Berlín varoval Evropskou komisi kvůli možnému zákazu dieselových aut
Jádrem problému je měření emisí, které chce EU změnit. Místo stacionárních středisek se budou zplodiny měřit za skutečných jízdních podmínek. Změna by ale dolehla i na modely, které jsou už schválené k provozu za dřívějších podmínek. To zpochybňuje povolení pro osobní vozy emisních tříd Euro 5 a 6.
Otázce se věnuje Soudní dvůr EU, který dal najevo, že očekávaný listopadový verdikt by mohl vést k tomu, že by označil povolení pro řadu starších dieselových aut za nezákonně vydaná. Podle Wissinga je potřeba předpisy rychle změnit a ještě před rozhodnutím soudu vyjasnit.
Přečtěte si také |
Patří keře na svahy dálnic? ŘSD by je tam chtělo, protože keře svahy zpevňují. Ale je tu rizikoEU chce prodej nových aut se spalovacími motory po roce 2035 prakticky zakázat. Norma, kterou za členské státy vyjednávalo v roce 2022 české předsednictví Rady EU, je součástí balíčku klimatických pravidel známého jako Fit for 55. Ten má EU nasměrovat k omezení emisí skleníkových plynů do roku 2030 nejméně o 55 procent proti hodnotám z roku 1990.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (34)
smějící se bestie
2.8.2024 20:56Jana K
7.8.2024 21:44 Reaguje na smějící se bestieMám už řešení, kdyby musel můj naftový pasátek do šrotu. Zkrátím své minisukně na nezbytné minimum a budu si stopovat elektromobily.
sv
3.8.2024 11:52 Reaguje na Jenda BendaPavel Hanzl
3.8.2024 21:33 Reaguje na Jenda BendaA co dělali europoslanci za ANO? Byli členy frakce RENEW, která prosazovala nejprogresivnější zákony (Green Deal) a hlasovali velmi disciplinovaně. A Babiš doma lhal, jak jsou stále proti.
Viktor Šedivý
4.8.2024 06:56 Reaguje na Pavel HanzlVšiml si, že žáby jsou trochu neklidné, tak domluvil, že se plamen pod kotlem poněkud ztlumí.
sv
4.8.2024 11:45 Reaguje na Viktor ŠedivýViktor Šedivý
4.8.2024 13:08 Reaguje na svFiala vyhrál volby s programem "zdražíme energie a snížíme životní úroveň", Bureš vede v popularitě poté, co slíbil, že bude bojovat proti tomu, co pomáhal zavést, Fiala nedostal zásah smradlavým vejce, přestože se nám postaral o povolenky na benzín a topení.
- - -
(A všichni se svorně pokoušejí problémy současnosti hodit na Kreml.)
sv
6.8.2024 13:30 Reaguje na Viktor ŠedivýViktor Šedivý
7.8.2024 10:32 Reaguje na svJasně že to byl Bureš, co první podepisoval - ale Fiala podepisuje stejně zdatně.
A zrovnatak je to třeba s migračním paktem, tam si také nemají chlapci co vyčítat, jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
sv
7.8.2024 13:48 Reaguje na Viktor ŠedivýRadek Čuda
5.8.2024 14:41 Reaguje na Pavel HanzlA nepovídejte ...
Viktor Šedivý
5.8.2024 15:30 Reaguje na Radek ČudaJednodušší jedinci mu to i žerou.
Radek Čuda
6.8.2024 12:28 Reaguje na Viktor ŠedivýCož je snad jasné už i antouškovi.
Nicméně tady šlo jen o ilustraci další z Hanzlových lží a ptákovin. Zjevně ho na Novinkách nechtěli, takse nám vrátil sem:-(((.
sv
6.8.2024 13:36 Reaguje na Radek Čudasv
7.8.2024 22:07 Reaguje na Radek Čudasv
6.8.2024 13:33 Reaguje na Viktor Šedivýpepa knotek
3.8.2024 09:38sv
3.8.2024 11:54 Reaguje na pepa knotekViktor Šedivý
4.8.2024 06:58 Reaguje na Pavel HanzlRadek Čuda
5.8.2024 14:43 Reaguje na Pavel HanzlBřetislav Machaček
5.8.2024 09:13ve kterých nelze mít jednu prázdnou a druhou plnou. Nespotřebuje-li se
nafta v dýzlech, tak co s ní, když budu stále potřebovat benzín, olej
a hlavně asfalt, což jsou jednotlivé frakce při zpracování ropy. Bez ropy
a jejího zpracování na plyny(PB), benzín, petrolej, naftu, lehké a těžké
oleje a asfalt prostě něco bude vždy chybět. Navíc je ropa potřebná i na výrobu plastů a jiných chemických produktů. Pouze nahradit asfalt třeba
betonem spotřebuje daleko větší množství energie, než výroba asfaltu při
zpracování ropy. Uvědomují si to ekologičtí nedouci, že musí někde udat
i ty ostatní ropné frakce a nejsnáze to lze využitím ve spalovacích motorech? Co budou dělat bez asfaltu, když přestanou zpracovávat ropu?
Ví to někdo z nich? Odkud budou brát dehet, když skončí koksárenství?
Že by oprášili uhlířské řemeslo s milíři někde v lesích? Už proboha
myslete, že jsou to spojené nádoby a nelze vytrhovat z celku pouze to,
potřebuji a zbytek nevyužít jinak. Zakážu-li dýzly, tak naftu vyleju
do kanálu a nebo ji chtějí spalovat v záložních elektrárnách OZE
nesmyslů?
Viktor Šedivý
5.8.2024 13:17 Reaguje na Břetislav MachačekAkorát ty diesely budou jezdit v Africe, zatímco my začneme chovat oslíky.
Břetislav Machaček
6.8.2024 08:22 Reaguje na Viktor Šedivýpostaví hlavu, tak s ním nikdo nepohne. Oni se uvelebili
na svých pozicích a nehnou se dříve, dokud dílo zkázy nedokončí.
sv
6.8.2024 13:38 Reaguje na Břetislav MachačekRadim Polášek
7.8.2024 19:45 Reaguje na Břetislav MachačekKromě propanu a butanu, PB, ty se většinou odlučují z ropy už na ropném ložisku v rámci úpravy vytěžené ropy na surovou ropu, která nedělá problémy při přepravě v potrubí i v tankeru. Při krakování v rafinérkách sice vznikají taky, ale tuším jen menší množství.
Břetislav Machaček
8.8.2024 09:54 Reaguje na Radim Polášekmísto dřevouhelného dehtu a o mnoho později i na silnice.
Ten nepůjde jen tak něčím jiným nahradit, ale vzhledem k
věku to nechám k přemýšlení mladším, čím budou alespoň
opravovat stávající silnice. Frézovaný recyklát potřebuje
alespoň "oživit" panenským asfaltem a totéž je u recyklátů
všeho druhu. Recyklovat do nekonečna bez "oživení" nic
nelze kvůli příměsím, které kvalitu recyklátu snižují.
Takže i u recyklace plastů bude třeba zase ropa a z ní
vyráběný panenský plast a při snižujícím se odbytu budou
stoupat náklady na těžbu a zpracování tak, že surovina
bude stále dražší a dražší. Řítíme se k drahým recyklacím
a k "oživení" recyklátů drahými panenskými surovinami. Ve
výsledku bude dražší finální výrobek, na který už mnozí
nebudou mít, protože Evropa bez výroby zchudne a časem
ji ani nikdo nepůjčí na dotování ekonomických nesmyslů.
Před tím varují skuteční ekonomové, technici, energetici,
chemici atd. mimo těch fanatiků a zaprodanců současných
trendů. Ti si hledí co nejdříve nahrabat, aby přežili
pozdější krach jejich gryndýlového paskvilu.
Radim Polášek
7.8.2024 19:36Břetislav Machaček
8.8.2024 10:09 Reaguje na Radim Polášekvše se má zkoušet v laboratorních podmínkách, než se použije ve
velkém. Gryndýl měli vyzkoušet v nějakém "ostrovním" systému, zda
bude plně funkční a teprve až se osvědčí, tak ho zavádět plošně.
Totéž měl udělat ministr Bartoš se stavebním zákonem a vyzkoušet
ho v baště Pětikolky v Praze. Tam nebude mít kritiky uspěcháného
uvedení zákona do praxe a když, tak mezi svými stejně zahleděnými
teoretiky. Už jsem slyšel názory developerů a jiných na stavebním
řízení zainteresovaných subjektů, že budou žalovat stát za prodlení
při stavebním řízení a o vícenáklady při zavádění nefunkčního
systému. A nebudou to asi pouze stokoruny, když jde o ztráty v
řádech miliard. Kdo to zaplatí? Bartoš? Asi těžko, tak abychom
se už připravili na další utažení opasků.