https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/farma-v-zime-snizi-vytapeni-skleniku-rajcata-nebudou-v-lednu-a-unoru
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Farma v zimě sníží vytápění skleníků, rajčata nebudou v lednu a únoru

17.8.2022 17:25 | KOŽICHOVICE (ČTK)
Větší část skleníků má kvůli celoročnímu pěstování topení i umělé osvětlení. Ilustrační snímek z podobného skleníku v Kameničanech.
Větší část skleníků má kvůli celoročnímu pěstování topení i umělé osvětlení. Ilustrační snímek z podobného skleníku v Kameničanech.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | ČEZ / NWT
Farma Kožichovice u Třebíče omezí v letošní zimě kvůli drahému zemnímu plynu vytápění rozsáhlých skleníků. Namísto celoroční sklizně se tam budou sklízet poslední rajčata v prosinci a další pak až od března. Společnost si už také objednala kotel na biomasu, řekl ČTK jednatel Leoš Zahrádka.
 

"Pozastavíme produkci přes zimní měsíce," řekl jednatel. Dodal, že to bude poprvé. Temperovat se skleníky budou i po Novém roce, kdy v nich pracovníci budou odstraňovat staré rostliny a celou plochu vyčistí a vydezinfikují. "Někdy v půlce ledna bychom dovezli malé sazeničky. Těm není potřeba tolik topit jako při dozrávání plodů," uvedl Zahrádka. Podle toho, co ví, třeba v Nizozemí omezí provoz přes zimu velká část pěstitelů.

V létě se skleníky neklimatizují, takže je teď je v nich spotřeba energií nízká. Dodávky plynu má farma pro letošek domluvené, vyrábí z něj teplo a elektřinu. Pak má v plánu topit hlavně v kotli na biomasu, využívat může i tepelné čerpadlo. "Uvidíme, jaká bude situace s cenou plynu," řekl jednatel. Doplnil, že potřeba topení ve sklenících je tak velká, že bude potřeba kombinovat všechny zdroje.

V kožichovických sklenících s rozlohou 3,3 hektaru se pěstují rajčata od roku 2019. Větší část skleníků má kvůli celoročnímu pěstování topení i umělé osvětlení. Bez přisvětlování je 0,8 hektaru. Roční produkce rajčat na farmě minulé roky byla 1200 až 1400 tun. V tomto roce farma navíc zprovoznila vytápěný fóliovník na pěstování jahod, který zabírá 3000 metrů čtverečních. "U jahod zůstaneme, nejsou moc náročné na energie," uvedl jednatel.

Farma Kožichovice, s.r.o., má 35 zaměstnanců, na výpomoc přijímá brigádníky.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (100)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

17.8.2022 11:55
Proč by měla být v Lednu a v Únoru rajčata, když je potřeba zahřívat organismus. Některým je zkratka jasné aspoň to, že jídelníček by měl obsahovat jiné ovoce a zeleninu v létě a jiné v zimě. Cpát se v zimě rajčaty okurkami apod. nedává smysl
Odpovědět
pp

pavel peregrin

17.8.2022 12:16 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Tak v tomto s vámi naprosto souhlasím, ale mladým to asi nevysvětlíte.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.8.2022 12:43 Reaguje na pavel peregrin
Nejen mladým to nevysvětlíte. Taky souhlasím, v zimě se jí jiná zelenina. Ta rajčata a okurky nemají chut, snažím se je nekupovat.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.8.2022 13:05 Reaguje na Jarka O.
Nojo, jenže mít na jídelníčku v lednu rajčata, okurky nebo jahody ukazuje že "jánatomám". Druhá věc je, že ty plody chutnají skoro jako polystyren.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.8.2022 13:16 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Dala bych přednost pomalejšímu růstu zeleniny, bylo by to přirozenější a daly by se jíst, klidně i v zimě, z hydroponie, ale pomaleji, i když těm letním by se nevyrovnaly. A určitě jste srovnal koupená rajčata a domácí ted v létě, to je chutěmi taky nebe a dudy. Nadvýroba a vyhazování by kleslo, cena …. stejná, roste to samo :-)
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.8.2022 17:27 Reaguje na Jarka O.
Rajčata potřebují přímé slunko a pokud rostou pod sklem, chuť plodů nestojí za nic. A teď si představte, že mám něco rostlin na balkóně, takže v neděli si máznu chleba máslem, k tomu kousek sýra a za balkón si zajdu pro čestvé rajčátko. Může být něco lepšího?
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.8.2022 19:44 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Máloco! Já jím chleba s máslem, solí a rajčaty na kolečka, bez sýra, výborné. To by bylo dobrých receptů s rajčaty, třeba plněná ... pěkný večer přeji.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 15:07 Reaguje na Jarka O.
Rozumím..... takže vy speciálně dáváte přednost žádné zelenině před skleníkovými nebo dovezených rajčaty. Pokud je většina Čechů blbych jako vy, nelze se divit přední příčky CR onemocnění různými typy korysovin.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 15:04 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A která je ta zimní zelenina?????
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.8.2022 13:03
Podle mě rajčata a okurky by měly být sezónní potrava. Kupovat v lednu rajčata za cenu blížící se stokoruně taknějak postrádá smysl.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

17.8.2022 13:11 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
joo, býval tady kdysi sezonní jídelníček, dokonce se drželo i období půstů, tedy bez masa, ale pak se zabil čuník a nad jarem se to dokrmilo, což dnes všechno odpadá. Mít doma čuníka je mimo mísu a udělat zabájačku je trestný čin. Pořád tomu nějak nerozumím, akorát se donekonečna mele o tom, co nebude, ale nic tahle vláda v rozkladu nedělá proto, aby tu vůbec něco bylo. Navíc si už teď dělám srandu z nějakých rajčat, který sem nakonec dovezou přes půl světa v rámci oteplování planety a uhlíkové stopy.
Odpovědět
JO

Jarka O.

17.8.2022 13:18 Reaguje na Milan Vítkovič
Nebývaly ty půsty jen pro obyčejné lidi?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

17.8.2022 15:00 Reaguje na Milan Vítkovič
1*
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.8.2022 17:05 Reaguje na Milan Vítkovič
Spíš se první zabil čuník a když se všechno dojedlo, byl masopust.
Právě na konci léta a na podzim bylo k dispozici největší množství krmiv, lidi jedli lepší, čuník zbytky a to horší nebo poškozené, co by se zkazilo dřív než by to snědli lidi. Optimálně se čuníci zabíjeli v pozdním podzimu a na začátku zimy, když krmení nashromážděné pro čuníka se spotřebovalo a dále už zbývalo jenom jídlo pro lidi.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

18.8.2022 11:09 Reaguje na Radim Polášek
co píšete je dost možné, ale tohle bylo dáno krajovým zvykem. Někde praštili čuníka před Vánoci, jinde až v lednu. Např chudší kraje zvonili klekání až v 19-00 hod, bohatší to zabalili už o hodinu dříve. To, že by se čuník krmil pouze zbytky o tom nic nevím, naopak se krmil šrot z pšenice, vařené brambory, nastrouhaná řepa, v překladu pro pražáky- čuník nerovná se popelnice a ve chlívě neroste samo zdarma. Všechno se změnilo na velmi pohodlný život, ale to pohodlí nás všechny přijde jednou tak draho, že se toho nikdo nedopočítá.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

17.8.2022 17:31 Reaguje na Milan Vítkovič
Bydlím v paneláku. Poté, co jsem slyšel povídku od Šimka a Grossmana"Jak jsme chovali užitečné zvíře", mě idea čuníka v paneláku opustila.
Odpovědět
kk

karel krasensky

17.8.2022 18:38 Reaguje na Milan Vítkovič
Zabítí čuníka doma jako trestný čin už tu bylo.Za německého protektorátu.Historie se opakuje.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

18.8.2022 11:13 Reaguje na karel krasensky
A jistě, pravda, zabájačka na ohlášení a povolení, odevzdával se krupon a polovina sádla pro válečné účely. Ještě po válce tento systém odvodů přetrvával a prováděl se pravidelný soupis domácího zvířectva, což dnes máme tké, ale soupis lidí a dobytka se prováděl už daleko zpět v hlubokém období monarchie.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

17.8.2022 13:19
Energie je základ. Podle množství energie, které v dané zemi vyrábějí, se dá celkem přesně určit jak je daná země rozvinutá. A podle trendu v čase se dá určit jestli se daná země rozvíjí, nebo upadá. V USA je výroba energie na obyvatele zhruba 3x vyšší než u nás, kde jsme na tom podobně jako v Číně. Od roku 1990 ale u nás došlo k poklesu téměř na polovinu, zatímco v Číně 3x tento parametr vzrostl.
Nejde o pěstování rajčat v zimě, ale i to ukazuje, kam Česko a vlastně celá EU spěje:
https://www.iea.org/countries/china
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.8.2022 17:11 Reaguje na Richard Vacek
Tak s různými dobami jsou kritéria nejpokročilejší společnosti různé. Jednu dobu kdysi to byla třeba spotřeba masa, později mléka a mléčných výrobků, ono státy, kde byli lidi dobře krmeni, bli lidi kdysi vyšší silnější a odolnější a takové státy potom vyhrávaly války. Za komunistů bylo měřítkem pokroku výroba železa a cementu.
Dnes to ještě skutečně může být spotřeba energie? Když dnes je nejpokročilejší společnost spíš ta, co využívá naplno robotizaci a automatizaci?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

17.8.2022 17:40 Reaguje na Radim Polášek
Samozřejmě najdete různá kritéria, ale množství energie, kterou daná společnost ovládá, bývá dobrým odhadem jejího vývoje. Používá se dokonce i v hodnocení vývoje celé civilizace:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Karda%C5%A1ovova_%C5%A1k%C3%A1la#Kritika
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:13 Reaguje na Richard Vacek
Dnes je to spíše naopak. Blbé země spotřebují giga energií, chytré minimum.
Číňan odlívá ingoty, Američan mu na to udělá software, který je x násobně dražší.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

18.8.2022 12:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Jeden obrázek dá za tisíc slov:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/SpcialProgressIndexVsEnergInOilPerDay2.png
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:11 Reaguje na Richard Vacek
Jistě. Horníci vyrubali bambilión uhla, slévačí odlili megatuny oceli a byli jsme odporně bohatí. Švýcaři nevyrubali a nevytavili nic a proto jsou na umření hlady.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

17.8.2022 17:00
Rajčata v zimě být nemusí. Zvláště když kvůli tržní konkurenci a dovozu z teplých krajin místní pěstitelé v ceně rajčat nemohou v zimě zohledňovat násobně vyšší náklady na energii, i v době, kdy byla a možná bude energie levná.
Jinak ale na vytápění skleníků by se neměla využívat primární energie z třeba plynu, ale nějaká odpadněší sekundární, třeba teplo z chlazení jaderných a obecně tepelných elektráren.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

17.8.2022 18:59 Reaguje na Radim Polášek
Není energie, nejsou fabriky (nejen rajčata), není práce, vracíme se na stromy.
Končí slovenská hliníkárna:
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/hlinikarny-slovalco-ukonci-vyrobu-kvuli-cenam-energii-penta
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 19:19 Reaguje na Richard Vacek
Energie je dost. Plyn se pálí ve velkém i na Jamalu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

17.8.2022 20:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Už jsem se pane Hanzle strachoval, že jste se odmlčel natrvalo. A tu máš čerte kropáč, zase jste nezklamal a objevujete se jako Zoro mstitel.

Tak co,vy experte na 1 kWh el. za 10 Kč a kWh z plynu za 8 Kč.
Kde jsou ty fantastický německý OZE, které dnem a nocí pumpují úžasně levnou zelenou energii do zdegenerovaných ropáckých žil.
Pokud jste si nevšiml ,Evropa začíná pálit co má po ruce a co vleze do kotle.
Kde jsou ty miliardy investované do plynofikace sídel v ČR, aby zlepšily kvalitu ovzduší ?

Uvědomujete si, že tohle mají na svědomí lidé vašeho ražení, co chtěli utlouct sodovkáč za každou cenu ?

Teď to budete svádět na Putina (chacha), který vám levný plyn nabízí přes NS II , ale hrdobci v Bruselu ho odmítají. (chacha).

Psal jsem vám to několik let, že tyhle ekomagořiny nás zaženou do chudoby a vy jste tomu nevěřil. Takže nechcete vyvěsit bílou fángli a přestoupit na pravou víru ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 21:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Byl jsem na kole na Vysočině, fakt dobrý.
Pokud nejste schopen stále pochopit, že proti nám Putin vede energetickou válku, tak můžete mektat naprosto cokoliv a je to vždy cypovina.
Putin nám nic nenabízí, pouze lže. Kdyby nám chtěl posílat plyn, dělal by to úplně stejně, jak loni, předloni a kdykoliv předtím.
Zkuste nějak vymudrovat proč to nedělá.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.8.2022 22:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Putin žádný plyn přes NS 2 nenabízí, nelzete tady. On nabízí, aby to Němci na svoje náklady zprovoznili, aby tento udržovali, ale na toto není navazana dodávka být jediného kubíků plynu. Asi jako když si blázni postaví bazén, a vedení blázince jim jej nenapusti.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.8.2022 06:44 Reaguje na Darth Bane
Dohody se musí plnit oboustranně. A Němci jsou na tahu, pokud jste si nevšiml. Ale nesmíte pořád číst jen naše zprávy, je dobré občas zabrousit i na jiné a nemusí to být nutně jen ty "proruské".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 06:55 Reaguje na pavel peregrin
Pokud Putin není ochoten plnit vůbec nic, tak nemá důvod Němčour plnit ani ty svoje podíly.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.8.2022 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže to právě není pravda.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 09:48 Reaguje na pavel peregrin
Fakt ne? Putin dodržuje Bělověžskou a Budapešťskou smlouvu o hranicích Ukrajny? určitě? Určitě nenapadl Oděsu asi 19 hodin potom, co podepsal smlouvu s OSN a Tureckem o neútočení?
Určitě dodržel smlouvy na dodávky plynu, když jde do Evropy už od loňska sotva 20 - 40% toho, co bylo nasmlouváno?
Určitě nesváděl neplnění na "vyšší vůli" aby se vylhal z dlouhodobých smluv?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.8.2022 11:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Plnila Ukrajina Minské dohody? Nasouvaly USA na Ukrajinu vojenskou techniku? Budovaly se na Ukrajině opevnění? Prováděla Ukrajina vůči svému ruskojazyčnému obyvatelstvu s tichým souhlasem Západu teror?
To všechno bohatě stačí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 11:14 Reaguje na pavel peregrin
Minské dohody byly pitomost, ale porušovali je především Rusi.
Američani "nasouvali" na Ukrajinu techniku proto, aby se Ukroši mohli bránit Ruské agresi. Nevím o žádném opevnění, ale ČSR je taky budovala proti Hitlerovi.
Žádný teror Ukrajina neprováděla, sám Zelenskij část svého projevu vždycky hovoří rusky. Důkazem je, že i etničtí Rusové bojují proti Putinovi, nikdo jej s květinami nevítal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 13:41 Reaguje na Pavel Hanzl
A že jste to Angele neřekl ... https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1505194-merkelova-necekali-jsme-ze-prosadit-dohody-z-minsku-bude-snadne

:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 15:39 Reaguje na Svatá Prostoto
To byla znouze ctnost ještě v době, kdy hlupí ghermáni věřili, že mužik není jen totální dobytek. Neřešilo to nic, úplně stejně, jako jakékoliv jiné dohody s mužikem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 15:56 Reaguje na Pavel Hanzl
JO z nouze cnost, jo? A nepovídejte. EU mohla nasadit sankce, reálné, ne ty jako na polská jabka, už tenkrát.

Jenže to neudělala. prostě Německo a spol. prodalo kus Ukrajiny Rusku za levný plyn.

A s těma takoví pošuci jako vy chtějí být v jednom státě, té vaší federální Evropě.

Prostě bolšán Hanzl ... socialismus je vlastně hrozně fajn, i když občas došlo k drobným omylům a neúspěchům:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 21:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdybyste nebyl hlupákem, nestal byste se medvědem.
Na téhle válce se Západ velmi silně taky podepsal a to především totálně impotentní OSN. Kdyby už při genocidě v Čečensku a pak v Sýrii na Rusko uvalilo kruté sankce, Putina odchytilo a poslalo ho před soud, tak k té Ukrajinské válce vůbec nedojde.
Jenom nevím, proč by tohle měli řešit zrovna ghermáni.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Jééé ... to už tady dlouho nebylo ... Hanzl a jeho naivní představy o fungování OSN:-).

Jak jsem psal, člověk vám to popíše, vysvětlí, pošle odkazy ... a všechno k hovnu, protože vy jste holt nebetyčně hloupej.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2022 10:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Pošlete odkazy, já si je přečtu a zjistím, že je přesně opak co tvrdíte a potvrzuje to má slova.
Normálka.
Jako správný vohnout to máte celé naopak.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:00 Reaguje na pavel peregrin
Minska dohoda je bez budapestskeho memorandum neplatná. Dle budapestskeho memorandA se USA zavazaly že pokud bude porušena územní celistvost Ukrajiny, má tato právo tuto vybavit atomovymi hlavicemi.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:03 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 15:10 Reaguje na pavel peregrin
Na ukrajine se žádná opevnění nebudovala. Zerete malé děti???? Zerete, tady je X svědků, kteří potvrdí, že z vás člověče a je cítit i přes ten monitor.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.8.2022 20:04 Reaguje na pavel peregrin
Jen tu dědku tlačíš russkou propagandu, nic víc. :-)
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 19:57 Reaguje na pavel peregrin
Mám vás přijet do té prdele u jicina dohodnout???? Dohody se musí plnit oboustrane. Budu se s vámi dohadovat, a vy budete dohodnut. To je přeci oboustranné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 06:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zkuste nějak konečně napsat, jak ty vaše ekomagořiny souvislí se škrcením ruského plynu.
Odpovědět
DB

Darth Bane

17.8.2022 22:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Těch pár fler....to není ve velkém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.8.2022 20:08
Bez rajčat se skutečně nepočůráme.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

18.8.2022 06:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Aktuálně v Žiaru nad Hronom končí hliníkárna. Je vidět, jak sešup EU pokračuje:
https://plus7dni.pluska.sk/domov/ziar-ohrozeni-nori-slovenskou-hlinikarnou-chvalia-nasa-vlada-ju-nechava-padnut
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

18.8.2022 07:46 Reaguje na Richard Vacek
A to je teprve začátek, popadají všechny firmy, které mají energeticky náročné provozy-od skláren po chemičky i hutě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 09:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
A čemu se čemu?
Jsme v energetické válce a na to, jak důkladně byla nachystána, bojujeme ještě velmi úspěšně. V každé válce jsou padlí.
Odpovědět
MV

Milan Vítkovič

18.8.2022 14:50 Reaguje na Miroslav Vinkler
to je otázka, nedávno jsem koukal na pořad, jak se likvidují staré pneumatiky a ejhle, soudruzi v Německu se starými pneumatikami utáhnou celou výrobu cementárny. No nekup to, když je to tak levný. V západních Čechách Němci vyklízí z lesa klest, kterou naštěpkují a odvezou do svých tepláren, to my tady chráníme chcíplej les a tisíce kubíků dřeva necháme shořet pod ochranou zákona o bezzásahovosti a daňový poplatník potom zaplatí celý zásah i s obnovou cest a požární techniky, včetně nákupu nových vrtulníků a opav těch starých a z toho se po cestě ještě víc jak 50% rozkrade. My tady nikdy nic mít nebudeme, nic se tu nevyřeší, pokud stát povedou pohrobci maloměstských proletářů, jako tomu je doposud.Jsem za přímý zákaz politiků ve vedení státu!
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:07 Reaguje na Milan Vítkovič
No, tak když jste si všechny ostatní vy bolševici vyhubili, tak tu zůstali jen ti proletariári. Jinak problém CR je zřejmé 10.5 milionů lidí kteří zde žijí. Co s tím???? Němci to před 80 lety chtěli vyřešit, a dobové optimální technologie byla sprchy a schlauch.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 09:23 Reaguje na Richard Vacek
Ten sešup bude pokračovat tak dlouho, dokud bude moci Putin vydírat. Tj. dokud se neodstřihneme úplně od všeho z Ruska.
Na podzim se má spustit několik velkých LNG terminálů v Německu a Holandsku a to by mohlo rozhodnout. Pokud to nebude stačit, na jaře je to tutovka.
Prognózy říkají, že energie nepůjdou už tak dolů, jak v koronáči (plyn za 4.8 eur), ale na normální úroveň 20 eur. Což je normálka a dlouhodobě udržitelný stav.
Předpoklad je jen jeden: Rusko NESMÍ MÍT ŽÁDNOU MOŽNOST DO TOHO KECAT. Pokud by mělo, bude bordel pořád.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.8.2022 09:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to asi nepůjde. Právě začala přestavba světového ekonomického řádu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 09:52 Reaguje na pavel peregrin
Tak to je teda novina, to se fakt v Kremlu totálně zbláznili?
Současný ekonomický řád se buduje minimálně 250 let a soudruzi, co mají v řiti leda vši, ho mávnutím kozelným proutkem "změní", jo??
Vy jste byl vždycky komik - eskamotér, ale tohle je už dost síla......
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.8.2022 11:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Já nemůžu za to, že jste zamrzl v devadesátkách. Ekonomický řád, lépe řečeno to, že jeden stát nebude parazitovat na celém světě, se fakt mění a jen zaslepenec to nevidí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 11:09 Reaguje na pavel peregrin
Nevím, kdo na kom parazituje, ale i Rusko přece dodnes dodává světu dost potřebných surovin a energií.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:09 Reaguje na pavel peregrin
No, to je pravda, Rusko parazituje až dost. V CR má docela slušnou pátou kolonu parazitů, jeden z nich je privatizační zloděj, který rozkradl bývalé zemědělské družstvo kdesi před Jicinem, směrem na Sobotku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 11:05 Reaguje na pavel peregrin
Lavrov: „Naše speciální vojenská operace je navržena tak, aby skoncovala s bezohlednou expanzí a směřováním k úplné dominanci Spojených států na mezinárodní scéně, a pod nimi i zbytku západních zemí.“
Ti mašlonci tam zapomněli dodat, že to bylo navržno v prvním kole na totální ovládnutí Ukrajiny do tří týdnů.
Na druhou stranu je zcela nepopiratelný fakt, že zrovna Lavrov je největším pitomcem současné světové politiky. Takže čemu se čemu?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.8.2022 12:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Máte to dost pomotané. Za prvé, nikdo nikdy neřekl, do kdy má být spec. operace ukončena a za druhé, Lavrov převyšuje ostatní ministry zahraničí asi tak o parník. A že ji Rusko ukončí podle svých not, na to vemte jed.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 13:16 Reaguje na pavel peregrin
Lavrov skutečně všechny převyšuje a to o celou flotilu.
Když Němci váhali s podporou Ukrajiny, slíbil jim, že první atomovku hodí na Berlín. Od té doby neváhají ani ťok.
Když Izraelci taky váhali, sdělil jim, že Hitler byl Žid, čímž hluboce urazil celosvětové židovstvo.
Jeho kolosální lži jsou taky kouzelné: "Nikoho nechceme napadnout, Ukrajinu jsme taky nenapadli".
Jako diplomat je skutečný poklad. Stačí vykopat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 15:57 Reaguje na pavel peregrin
Vy jste sice ruský vohnout, ale nečtete projevy svého Cara. Jasně hovořil o dnech až týdnech, cílem byla "denacifikace a demilitarizace" Ukrajiny, plánoval obsadit Kyjev, vládu postřílet nebo odsoudit k smrti, část národa "deukrajinizovat" - poslat do "převýchovných táborů" a Ukrajinu jako zemi vymazat z mapy. Bylo by tam jen Malorusko nebo Novorusko.
Prakticky všechno kopíruje od Hitlera, i ten hakenkrojc (velké Z).
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:12 Reaguje na pavel peregrin
Bavíme se o lidech, ne o opicich. Uvažujete lidské ministry zahraničí, ne opičí. A zkuste trošku přivodit, ať to dá na trestný čin propagující režimy potlačují lidská práva a svobody.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:28 Reaguje na pavel peregrin
Hele peregrine, proč se ta přestavba světového ekonomického řadu děje tak, že jedni spinavi postsoveti si produkuje krky s dalšími spinavymi postsovety????
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.8.2022 20:02 Reaguje na pavel peregrin
Že to prase Lavrova máš na plakát nad postelí? Ale chápu, pravidelná masturbace je prý prospěšná. ;)
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:19 Reaguje na pavel peregrin
Přestavba hospodářského mechanismu vám započala před 36 lety. A nějak vám nevysla 😀
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.8.2022 19:59 Reaguje na pavel peregrin
To vy komouši tvrdíte už sto let. Naštěstí to vždy skončilo vaším průserem. :D
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 11:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Ať se vám to líbí nebo ne, tak LNG bude vždy výrazně dražší, než plyn přepravovaný rourou. Plus za kolik ten plyn bude je otázkou.

A úplně stejně se vám nemusí líbit, že prostě řada výrob v EU díky tomu zdraží tak, že se stanou nekonkurenceschopnými. Jistě, jejich produkce půjde nahradit, ale to jsme pomalu tam, kde jsme byli.
Bordel bude jen o pár set/tisíc km dál ... což je z pohledu klimatu lautr egál ... a Evropa bude zase o něco závislejší na importu. Cž pokud je vše v klid, tak nema problema, pokud se ale cokoli v mezinárodním měřítku podělá, tak bude zase mazec.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 11:52 Reaguje na Svatá Prostoto
Ostatně, tohle je vcelku velmi realistický pohled na věc ...

" ... přičemž karty budou vynášet Spojené státy a Čína, zatímco západní Evropa a Rusko budou každý ve svém táboře hrát druhé housle. Sen o tom, že se s koncem mocenského monopolu Spojených států po roce 1990 a vzestupem Číny vytvoří pro Evropu prostor, v němž se rozvine ve třetí velmocenské centrum, se rozplynul."

https://a2larm.cz/2022/08/moznosti-miru-v-nedokonalem-svete-s-wolfgangem-streeckem-o-dobe-po-valce/
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.8.2022 12:45 Reaguje na Svatá Prostoto
To, že karty bude vynášet Čína, je víc než jisté, ale USA to nebudou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 12:53 Reaguje na pavel peregrin
V tom se neshodneme ... o Státy fakt strach nemám.

Ale zase, co bude se uvidí, na věštění je tu Hanzl:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 13:04 Reaguje na pavel peregrin
Čína je na Západu daleko více žávislá, než si myslíme. Klíčové technologie si Amíci výrazně hlídají a okopírovat motorku i s ojetými gumami sice Číňan zvládne, ale to je vše.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:14 Reaguje na pavel peregrin
Jistě přijdou Číňané, a provedou kolektivizaci českého zemědělství, a vámi vylepší recepturu některých pokrmů. Těšíte se????
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 00:19 Reaguje na pavel peregrin

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 12:58 Reaguje na Svatá Prostoto
To je dobrý, jenom tam není dost důležitý fakt. EU nemá žádnou politickou váhu, protože není integrovaná do podoby aspoň konfederace, nemá ani ministerstvo zahraničí. Pokud by se vzchopila a vytvořila skutečně Spojené státy evropské, pak by se stala silným hráčem i na světovém poli a přirozeným spojencem USA. Tím pádem by byla její pozice prakticky neotřesitelná a celému světu by nehrozil zase nějaký příšerný totalitní exces, jako kdyby to vyhrála třeba Čína.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 13:45 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 15:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Můžete kdákat zcela cokoliv, ale v dnešním, silně globalizovaném světě mají šanci jej silné celky, říše. A EU silná je a jeji neschpnost se sjednotit ji výrazně poškozuje. A nejde to především díky nablblým a zaostalým východním zemím...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 16:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebejt nablblých a zaostalých východních zemí, tak je na Ukrajině už dávno dobojováno, bo ty osvícené západní na ni reálně dlabou ...

https://www.politico.eu/article/data-show-europe-waning-military-support-ukraine/

... a tady to máte stručněji, ale pro vás v češtině ... https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/politico-sest-evropskych-mocnosti-v-cervenci-neslibilo-novou-pomoc-kyjevu/2244495

" ... hlavní evropské mocnosti nedrží krok s vojenskou pomocí USA a i Británie a Polsko se zdají být u konce s dechem."

Takže tři největší podporovatelé UA ve válce s Ruskem, a jen jeden je z EU a to navíc ten, do kterého se Brusel nejvíc štengruje. A kterej vám do žádné federace s Německem rozhodně nepůjde ... to radši Poláci ten Berlín obsadí:-))).

Vy jste prostě trouba, co nemá ani přehled, ani rozum.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 18:03 Reaguje na Svatá Prostoto
"Ale lidi doopravdy nechápou, že jsme ve válce,"
To jste právě vy, kdo tu nejvíce bečeli, proč se montovat do války, která není naše a kdo to zapatí a podobné kecy!! A že čecháček zchudne a vláda dělá vše pro Ukroše a pro naše lidi nic!!
Být to celé na vás, už máme z Prahy Mauriopol a vy byste lízal podrážky ožralému mužikovi.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, právě jste názorně demonstroval, že nejste jen blbej jak troky, to by se vám dalo odpustit, bo to prostě matička příroda, ale hlavně že jste prolhanej křivák.

Protože já tu celou dobu tvrdím, že EU musí Ukrajinu maximálně podporovat VOJENSKY, dodávkami zbraní/munice a tak dál a kritizuji státy jako je Francie a Německo, o takovém neutrálním Rakousku nebo Švajcu už ani nemluvě, že tam posílají v podstatě houno.

A vy tuhle jejich neochotu furt bagatelizujete a omlouváte.

V reálu jste vy ten největší spojenec Ruska, bo být to na vás a na té vámi opěvované západní Evropě, tak je Ukrajina už dávno v pytli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.8.2022 10:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Faktem je, že já dost přesně nerozlišuji bláboly Studničky, Svobody,vabera, Vinklera, peregrina, vaše atd. atd. protože všichni melete tu stejnou, kremelskou propagandu. Rozdíl mezi vámi je, ale nějak se mi nechce to řešit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 13:18 Reaguje na Svatá Prostoto
LNG je dražší asi o 3 eura na kubík a pokud to jde z Ruska z větší dálky, tak ani to ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 13:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Sorry jako, na MWH, ne na kubík.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 13:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten rozdíl je ke kterému datu?
Bo tak jak jste to napsal je to info úplně k hovnu.
A rovnou to doplňte o nějaký zdroj, s ohledem na to, jak tu neustále lžete vám nevěřím ani pozdrav.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 15:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Najděte si to sám, to není o datu, to je o nákadech na výrobu a ty se mění velmi pomalu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Jaký náklady na výrobu, vy demente ... píšete jasně, že plyn dodávaný formou LNG je o 3 eura za MWH dražší než ten, co nám dodává rourama Rusko.

Tak napište k jakému datu to je údaj a uveďte zdroj, jinak prostě lžete jako vždy ... což je téměř jisté, bo jste to někde letmo přečet, nepochopil, blbě si zapamatoval a teď s tím prudíte diskuzi. Váš standard.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 17:51 Reaguje na Svatá Prostoto
V nějaké diskusi to říkal nějakej plynař, nemůžete po mě chtít, abych si pamatoval každou cypovinu a odkud je.
Prostě říkal, že nákladově LNG není nijak dražší než plyn rourový a otázka, za kolik to kdo prodává je jiný problém.
Když budete dělat ekonomickou úvahu, tak vám taky herteple vyjdou nákladově daleko levněji, než třešně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
"V nějaké diskusi to říkal nějakej plynař, ... "

Hanzl, vy se fakt překonáváte, tohle je i na vás obdivuhodná hovadina:-).

Prostě zdroj JPP ... Hanzl v diskuzi v kostce:-)
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 00:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Ten zdroj není JPP, ale HSHDK.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.8.2022 16:14 Reaguje na Svatá Prostoto
Je Hanzl vůbec Hanzl? Není to britský komik Mr. Bean? Mě se poslední dobou zdá, že už ani neguglí informace, ale rovnou je tahá jako králíky z klobouku. Ty jeho informace mají stejnou hodnotu, jako ty
předpovědi počasí na měsíc dopředu. Ale
hlavně, že zaplní diskusi skoro sám svými
bláboly. Tož jsem se zase nasmál, jak se
kroutí jako had z těch svých nepovedených
mouder do kterých se dokonale zamotal.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

18.8.2022 16:28 Reaguje na Břetislav Machaček
On je to takový eurohujerský komsomolec agitátor ... fakt to na něj pasuje jak pr.el na hrnec.

Neví tak nějak nic, ničemu moc nerozumí, ale má víru v unijní dobro, unie je to nej a pokud v něčem náhodou ne, tak se to Hanzl snaží buď vokecat, zamlžit nebo bagatelizovat.

Prostě jak v sedmdesátkách na ideovém školení SSM ... jen holt převlíknul kabát:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.8.2022 17:55 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy jste komici oba (a ještě váš guru Vinkler). Pořád se přehrabujete v nějakých číslech a vůbec netušíte, co znamenají a klidně uvěříte úplným blbostem. Jako třeba tomu, že za zdražení plynu může chca cha grýndýl, nebo OZE a vůbec zelenáči.
Právě z vás si Puťka dělá své vohnouty...
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:15 Reaguje na Pavel Hanzl
No, že gryndyl zvýšil závislost EU na Ruskem plynu je prokazatelně fakt.
Odpovědět
DB

Darth Bane

18.8.2022 20:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Pravil vrchní ichtyl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

19.8.2022 12:14 Reaguje na Pavel Hanzl
"Pořád se přehrabujete v nějakých číslech ..."

Zatímco místní blb Hanzl čísla buď neřeší, nebo si je vymýšlí:-))).

Čím dál líp:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.8.2022 16:37 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy se ani už nepřehrabujete, ale absolutně vám uniká realita. Že jsme v energetické válce vám nedojde ani když zmrznete jako drozdi, pořád si budete myslet, že za to může cha cha grýndýl.
Odpovědět
DB

Darth Bane

20.8.2022 15:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak můžeme být v energetické válce, když Outin posílá do Evropy bambiliony kubíků plynu????
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist