https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/praha-6-chce-prispet-castkou-sto-milionu-na-znehodnoceni-vitezneho-namesti
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Občanské sdružení Wuchterlova: Praha 6 chce přispět částkou sto milionů na znehodnocení Vítězného náměstí

23. června 2004 | Občanské sdružení Wuchterlova, tel: 776 55 20 22
Zastupitelstvo Prahy 6 bude tento pátek schvalovat příspěvek 100 milionů korun, kterým chce podpořit záměr hlavního města vybudovat na Vítězném náměstí podchody pro chodce. Ty mají ochránit občany před obrovským nárůstem dopravy v oblasti Svatovítská – Vítězné náměstí – Jugoslávských partyzánů. Reálně hrozí, že změny umožňující průjezd velkého množství aut znehodnotí cenné území centrální části Prahy 6.

Rezidenční oblast Dejvic s kvalitní obytnou zástavbou čekají radikální změny. Místo slibovaného zklidnění dopravy, které má podle vedení města přinést výstavba Městského okruhu v úseku Myslbekova – Pelc-Tyrolka, se ulice Svatovítská a Jugoslávských partyzánů spolu s Vítězným náměstím připravují na obrovský nárůst automobilové dopravy.

Jak uvádí důvodová zpráva k červnovému usnesení Rady Městské části Praha 6 – Příprava akce Prodloužení vestibulu metra do ulice Dejvická „je nezbytné řešit dopady stále rostoucí dopravy v trase Jugoslávských partyzánů – Svatovítská i s ohledem na skutečnost pokročilé přípravy příslušných úseků silničního a městského okruhu a signalizovaných zátěží z rostoucí dopravy s tím spojené“. Usnesení Rady ze začátku května dokonce mluví o problému „utajené radiály“ Jugoslávských partyzánů – Vítězné náměstí – Svatovítská (1).

„Prvním opatřením má být zahnání chodců pod zem, poté přijde na řadu úprava tramvajových tratí a pak již nebude nic bránit tomu, aby se Vítězné náměstí stalo součástí kapacitního přivaděče na městský okruh,“komentuje záměr Petra Kolínská z občanského sdružení Wuchterlova.

Dobudování Vítězného náměstí je podle programového prohlášení Rady základním rozvojovým projektem Prahy 6 (2). Podle schváleného územního plánu má být náměstí doplněno o stavby pro bydlení, restaurace, administrativní plochy, zařízení pro volný čas dětí, kulturní a sportovní vyžití a souvislou parkovou úpravu (3).

„Schvalovat sto milionů na podchody je naprostý hazard v situaci, kdy veřejnosti a zastupitelům nebyl předložen ucelený urbanistický návrh území ani podrobnější informace o rozvoji Vítězného náměstí a jeho bezprostředním okolí se všemi funkčními souvislostmi. Naprosto zarážející je také fakt, že na projekt podchodů nebyl zastupitelům předložen ani rámcový rozpočet. Nikdo tedy neví, jak vedení městské části k částce 100 milionů došlo,“uvádí Martin Vidlák, předseda občanského sdružení Wuchterlova. „Podchod má být navíc komerčně využíván, takže je namístě otázka, proč mají výstavbu obchodní pasáže financovat daňoví poplatníci,“ doplňuje Kolínská.

„Vyzýváme proto všechny zastupitele Prahy 6, aby odmítli nejen finanční příspěvek na výstavbu podchodu, ale především výstavbu městského okruhu, který vážně a trvale poškodí centrální část Dejvic,“žádá Vidlák za občanské sdružení Wuchterlova.


Kontakt pro novináře:
Petra Kolínská – 776 55 20 22


Poznámky

(1) Usnesení Rady MČ Prahy 6 č. 1496/04 ze dne 9. 6. 2004 a usnesení č. 1421/04 ze dne 4. 5. 2004 – viz internetové stránky www.praha6.cz (http://www.praha6.cz/usneseni/index.php?typ=rada).

(2) V Programovém prohlášení Rady MČ Prahy 6 se uvádí: „Základním rozvojovým projektem Prahy 6 je dobudovat zástavbu Vítězného náměstí včetně řešení parteru i podzemního prostoru náměstí (tj. obchodní pasáže), dopravy v klidu i MHD, drobné architektury a zeleně. Dále transformace Dejvické ulice na obchodní zónu s preferencí chodců, řešení dopravy v klidu v podzemní části a řešení zástavby Nového Špejcharu.“

(3) Podle platného Územního plánu Prahy (ÚPP) má mít uvedené území funkci smíšenou městského typu (SVM) a smíšenou městského jádra (SMJ) – viz také přiložený obrázek, což podle ÚPP znamená

SMJ– smíšené městského jádra
Území sloužící pro funkce soustředěné do centrálních částí města a městských čtvrtí se stanoveným minimálním podílem bydlení.
Funkční využití:bydlení, byty v nebytových domech, obchodní zařízení do 15000m2prodejní plochy, zařízení veřejného stravování, ubytovací zařízení, stavby pro administrativu, školská zařízení, mimoškolní zařízení pro děti a mládež, kulturní zařízení, multifunkční kulturní a zábavní zařízení, církevní zařízení, ambulantní zdravotnická zařízení, sociální zařízení, stavby pro veřejnou správu.
Sportovní zařízení, nerušící službyjako nerušící provozy nelze v tomto případě povolit např. autoservisy, klempírny, lakovny, truhlárny, betonárky a další provozy vyžadující vstup těžké nákladové dopravy do území;, stavby, zařízení a plochy pro provoz PID, lůžková zdravotnická zařízení, jesle.
Zařízení pro výstavy a kongresy (související s vymezeným funkčním využitím).
Doplňkové funkční využití:
Drobné vodní plochy, zeleň, cyklistické stezky, pěší komunikace a prostory, komunikace vozidlové, nezbytná plošná zařízení a liniová vedení TV.
Parkovací a odstavné plochy, garáže pro osobní automobily (to vše pro uspokojení potřeb území vymezeného danou funkcí).

SVM– smíšené městského typu
Území sloužící převážně pro umístění polyfunkčních staveb se stanoveným minimálním podílem bydlení a s využitím parteru pro obchod a služby.
Funkční využití:bydlení, byty v nebytových domech, školská zařízení, mimoškolní zařízení pro děti a mládež, kulturní zařízení, církevní zařízení, ambulantní zdravotnická zařízení, sociální zařízení, sportovní zařízení, stavby pro veřejnou správu, obchodní zařízení do 5000m2prodejní plochy, zařízení veřejného stravování, ubytovací zařízení, stavby pro administrativu, nerušící služby2.
čerpací stanice pohonných hmot bez servisů a opraven jako nedílná část garáží a polyfunkčních objektů, stavby, zařízení a plochy pro provoz PID, sběrny odpadů, drobná nerušící výroba1, lůžková zdravotnická zařízení, jesle.
Doplňkové funkční využití:
Drobné vodní plochy, zeleň, cyklistické stezky, pěší komunikace a prostory, komunikace vozidlové, nezbytná plošná zařízení a liniová vedení TV.
Parkovací a odstavné plochy, garáže (to vše pro uspokojení potřeb území vymezeného danou funkcí).

Občanské sdružení Wuchterlova působí v oblasti Dejvic od roku 2001. Věnuje se především dopravním řešením v oblasti Dejvic s ohledem na ochranu životního prostředí a zdraví obyvatel. Podrobnější informace o činnosti sdružení najdete na internetových stránkách http://www.volny.cz/osw/osw.htm.
, tel: 776 55 20 22
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist