https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/berlin-varoval-evropskou-komisi-kvuli-moznemu-zakazu-dieselovych-aut
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Berlín varoval Evropskou komisi kvůli možnému zákazu dieselových aut

2.8.2024 20:23 | BERLÍN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Kvůli emisním plánům Evropské unie hrozí, že od ledna nebude možné provozovat miliony dieselových osobních aut, ačkoli nyní splňují normy Euro 5 a Euro 6, a jen v Německu by se to týkalo 8,2 milionu vozidel. Spolkový ministr dopravy Volker Wissing se kvůli tomu dopisem obrátil na předsedkyni Evropské komise (EK) Ursulu von der Leyenovou, napsal deník Bild.
 
"Žádám konec protiautomobilové politiky z Bruselu. Lidé potřebují svá auta a nechtějí si je nechat sebrat. Evropská komise nyní musí rychle jednat," řekl Wissing nejprodávanějšímu německému deníku Bild.

Jádrem problému je měření emisí, které chce EU změnit. Místo stacionárních středisek se budou zplodiny měřit za skutečných jízdních podmínek. Změna by ale dolehla i na modely, které jsou už schválené k provozu za dřívějších podmínek. To zpochybňuje povolení pro osobní vozy emisních tříd Euro 5 a 6.

Otázce se věnuje Soudní dvůr EU, který dal najevo, že očekávaný listopadový verdikt by mohl vést k tomu, že by označil povolení pro řadu starších dieselových aut za nezákonně vydaná. Podle Wissinga je potřeba předpisy rychle změnit a ještě před rozhodnutím soudu vyjasnit.

EU chce prodej nových aut se spalovacími motory po roce 2035 prakticky zakázat. Norma, kterou za členské státy vyjednávalo v roce 2022 české předsednictví Rady EU, je součástí balíčku klimatických pravidel známého jako Fit for 55. Ten má EU nasměrovat k omezení emisí skleníkových plynů do roku 2030 nejméně o 55 procent proti hodnotám z roku 1990.


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (34)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

2.8.2024 20:56
Že by se Němci najednou probudili a začali se " stavět na zadní ", konečně !
Odpovědět
JK

Jana K

7.8.2024 21:44 Reaguje na smějící se bestie
Těžko říci, zda se to podaří zvrátit.
Mám už řešení, kdyby musel můj naftový pasátek do šrotu. Zkrátím své minisukně na nezbytné minimum a budu si stopovat elektromobily.
Odpovědět
JB

Jenda Benda

3.8.2024 07:32
A co náš ministr, ten čumí nebo koná?
Odpovědět
sv

sv

3.8.2024 11:52 Reaguje na Jenda Benda
Nikoli naši ale anonističtí soudruzi ťok a havlíček nekonali a čuměli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2024 21:33 Reaguje na Jenda Benda
A kdo se zasadil o zrušení euro7? Alexandr Vondra ve Fialově vládě.
A co dělali europoslanci za ANO? Byli členy frakce RENEW, která prosazovala nejprogresivnější zákony (Green Deal) a hlasovali velmi disciplinovaně. A Babiš doma lhal, jak jsou stále proti.
Odpovědět

Viktor Šedivý

4.8.2024 06:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Vondra nic nezrušil. Jen spolupracoval na mírném odložení.
Všiml si, že žáby jsou trochu neklidné, tak domluvil, že se plamen pod kotlem poněkud ztlumí.
Odpovědět
sv

sv

4.8.2024 11:45 Reaguje na Viktor Šedivý
Tak, tak, agent bureš řek žábám, že mají kvákat, tak kvákají. Když bureš podepisoval green deal, tak měli pro změnu rozkaz držet kušnu.
Odpovědět

Viktor Šedivý

4.8.2024 13:08 Reaguje na sv
Ony jsou totiž žáby poslušné a (zdánlivě soupeřící) duo Bureš & Fiala si je vodí na provázku jedna báseň.

Fiala vyhrál volby s programem "zdražíme energie a snížíme životní úroveň", Bureš vede v popularitě poté, co slíbil, že bude bojovat proti tomu, co pomáhal zavést, Fiala nedostal zásah smradlavým vejce, přestože se nám postaral o povolenky na benzín a topení.

- - -
(A všichni se svorně pokoušejí problémy současnosti hodit na Kreml.)
Odpovědět
sv

sv

6.8.2024 13:30 Reaguje na Viktor Šedivý
A pak ses probudil s rukou v nočníku, soudruhu kvákající co bureš přikázal. Odpustky na vytápění je důsledek green dealu, tedy toho, že se bureš pokakal před leyenovou. Pro info, Fiala ne že šel ale do voleb musel jít s heslem náprava burešova diletantismu, zlodějeství a předpodělanosti. To, že ne všechny škody lze po burešovi napravit normální lidé chápou. To, že ti nejde pod nos rusácké plynové vyděračství a nedodržování smluv je tvůj problém a na skutečnosti to nic nemění.
Odpovědět

Viktor Šedivý

7.8.2024 10:32 Reaguje na sv
Co se pamatuji, tak se Fiala stále chlubil, že na "klimatickém směřování" EU pilně pracuje a chodil si do Berlína pro podrbání za uchem, že všechny ty zákazy, omezení a zdanění zdatně pomáhá navrhnout, rozpracovat a zavést.

Jasně že to byl Bureš, co první podepisoval - ale Fiala podepisuje stejně zdatně.

A zrovnatak je to třeba s migračním paktem, tam si také nemají chlapci co vyčítat, jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
Odpovědět
sv

sv

7.8.2024 13:48 Reaguje na Viktor Šedivý
Tak že si pamatuješ jen to, co řekl bureš, soudruhu. Všechny oze nesmysly vyplývají z burešova podpisu green dealu. Protože tehdy nebyl hej nebo počkej jako teď. Tehdy k obrovské škodě ČR byl premiér. Fialovi se naštěstí některé burešovy zhovadilosti podařilo zmírnit. Migrační pakt je naprosto irelevantní, soudruhu. Za prvé jsou tady statisíce uprchlíků z Ukrajiny, za druhé případní migranti z afriky a blízkého východu pokračují dál na západ. Mimochodem jestli máš problém zrovna s těmahle, taksi stěžuj v ck kreml.
Odpovědět

Radek Čuda

5.8.2024 14:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Vondra někdy byl ve Fialově vládě?
A nepovídejte ...
Odpovědět

Viktor Šedivý

5.8.2024 15:30 Reaguje na Radek Čuda
Ve vládě není - jen Fialovi pomáhá udržovat (zcela mylný) dojem, že ODS není banda progresivních levičáků.

Jednodušší jedinci mu to i žerou.
Odpovědět

Radek Čuda

6.8.2024 12:28 Reaguje na Viktor Šedivý
Vondra se v poslední době propracoval ... nebo možná i ujal ... stranické funkce "pravicového maskota":-))).
Což je snad jasné už i antouškovi.

Nicméně tady šlo jen o ilustraci další z Hanzlových lží a ptákovin. Zjevně ho na Novinkách nechtěli, takse nám vrátil sem:-(((.

Odpovědět
sv

sv

6.8.2024 13:36 Reaguje na Radek Čuda
Nebo lépe, to že čůďa je burešův maskot není jasné jen těm co žerou seno.
Odpovědět

Radek Čuda

6.8.2024 13:49 Reaguje na sv
To víš že jo, brebto:-).
Odpovědět
sv

sv

7.8.2024 12:51 Reaguje na Radek Čuda
Oceňuji tvou sebekritiku, čůďo.
Odpovědět

Radek Čuda

7.8.2024 16:45 Reaguje na sv
Já vím že jsi v jádru hodnej kluk, šmudlo:-)
Odpovědět
sv

sv

7.8.2024 22:07 Reaguje na Radek Čuda
Se špinavou držkou se nesvěřuj na internetu, prostě si ji umyj, čůďo.
Odpovědět
sv

sv

6.8.2024 13:33 Reaguje na Viktor Šedivý
Tvůj dojem, soudruhu, vyplýva z filtru vnímání tvořeném burešovýma půllkama.
Odpovědět
pk

pepa knotek

3.8.2024 09:38
Zbytku světa je úplně šumák v čem se bude jezdit na upadajícím poloostrově kdesi na západě Asie.
Odpovědět
sv

sv

3.8.2024 11:54 Reaguje na pepa knotek
Protože v té upadající asii to velmi rychle směřuje k tomu, aby místo aut měli volské potahy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

3.8.2024 21:33 Reaguje na pepa knotek
Čína taky končí s dýzly v roce 35.
Odpovědět

Viktor Šedivý

4.8.2024 06:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale nekončí. Jen to tvrdí, abychom si to náhodou my nerozmysleli.
Odpovědět

Radek Čuda

5.8.2024 14:43 Reaguje na Pavel Hanzl
V Číně strana nařídí a je vymalováno. Jestli nám chcete naznačit, že takto má vypadat vaše vysněná progresivní budoucnost Evropy, tak fajn ... vodkopal jste se hezky.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.8.2024 09:13
Technicky vzdělaný člověk chápe uhlovodíková paliva jako spojenou nádoby
ve kterých nelze mít jednu prázdnou a druhou plnou. Nespotřebuje-li se
nafta v dýzlech, tak co s ní, když budu stále potřebovat benzín, olej
a hlavně asfalt, což jsou jednotlivé frakce při zpracování ropy. Bez ropy
a jejího zpracování na plyny(PB), benzín, petrolej, naftu, lehké a těžké
oleje a asfalt prostě něco bude vždy chybět. Navíc je ropa potřebná i na výrobu plastů a jiných chemických produktů. Pouze nahradit asfalt třeba
betonem spotřebuje daleko větší množství energie, než výroba asfaltu při
zpracování ropy. Uvědomují si to ekologičtí nedouci, že musí někde udat
i ty ostatní ropné frakce a nejsnáze to lze využitím ve spalovacích motorech? Co budou dělat bez asfaltu, když přestanou zpracovávat ropu?
Ví to někdo z nich? Odkud budou brát dehet, když skončí koksárenství?
Že by oprášili uhlířské řemeslo s milíři někde v lesích? Už proboha
myslete, že jsou to spojené nádoby a nelze vytrhovat z celku pouze to,
potřebuji a zbytek nevyužít jinak. Zakážu-li dýzly, tak naftu vyleju
do kanálu a nebo ji chtějí spalovat v záložních elektrárnách OZE
nesmyslů?
Odpovědět

Viktor Šedivý

5.8.2024 13:17 Reaguje na Břetislav Machaček
Ale nafta se samozřejmě v dieselech spotřebuje.
Akorát ty diesely budou jezdit v Africe, zatímco my začneme chovat oslíky.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.8.2024 08:22 Reaguje na Viktor Šedivý
Ti nás už mnoho let vedou a jak je známo, tak když si osel
postaví hlavu, tak s ním nikdo nepohne. Oni se uvelebili
na svých pozicích a nehnou se dříve, dokud dílo zkázy nedokončí.
Odpovědět
sv

sv

6.8.2024 13:38 Reaguje na Břetislav Machaček
To jsi to podepisovači green dealu burešovi nandal soudruhu machačku.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

7.8.2024 12:08 Reaguje na Viktor Šedivý
1*
Odpovědět
RP

Radim Polášek

7.8.2024 19:45 Reaguje na Břetislav Machaček
Moc toho chybět nebude, protože v destilačních kolonách rafinérií se běžně provádí krakování a hydrogenace ropných meziproduktů vodíkem nebo zemním plynem. Až na ten nedestilovatelný zbytek, což je u některé ropy asfalt a u jiných nějaký mazut se dá v dost slušném rozmezí produkci jednoho produktu utlumit a vyrobit víc jiného produktu.
Kromě propanu a butanu, PB, ty se většinou odlučují z ropy už na ropném ložisku v rámci úpravy vytěžené ropy na surovou ropu, která nedělá problémy při přepravě v potrubí i v tankeru. Při krakování v rafinérkách sice vznikají taky, ale tuším jen menší množství.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.8.2024 09:54 Reaguje na Radim Polášek
Víte ono ty úpravy jsou o ceně a o kvalitě surové ropy. Z lehké ropy mnoho asfaltu nezískáte, ale spíše mazut pro lodě a pro kotle elektráren. V prvopočátcích zpracování ropy byl asfalt odpadní produkt, než se začal používat na izolace
místo dřevouhelného dehtu a o mnoho později i na silnice.
Ten nepůjde jen tak něčím jiným nahradit, ale vzhledem k
věku to nechám k přemýšlení mladším, čím budou alespoň
opravovat stávající silnice. Frézovaný recyklát potřebuje
alespoň "oživit" panenským asfaltem a totéž je u recyklátů
všeho druhu. Recyklovat do nekonečna bez "oživení" nic
nelze kvůli příměsím, které kvalitu recyklátu snižují.
Takže i u recyklace plastů bude třeba zase ropa a z ní
vyráběný panenský plast a při snižujícím se odbytu budou
stoupat náklady na těžbu a zpracování tak, že surovina
bude stále dražší a dražší. Řítíme se k drahým recyklacím
a k "oživení" recyklátů drahými panenskými surovinami. Ve
výsledku bude dražší finální výrobek, na který už mnozí
nebudou mít, protože Evropa bez výroby zchudne a časem
ji ani nikdo nepůjčí na dotování ekonomických nesmyslů.
Před tím varují skuteční ekonomové, technici, energetici,
chemici atd. mimo těch fanatiků a zaprodanců současných
trendů. Ti si hledí co nejdříve nahrabat, aby přežili
pozdější krach jejich gryndýlového paskvilu.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

7.8.2024 19:36
Zelení škoditelé lidské společnosti zkoušejí, co si mohou k lidem dovolovat.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.8.2024 10:09 Reaguje na Radim Polášek
Oni jsou bohužel někteří tak hloupí, že ani netuší, že na to doplatí ale i oni. Jsou přece taky plátci daní(možná), jsou spotřebiteli produkce, jsou uživateli komunikací a dopravy, jsou uživateli služeb atd. Tako se to dotkne i jich a vždy tvrdím, že
vše se má zkoušet v laboratorních podmínkách, než se použije ve
velkém. Gryndýl měli vyzkoušet v nějakém "ostrovním" systému, zda
bude plně funkční a teprve až se osvědčí, tak ho zavádět plošně.
Totéž měl udělat ministr Bartoš se stavebním zákonem a vyzkoušet
ho v baště Pětikolky v Praze. Tam nebude mít kritiky uspěcháného
uvedení zákona do praxe a když, tak mezi svými stejně zahleděnými
teoretiky. Už jsem slyšel názory developerů a jiných na stavebním
řízení zainteresovaných subjektů, že budou žalovat stát za prodlení
při stavebním řízení a o vícenáklady při zavádění nefunkčního
systému. A nebudou to asi pouze stokoruny, když jde o ztráty v
řádech miliard. Kdo to zaplatí? Bartoš? Asi těžko, tak abychom
se už připravili na další utažení opasků.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist