Zuzana Drhová "> Nevládní organizace žádají vládu, aby zamítla stavbu jezů na Labi - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nevladni-organizace-zadaji-vladu-aby-zamitla-stavbu-jezu-na-labi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Zelený kruh: Nevládní organizace žádají vládu, aby zamítla stavbu jezů na Labi

5. dubna 2004 | Zelený kruh
Autor: Zuzana Drhová, tel: 222 517 143
Česká vláda příští týden rozhodne o tom, zda je výstavba jezů na Labi veřejným zájmem převyšujícím veřejný zájem na ochraně přírody a krajiny. Ekologické nevládní organizace nyní vyzvaly dopisem všechny ministry české vlády, aby stavbu jezů nepodpořili. Stavba jezů, plánovaná v Malém Březně a Prostředním Žlebu má přitom řadu odpůrců. Stavba jezů by nevratně poškodila přírodu horního Labe a podle dostupných studií je ekonomicky neodůvodněná. Navíc je v rozporu s mezinárodními závazky České republiky v oblasti ochrany přírody. Ministerstvo životního prostředí s ní proto také opakovaně nesouhlasilo. Petici proti jejich výstavbě podepsalo více než 15 tisíc lidí. Také Evropský parlament vyzval Českou republiku, aby záměr stavět jezy na Labi přehodnotila s odkazem na zkušenosti z povodní roku 2002.
„Investujme veřejné finance efektivněji: do rozvoje vzdělávání, turistického ruchu, k přírodě šetrné rekreace, ochrany životního prostředí, vědy, výzkumu, služeb, veřejné dopravy a podobně“, řekla Zuzana Drhová z nevládní organizace Zelený kruh.
Dle nových zjištění německého ministerstva dopravy Labe od česko-německé hranice až po Magdeburk zaručuje plavební hloubku jen 1,4 metru, a to dokonce průměrně pouhých 276 dní v roce, a nikoliv plavební hloubku 1,6 m průměrně 345 dní v roce, jak bylo původně uvedeno. (zdroj: ČTK, 30. 3. 2004, -ik-). V takovém případě se stavba plánovaných jezů na českém úseku Labe nemůže vyplatit.
Odpůrci jezů zdůrazňují možnost využít volnou kapacitu železnice podél Labe, která je elektrifikovaná a k přírodě šetrnější než naftové motory lodí. „Železnice podél Labe je navíc modernizovaná na transevropské parametry. Investice, které vyžaduje, jsou tedy převážně záležitostí údržby a modernizace vozového parku, které bude nutné vynakládat nehledě na jezy, uvedl například Pavel Přibyl z Hnutí Duha.

Kontakt: Zelený kruh: Zuzana Drhová, tel. 222 517 143, 777 230 356, Eva Tylová, 222 517 143,
776 088 244


Zuzana Drhová, tel: 222 517 143
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist