Tiskové zprávy
Poslankyně Věra Jakubková: Tunel pod Pálavou?
Rozhodnutí vlády o silničním spojení do Vídně je výsměchem daňovým poplatníkům. Místo jedné cesty chce vláda postavit dvě, vzdálené od sebe pouhých 16 kilometrů.
„Připadám si jako v Kocourkově,“ říká poslankyně za SZ Věra Jakubková. „Naše země nemá dostatek peněz na školství ani zdravotnictví a místo efektivního vyhodnocení variant postavíme vše, co je tlačeno dostatečnou silou. To znamená, místo jedné cesty postavíme dvě, z toho jedna je prokazatelně zbytečná.“
Proti zdravému rozumu a proti svému usnesení ze září 2007 se vláda rozhodla povolit stavbu rychlostní silnice R52 vedoucí přes Mikulov a okrajem lednicko – valtického areálu, který má status památky UNESCO. A to přesto, že předběžné analýzy ukazují, že silnice R52 je dopravně nesmyslná, drahá a navíc v rozporu s právem a zájmy ochrany přírody.
Stavba silnice v této trase byla navíc vyhodnocena jako jedna ze tří nejnesmyslnějších staveb v Evropě, zpochybňuje ji Evropská komise, český ombudsman i občanská veřejnost. Její prověrku chystá i NKÚ, územní plán je napaden u nejvyššího soudu a právní analýza potvrdila vysokou pravděpodobnost zrušení územního plánu.
Toho všeho si je dobře vědom i ministr Řebíček. Nejenom že nečekal na vypracování srovnávací studie za 3 milióny korun, kterou sám zadal, ale svůj návrh nenechal ani projít standardním připomínkovým řízením a rovnou ho předložil vládě. Spěchá. Úročí zkušenosti ze stavby dálnice D8. Ví totiž, že pokud začne stavět i bez potřebných povolení, stavbu nakonec dodatečně zlegalizuje. Tak to alespoň doposud v české kotlině a moravských zemích fungovalo.
„Nemohu mlčet, a to ani jako koaliční poslankyně. Hrozí, že se bude plýtvat státními penězi. Přitom by stačilo tak málo – počkat, až bude srovnávací studie dokončena a potom rozhodnout. Obávám se, že ačkoliv trasa je plánována okolo pálavských kopců, bude pod Pálavou postaven další tunel,“ dodává Věra Jakubková.
„Připadám si jako v Kocourkově,“ říká poslankyně za SZ Věra Jakubková. „Naše země nemá dostatek peněz na školství ani zdravotnictví a místo efektivního vyhodnocení variant postavíme vše, co je tlačeno dostatečnou silou. To znamená, místo jedné cesty postavíme dvě, z toho jedna je prokazatelně zbytečná.“
Proti zdravému rozumu a proti svému usnesení ze září 2007 se vláda rozhodla povolit stavbu rychlostní silnice R52 vedoucí přes Mikulov a okrajem lednicko – valtického areálu, který má status památky UNESCO. A to přesto, že předběžné analýzy ukazují, že silnice R52 je dopravně nesmyslná, drahá a navíc v rozporu s právem a zájmy ochrany přírody.
Stavba silnice v této trase byla navíc vyhodnocena jako jedna ze tří nejnesmyslnějších staveb v Evropě, zpochybňuje ji Evropská komise, český ombudsman i občanská veřejnost. Její prověrku chystá i NKÚ, územní plán je napaden u nejvyššího soudu a právní analýza potvrdila vysokou pravděpodobnost zrušení územního plánu.
Toho všeho si je dobře vědom i ministr Řebíček. Nejenom že nečekal na vypracování srovnávací studie za 3 milióny korun, kterou sám zadal, ale svůj návrh nenechal ani projít standardním připomínkovým řízením a rovnou ho předložil vládě. Spěchá. Úročí zkušenosti ze stavby dálnice D8. Ví totiž, že pokud začne stavět i bez potřebných povolení, stavbu nakonec dodatečně zlegalizuje. Tak to alespoň doposud v české kotlině a moravských zemích fungovalo.
„Nemohu mlčet, a to ani jako koaliční poslankyně. Hrozí, že se bude plýtvat státními penězi. Přitom by stačilo tak málo – počkat, až bude srovnávací studie dokončena a potom rozhodnout. Obávám se, že ačkoliv trasa je plánována okolo pálavských kopců, bude pod Pálavou postaven další tunel,“ dodává Věra Jakubková.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




