Emise z automobilů v Německu stále stoupají
Energetický sektor, který prochází přeměnou směrem k obnovitelným technologiím, emise loni snížil o 4,1 procenta, neboli 13,7 milionů tun. Doprava je naopak zvýšila o 2,3 procenta na 170,6 milionu tun. Důvodem je ekonomický rozmach a s tím spojený větší počet nákladních vozidel na silnicích, stejně jako osobních automobilů. Hospodářský růst se také projevil v růstu emisí z rafinérií, ocelářství a v chemickém průmyslu.
Německo se už muselo vzdát vlastního cíle snížit roční emise do roku 2020 o 40 procent z úrovně roku 1990. Dodnes se podařilo omezit je pouze o 27,7 procenta. Vláda nyní chce emise srazit o 55 procent, ale termín prodloužila do roku 2030. Přislíbila, že příští rok připraví zákon o klimatu, který bude mít na zaostávající sektory vyšší nároky.
Škodlivé emise největší evropské ekonomiky se loni snížily na 904,7 milionu tun ekvivalentu oxidu uhličitého z 909,4 milionu v roce 2016. Samotný oxid uhličitý se na nich podílel 797,3 milionu tun, což v porovnání s rokem 2016 znamená pokles 0,6 procenta. Emise škodlivých plynů se snížily ze 108 milionů na 107,4 milionu tun. Zpráva UBA vychází z předběžných odhadů založených na makroekonomických údajích. Konečná čísla budou zveřejněna v květnu.
reklama