORFULLL, NLNL, SIJIA SUDIO, TUYUE, DONSEE10, ICICLE, JI CHENG, Maryma, a dětské oblečení značky IKAMELLR.
Alex Lin, předseda společnosti les enphants, řekl: „Les enphants představuje po padesáti letech nejen obchodní model, ale také nese společenskou a sociální odpovědnost, která je výchozím bodem ve všem, co děláme. Naše podniky se budou rozvíjet zdravě a šťastně – stejně jako děti. V les enphants souhlasíme s cíli Aliance za módu bez kožešin (FFA) a programu Obchod bez kožešin (Fur Free Retailer). Děti jsou budoucností planety a základem celoživotního zaměření naší značky. Věříme, že udržitelná móda a design mohou mít vůdčí úlohu v budoucím vývoji dětského oděvního průmyslu!”
Do dnešního dne se do mezinárodního programu Obchod bez kožešin (FFR) zapojilo více než 1500 značek z celého světa, včetně renomovaných značek Prada Group, Adidas, Gucci, H&M, The North Face a Michael Kors.
Přestože kožešinové lemy a doplňky byly u návrhářů, obchodníků a zákazníků v Číně a jiných částech Asie velmi populární, bez kožešinová politika se dostává do popředí, protože stále více společností a značek upouští od používání kožešin. ACTAsia, členská organizace Aliance za módu bez kožešin (FFA), propaguje program Obchod bez kožešin v Číně již od roku 2012.
V průzkumu, který ACTAsia provedla v roce 2020, předpokládalo 70 % z více než 5 400 spotřebitelů, že budoucí móda bude bez kožešin. Tento nový trend je podporován předními mediálními hlasy v Číně, které se poprvé zapojily do debat týkajících se výroby a používání pravých kožešin, včetně Čínské státní televize (CGTN) a listu Jing Daily.
Pandemie COVID-19 opět upozornila na kontroverzní téma o kožešinách a na rizika spojená s chovem divokých zvířat na kožešinových farmách. Obavy z případů zoonotického přenosu nové varianty nákazy z norka na člověka nedávno vedly k usmrcení 17 milionů norků v Dánsku. Covid-19 byl také zjištěn na více než 400 norčích farmách v Evropě a Severní Americe. Minulý měsíc pozastavila Itálie společně s Dánskem a Švédskem chov norků do konce roku 2021. Nizozemí uspíšilo plánovaný zákaz chovu kožešin a v lednu tohoto roku v zemi navždy ukončilo produkci kožešinových výrobků, legislativa zakazující chov kožešin do roku 2025 se v současnosti projednává také ve Francii. Tváří v tvář globálním výzvám, jakými jsou klimatické změny, pandemie, znečištění životního prostředí a vody, jsou potenciální zdravotní rizika komerčního využití divokých zvířat nepopiratelná.
Návrháři, módní značky a stylisté mají stále méně argumentů pro používání pravých kožešin, a jak poptávka po udržitelné módě roste, mnozí z nich budou v roce 2021 považovat udržitelnost za součást svých obchodních cílů.
„Velice nás těší, že můžeme přivítat les enphants v Obchodu bez kožešin,“ řekla mluvčí ACTAsia, Dawn Peacock. „Každý spotřebitel má právo vědět, že zboží, které kupuje, bylo vyrobeno udržitelným a humánním způsobem. Nadále tvrdě pracujeme na tom, abychom snížili popularitu a produkci pravých kožešin v Číně, a předpokládáme, že v roce 2021 se mnoho dalších značek a spotřebitelů připojí k tomuto etickému trendu, jak v nabídce, tak v poptávce. Věříme, že našich prvních padesát obchodníků bez kožešin v Číně otevírá cestu pro etičtější a udržitelnější budoucnost.“
“Jsme moc rádi, že zájem o etické produkty roste nejen u nás, ale i jinde ve světě, příkladem je právě Čína. Současná pandemie nám jasně ukazuje, že držet zvířata v tak strohých podmínkách kožešinových farem prostě není v pořádku. Věříme, že budoucnost bude bez kožešin. Pokud lidé chtějí, aby se tak stalo co nejdříve, mohou podepsat mezinárodní petici www.zasvetbezkozesin.cz”, říká Barbora Bartušková Večlová ze Svobody zvířat, členské organizace FFA v ČR.
Poznámky:
Aliance za módu bez kožešin vznikla za účelem ukončení zneužívání a zabíjení zvířat kvůli kožešinám. Aliance je mezinárodní koalice, která se skládá z více než 50 organizací na ochranu zvířat z více než 35 zemí z celého světa, které spolupracují na tom, aby se ukončil chov kožešinových zvířat a odchyt kožešinových zvířat do pastí. Petici za ukončení chovu kožešinových zvířat po celém světě najdete na www.zasvetbezkozesin.cz.
ACTAsia iniciuje vzdělávací programy pro postupné a udržitelné společenské změny v Asii. Práce této organizace je zaměřena na děti, spotřebitele a profesionály, se snahou vytvořit etické a odpovědné chování vůči lidem, zvířatům a životnímu prostředí.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
KN
Kristýna Novotná
21.2.2023 10:40To je jedině dobře. Více takových. To zbytečné kácení stromů, zabíjení zvířat atd. jen pro potěšení lidí je strašné. Já si kupuju oblečení v second handu a pokaždé žasnu, jaké pěkné oblečení lidé vyhodí jen proto, že se jim okoukalo. Přiznám se ale, že synovi objednávám oblečení z https://www.tamaiti.cz/ , pro něj chci oblečení nové. Alespoň dokud bude tak malý.
Odpovědět