Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: V lednu ubylo ze skladů téměř deset tisíc tun soli
14. února 2017 | Královéhradecký kraj
Zimní údržba stála kraj do konce ledna zhruba 140 milionů korun. Letošní leden byl v tomto směru nejnákladnější za poslední roky. Během jednoho měsíce bylo spotřebováno téměř deset tisíc tun soli a zajištění sjízdnosti silnic vyšlo na více než 86 milionů. To je více než polovina peněz původně vyčleněných na celou zimní sezonu.
Zima na silnicích stála kraj zatím 110 milionů korun
Letošní leden byl po dlouhé době standardní měsíc s několika extrémními dny, kdy povětrnostní podmínky během pár desítek minut znehodnotily práci krajských silničářů. Ke zvládnutí situace nasadila SÚS Královéhradeckého kraje všechny síly a prostředky a povolala i předem nasmlouvané dodavatelské výpomoci z obcí, stavebních firem i od soukromých osob.
„Krajští silničáři dosud při plnění svých úkolů obstáli se ctí, ačkoliv prostor ke zlepšování samozřejmě vidím a mnoho dílčích problémů jsme se samosprávou a vedením SÚS řešili už v průběhu letošní zimy. Každopádně chci našim silničářům, především řidičům, dispečerům a pracovníkům ve skladech, moc poděkovat za dosavadní práci. Je ale třeba poděkovat i veřejnosti, protože řidiči byli na zimu dobře připraveni a přizpůsobili řízení a chování na silnicích aktuální situaci,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je odpovědný za oblast dopravy a silniční hospodářství.
Dosavadní účet za letošní zimu byl ke konci ledna se 73 posypovými dny a téměř 15 tisíci tunami spotřebované soli 139 milionů korun. V měsíci listopadu vyšla údržba na 15,7 milionu, v prosinci na 36,5 milionu a v lednu na 86,8 milionů korun. Letošní leden byl nejnákladnější od roku 2010 a to i ve srovnání s ostatními měsíci zimní sezony. V plánu na zimní údržbu 2016 – 2017 přitom bylo vyhrazeno zhruba 165 milionů korun. I přes předpokládané navýšení této částky chce kraj na zimní škody na vozovkách adekvátně reagovat.
„Vynucené opravy nesmí být na úkor plánovaných silničních staveb, které mají zastavit dlouhodobou degradaci krajské silniční sítě a přispět k její postupné obnově. Platí, že se kraj primárně musí postarat o své silnice a nám nezbyde nic jiného, než kromě plánovaných investic do dopravní infrastruktury sehnat i peníze na opravy silnic po letošní zimě. K tomu využijeme všech nabízených prostředků z evropských i národních zdrojů, ale i krajských prostředků,“ ujišťuje náměstek Martin Červíček.
Kompletní zhodnocení stavu silnic bude ovšem možné teprve na konci zimy. Řada komunikací je navíc ještě stále pod sněhem a nelze tudíž určit ani jejich současný stav.
Zima na silnicích stála kraj zatím 110 milionů korun
Letošní leden byl po dlouhé době standardní měsíc s několika extrémními dny, kdy povětrnostní podmínky během pár desítek minut znehodnotily práci krajských silničářů. Ke zvládnutí situace nasadila SÚS Královéhradeckého kraje všechny síly a prostředky a povolala i předem nasmlouvané dodavatelské výpomoci z obcí, stavebních firem i od soukromých osob.
„Krajští silničáři dosud při plnění svých úkolů obstáli se ctí, ačkoliv prostor ke zlepšování samozřejmě vidím a mnoho dílčích problémů jsme se samosprávou a vedením SÚS řešili už v průběhu letošní zimy. Každopádně chci našim silničářům, především řidičům, dispečerům a pracovníkům ve skladech, moc poděkovat za dosavadní práci. Je ale třeba poděkovat i veřejnosti, protože řidiči byli na zimu dobře připraveni a přizpůsobili řízení a chování na silnicích aktuální situaci,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček, který je odpovědný za oblast dopravy a silniční hospodářství.
Dosavadní účet za letošní zimu byl ke konci ledna se 73 posypovými dny a téměř 15 tisíci tunami spotřebované soli 139 milionů korun. V měsíci listopadu vyšla údržba na 15,7 milionu, v prosinci na 36,5 milionu a v lednu na 86,8 milionů korun. Letošní leden byl nejnákladnější od roku 2010 a to i ve srovnání s ostatními měsíci zimní sezony. V plánu na zimní údržbu 2016 – 2017 přitom bylo vyhrazeno zhruba 165 milionů korun. I přes předpokládané navýšení této částky chce kraj na zimní škody na vozovkách adekvátně reagovat.
„Vynucené opravy nesmí být na úkor plánovaných silničních staveb, které mají zastavit dlouhodobou degradaci krajské silniční sítě a přispět k její postupné obnově. Platí, že se kraj primárně musí postarat o své silnice a nám nezbyde nic jiného, než kromě plánovaných investic do dopravní infrastruktury sehnat i peníze na opravy silnic po letošní zimě. K tomu využijeme všech nabízených prostředků z evropských i národních zdrojů, ale i krajských prostředků,“ ujišťuje náměstek Martin Červíček.
Kompletní zhodnocení stavu silnic bude ovšem možné teprve na konci zimy. Řada komunikací je navíc ještě stále pod sněhem a nelze tudíž určit ani jejich současný stav.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk