https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/hladik-pavel-ma-k-ochrane-klimatu-diametralne-jiny-pristup-nez-zeman-a-klaus
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Hladík: Pavel má k ochraně klimatu diametrálně jiný přístup než Zeman a Klaus

1.8.2023 18:31 | PRAHA (ČTK)
Pražský hrad
Pražský hrad
Ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) ocenil, že prezident Petr Pavel má k ochraně klimatu diametrálně jiný přístup než předchozí dvě hlavy státu Miloš Zeman a Václav Klaus. Řekl to dnes po jednání s Pavlem na Hradě. Při více než hodinové schůzce řešili ochranu klimatu, přírody a krajiny, energetiku, dotační tituly nebo oběhové hospodářství.
 

"Jsem především rád, že pan prezident Pavel má k ochraně klimatu zásadně a diametrálně jiný přístup než předchozí dva prezidenti. Že ho téma nejen aktivně zajímá, ale že zdůrazňuje otázku prezentace, vysvětlování, popularizace tématu," poznamenal Hladík.

Klaus je dlouhá léta známý například tím, že popírá globální oteplování a podíl lidské činnosti na něm. Zeman zase mimo jiné v souvislosti se Zelenou dohodou pro Evropu hovořil o zeleném fanatismu.

Pavlova mluvčí Markéta Řeháková České televizi řekla, že nejvíce otázek prezident měl k dotačnímu programu Oprav dům po babičce. Ten ministerstvo představilo v polovině července, kritizuje jej opozice i část koaličních partnerů. Program nabízí lidem až milion korun ve formě zálohy na zateplení a rekonstrukci starších domů.

Pavel podle Řehákové apeloval na lepší vysvětlení podmínek čerpání dotací, resort by se na tuto agendu měl podle hlavy státu více zaměřit. "Zdůraznil, že by si představoval, pokud se lidé rozhodnou k opravám svých domů, aby jim tento krok nebyl komplikován tím, že mají problémy se získáním stavebního povolení," uvedla mluvčí.

Ministerstvo pro místní rozvoj uvedlo, že s ním dotační program nebyl konzultován a že vnímá sporné body, které jsou nyní veřejně kritizovány. Proti zacílení programu se vyjádřila i TOP 09, na dotaci by podle nich měli dosáhnout jen potřební. S programem, na který by mělo jít 40 miliard korun z Modernizačního fondu, není spokojený ani ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS). Hladík by měl na koaličním jednání program představit v celém kontextu. Program, který spadá pod Novou zelenou úsporám, se má spustit v září.

Pavel se podle ministra dále zajímal o to, v jakém stavu je vyhlašování Národního parku (NP) Křivoklátsko a Chráněných krajinných oblastí (CHKO) Soutok a Krušné hory. Podle Hladíka se na podzim prezident sejde se zástupci státní ochrany přírody a krajiny v Lánské oboře.

V případě NP Křivoklátsko se nyní podle ministra vypořádávají poslední připomínky a námitky, legislativní proces by měl začít na podzim. CHKO Krušné hory je podle ministra ve fázi informování a diskuse především s místními samosprávami.

Hodnotili společně i dotační programy určené na úsporu energií v domácnostech. "Pan prezident zmínil, že je to velmi dobře nastaveno a provázáno, že právě úspory energií jsou dobře. Teď je jenom potřeba vysvětlovat ty věci, protože byly zřejmě ne úplně pochopeny, což se teda velmi intenzivně snažím teď to vysvětlovat a dál budu samozřejmě vysvětlovat a informovat o těchto záležitostech," řekl Hladík.

Podle ministra je potřeba snížit výdaje na energie ze dvou důvodů. Prvním je to, aby lidé ušetřili, druhým dosažení klimatických cílů Česka. V domácnostech se spotřebovává více než jedna třetina energií.

Pavel a Hladík hovořili také o využívání Fondu spravedlivé transformace na pomoc uhelným regionům, urychlení výstavby obnovitelných zdrojů energie nebo oběhovém hospodářství. Prezident se také zajímal o problematiku zálohování například plastů či plechovek, dodal Hladík.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (78)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

1.8.2023 18:35
Ministr je asi neinformovaný, nebo jen normálně hloupý. Klaus přece změny klimatu nepopírá, ale kritizuje přístup klimaalarmistů, kteří se snaží klima měnit. Obdobně Zemanův přístup ke klimaalarmistům jako k fanatikům se ukazuje jako oprávněný.
Důsledky realizace klimanesmyslů zažíváme každé den a EU kvůli tomu spěje ekonomicky dolů do nekončící krize.
Odpovědět
os

orb slavík

1.8.2023 20:04 Reaguje na Richard Vacek
Tak hloupý příspěvek jsem již dlouho nečetl.V mém okolí polovině lidí vyschly studny, Ćeskomoravská vysočina je samá holina, řeky jsou na 15 procentech průtoku, skoro každý den slyším o rekordních vedrech, v Kanadě shořelo nebo hoří 100 000km2 lesa (Čechy mají 78 000km2) A vy tady velebíte ty přitroublé prognostiky, kteří na co šáhli to zpackali.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

1.8.2023 20:27 Reaguje na orb slavík
Pravděpodobně reagujete na někoho jiného. Následující text to i potvrzuje.
Nebo se pokuste vysvětlit na co reagujete a co je v rozporu s vaším pohledem.
Nejsušší období u nás bylo za doby ledové. S oteplením přicházejí srážky. Důkazu jsou vidět někde i v krajině. S tím souhlasíte, nebo si myslíte opak?
A rekordní vedra souvisejí s teplou periodou, do které se dostáváme. Historie nám ukazuje, že teplé periody jsou dobou blahobytu, který byl (bohužel) zatím vždy ukončen ochlazením - s tím souhlasíte?
A lesní požáry? Představte si, že ty byly v Americe před příchodem bělochů hojnější, než jsou dnes. Jsou na to archeologické důkazy. Máte i na toto jiný pohled, který vychází z nějakých zdrojů?
Odpovědět
Pe

Petr

1.8.2023 22:26 Reaguje na Richard Vacek
Sucho a vedro je pro vás blahobyt? V čem?
Prázdné studny a řeky jsou důkaz přicházejících srážek?
Odpovědět
Pe

Petr

1.8.2023 22:32 Reaguje na Richard Vacek
Pokud jsou ta rekordní vedra teprve začátkem té teplé periody, tak to ten váš blahobyt, který nás čeká, ani nechci vědět.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 06:46 Reaguje na Petr
Váca patří do místní skupiny jednoduchých užvaněnců.😉
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 07:42 Reaguje na Petr Eliáš
A co vy Petři o klimatu víte?
Když si vezmete například dobu neolitickou. Starý Otzi zapadl sněhem v Alpách (na štěstí pro vědce) ihned po smrti asi před 5 tisíci lety. Od té doby led trval a odtál až po roce 2000. A tedy tedy skončilo skokem teplé období, teplejší než dnes a nastoupilo chladno na těch 5 tisíc let. Kde byl tehdy ten CO2? Nebo co to bylo, NH4 skot? Vysvětli zde.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 09:54 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tak co hoši, co vy nato?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 18:22 Reaguje na Slavomil Vinkler
Já bych s tím vaším tvrzením o teplejším období než dnes byl trochu opatrnější. ;)

https://www.nature.com/articles/s41597-020-0530-7

S tím Otzim bych byl také opatrnější, jeho příběh není tak úplně jasný. ;)

https://secretsoftheice.com/news/2022/11/07/otzi/

A pro vaši informaci, nikdo o přirozených změnách klimatu nepochybuje. ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Holocene_climatic_optimum#:~:text=The%20Holocene%20Climate%20Optimum%20(HCO,maximum%20around%208000%20years%20BP.
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.8.2023 11:50 Reaguje na Petr Eliáš
Tam patříte vy
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

4.8.2023 16:18 Reaguje na Jarka O.
Ale kušuj jarine. :-)
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

2.8.2023 06:22 Reaguje na Richard Vacek
no jo, ale vidí to slepý premiér, že unie jde do kopru? Nebo nám Fiala bude tvrdit, že vše je ažur, hlavně když z Bruselu kape zlato do státní pokladny, kterým sanují vlastní neschopnost.

Politici jsou v ČR výrazně odtrženi od reality stačí prohlášení Fialy, jak se raduje z Eura...asi má úpal nebo zblbnul z přepracování...blouzní.
Odpovědět
sv

sv

2.8.2023 20:18 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Bez obav jardo, doba vylízance bureše, který bez odporu a v předklonu podepsal green deal jen aby si udržel penězovody do vlastní kapsy, už minulá.
Odpovědět
sv

sv

2.8.2023 20:27 Reaguje na Richard Vacek
Realizovat "klimanesmysly" bobečku musíme hlavně kvůli bývalému hradnímu čučkařovi, který co by premiér neblahé paměti v rámci vstupních jednání do EU bez odporu podepsal závazek na povinný podíl oze v mixu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

1.8.2023 18:44
Ono by bylo s podivem, kdyby si vláda, parlament, senát a prezident( možná
i ústavní soud) při současné konstelaci "hvězd" vzájemně nepochlebovali.
Rovný rovného si hledá a když ho najde, tak mu nevadí ani bývalé členství
v KSČ, u jiných nevadí šňupání koksu a nebo mafiánské praktiky s byty. Je
to prostě souznění duší a volič to časem pochopí, pokud není ze stejného
"hnízda" a netetelí se blahem z dočasné neomezené moci.
Odpovědět
va

vaber

2.8.2023 08:40 Reaguje na Břetislav Machaček
lidé se neřídí rozumem,lidi řídí city,vášně a pudy,
málo lidí dokáže používat rozum a logiku ,
na to součadná ,,demokracie,, spoléhá
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.8.2023 09:31 Reaguje na vaber
Nejenom spoléhá! Ona už tak lidi vychovává! Odklon od logických oborů a školních znalostí je hrozivá, protože rapidně klesl zájem o technické obory, na rozdíl od těch humanitních, které už nejsou o mentorování informací,
ale o jejich hledání v nejrůznějších zmanipulovaných
zdrojích JEDINÉ PRAVDY. Logika je nežádoucím jevem, neboť
nabízí alternativu k té JEDINÉ PRAVDĚ vyžadované dnešní
společností. Smutné, ale dalo se to předpokládat, protože
pracovitost je na rozdíl od zahálky vnucována a mnohým
práce a přemýšlení vadí. Je lépe se bavit a parazitovat
na tom zbytku pracujících. Je pouze nutné zdůvodnit svoji
potřebnost pro společnost, která se bez nich ještě nedávno
zcela obešla. Ty kvanta politologů, sociálních inženýrů,
analytiků, poradců atd. jsou výtvorem společnosti ve které je práce sprostým slovem a dělník sockou, kterou údajně nahradí umělá inteligence. Tak na to jsem zvědav, až jim
přijde vyčistit odpad z WC počítač!
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.8.2023 09:42 Reaguje na Břetislav Machaček
1* Tak selský stav už zliqidovali, po poli budou jezdit GPS monstra, dojírna bude také plně automatizovaná. Zbývá ještě zatočit s dělnickou třídou, aby často vzývaná střední třída (nákupčích a překupníků) zajistila technický pokrok. Některé učební obory se už ani neotevírají, nikdo se do nich nehlásí. Prostě sociální inženýrství na moderní způsob. Výroba sice poptává desítky tisíc specialistů/operátorů, ale o jejich výchovu se nikdo nestará. Živit se dnes poctivou prací je to poslední, po čem nositelé chytrých mobilů touží.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 10:05 Reaguje na Karel Zvářal
No ale to už říkal starý Rokšild, že živit se prací je nejhorší způsob, a že on se živí procenty.
Současná společnost je řízena reklamou a sociálním inženýrstvím.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

5.8.2023 13:53 Reaguje na Karel Zvářal
Operátor není specialista, je to nekvalifikovany niemand, a děje se to proto, protože se vaším politickým soukmenovcum podařilo udělat pomocí investičních pobídek největší montovnu a spindirovnu na světě. Mimochodem, kteréžto práce je dle vás poctivá???? Dle mne je to ta, která se nereallizuje manuálně, a na kterou bylo potřeba se poctivě rovná se dobře učit. Nekvalifikovana špinavá lopata těžko bude pracovat poctivě, když nebyla schopna se ani poctivě učit. Pravda, část vás niemandu chápe poctivou práci takovou, jejíž vykonávané si dopravaji po práci poctivou odměnu Kozla jako Křen. Jinak koho poptává jakási paní se jménem výroba, je zcela irelevantní. A ano, vy vyzrane prase, střední třída je opravdu nositelem technického pokroku. Dělnická třída je naproti tomu nositelem technického úpadku, hlupaku.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 17:28 Reaguje na Břetislav Machaček
Víš co je u tebe zajímavé? Že vždy vytáhneš ,,logiku,, a ,,vlastní názor,, u něčeho o čem víš kulové. Jako když jsi tu blábolil o Číně, o tom jak Západ neobchodoval se svazem, atd. :D
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

5.8.2023 13:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Hloupý matlacku, zájem o technické obory šel dolů hned po roce 1989 z jednoho prostého důvodu.....zrušily se vojenské katedry, a VS absolventi šli na ZVS na stejné dlouho, jako ostatní. To byl totiž....spolu se smernymi čísly jediná motivace, proč jít na technickou VS. Až se společnost naučí ty inženýry pořádně zaplatit, jako třeba v Číně, tak na ty techniky lidé zase začnou chodit. Jenže to by se muselo ubrat nekvalifikovanym lemplum.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

5.8.2023 13:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Matlacku, vy popírate sám sebe, vy jste tak bbej, až to Tříska dveřmi. Na začátku píšete o technických oborech, a plynule prechazite k dělníkům jakozto ekvivalentu. A přitom jste to byli vy bolševici, kteří jste dali dělníka a technika do antagonismu, a dělníků luzu jste proti těm technikum stvali. Mimochodem, vy hovadko, dělník není profesní kategorie, ale třídní, roli dělníka není nic jiného, než účast na dělnickém hnutí, a třídní boj. Dělník je něco jako manuální nekvalifikovany fasoun, a ten těžko někomu půjde vyčistit WC.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

5.8.2023 13:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Matlacku, povězte nám, jaké vzdělání máte vy, protože z toho, co píšete, to vypadá na nedokončenéj ucnak a VUML.
Odpovědět
sv

sv

2.8.2023 20:29 Reaguje na vaber
To jsi to burešovi nandal. Ten ovšem nemá s demokracií nic společného, ani v uvozovkách.
Odpovědět
va

vaber

3.8.2023 08:48 Reaguje na sv
mluvíz cesty jako vždy, z tebe ještě nic rozumného nevylezlo ,jen zlost a nadávky
Odpovědět
sv

sv

3.8.2023 19:13 Reaguje na vaber
Takovou míru sebekritiky bych od tebe, zcestný, zlostný a nadávající vaberku nečekal. Na druhou stranu, docela jsi se vystihl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 12:18 Reaguje na Břetislav Machaček
Když se podívám na to, co tu jmenujete, tak je to naprostá pohodička a parta solidních lidí, kteří ví co náš stát potřebuje a kam má směřovat, anděl Páně tam není ale nikdo.
Když se ale podívám na opozici, která je tvrdě destruktivní a POUZE škodí, obstruuje a nikdy s žádným návrhem nepřijde, tak vidímm zcela diametrální rozdíl. Naprosté diletanty (Schillerová, Havlíček, Středula), silně ambiciózní hlupáky (Okamůra, Rajchl, Vrábel) a přímé zločince, tuneláře a korupčníky (Babiš). A všichni dohromady až neskutečně lžou.
Nejhorší ale je, že tohle je cená naše politická scéna, naprosto přesně a hluboce rozdělená. Vám se nikdo nelíbí, tak napište, kdo by tu teda vládnout měl. A s kopií do Nebe, aby sem poslali Archanděla Gabriela s mečem plamenným, který všechny nejhorší hříšníky (co kdysi šňupali koks, něco možná něli s byty a světe zboř se!! byli před 33 lety u komárů!!!) srazil do pekel horoucích. Pak bude stačit vystoupit z EU a NATO a nastane tu Ráj Putinův, pax romanum, mír ruský.
Pozn. Jenom nevím, až budeme utíkat na Ukrajinu, jestli nebudou na nás plut špínu, jak my na ně.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

1.8.2023 18:48
Současný pan prezident, by si měl naštudovat, jak fungovaly a fungují Vojenské lesy - na rozdíl od Státních lesů a NP, ostatních " ochránců " přírody !
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.8.2023 21:37
Zaplaťpánbůh za to, že je současný prezident v tomto směru mnohem rozumnější než dlouhodobý popírač globálního oteplování technokrat a vševěd Klaus a senilní Miloš obklopující se odpudivými podvodníky a zloději.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.8.2023 09:39 Reaguje na Majka Kletečková
Vychvalovat papouška a hanit ty, co mají vlastní názory, může pouze
papoušek. Mít papoušek alespoň deset procent jejich inteligence, tak tu zbytečně nelétá, jako ta pověstná holubička doktora Štrosmajera,
ale vysloví vlastní tézi, proč se podnebí měnilo za existenci Země
uý nesčetněkrát i bez vlivu člověka na nějaké CO2!
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

2.8.2023 11:55 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano, podnebí se v historii měnilo nesčetněkrát z mnoha důvodů bez emisí CO2 ze spalování fosilních paliv. Dnes se podnebí mění velmi rychle, máme drastický nárůst CO2 (skleníkového plynu) v atmosféře ze spalování fosilních paliv a jiné důvody (jako byly ty v historii) pro dnešní změnu podnebí nemáme. Proto inteligentní člověk historií pro vysvětlení současné klimatické změny neargumentuje, protože je to irelevantní.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 12:01 Reaguje na Jiří Svoboda
Zkuste, místo Petrů a Kletečkové, vysvětlit bleskově dramatické zamrznutí Otziho před 5000 lety (v den smrti nastala doba studená) a když vymrznul až teď (asi pomaleji), viz můj dotaz výše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 12:36 Reaguje na Slavomil Vinkler
Spadl do díry v ledu a umrzl, co je na tom divného? Ledovec ho nesl do údolí a když odtával, dostal se na povrch.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 14:35 Reaguje na Pavel Hanzl
ad a) Vás se neptám,
ad b) přečtěte si o tom něco, Je o tom kniha, film, spousta článků.
Do žádné díry nezapadl, zabili ho v sedle, v holé sníženině tehdy bez sněhu, načež rychle po smrti zapadl sněhem a ledovec se tam udržel následných 5000 let.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

2.8.2023 16:20 Reaguje na Slavomil Vinkler
Též se přidám. Mě tam zaujala jedna věc, a to, že měl u sebe (či v žaludku?) maso kozorožce. Což je opatrný tvor, ke kterému se přiblížit na dostřel lukem musí být umění. Jestli to třeba nebylo kozí maso, neb tehdy téměř jistě něco domestikovaného chovali.

Jinak celý ten příběh je možná trochu přikrášlený=upravený, aby byl zajímavější. Že byl zraněn či zabit šípem, to je dokázáno. Jen s podobou místa bych si nebyl tak jistý, sníh tam mohl být, řekněme max. po kolena, do kterého padl a byl rychle zafoukán (že ho ani krkavci nenačli). Popisovat průběh souboje vzdáleného pět tisíciletí chce hodně odvahy a fantazie. Tělo se zachovalo prakticky dokonale, popis místa je tak trochu hádání, ale nelze vyloučit, že sněhu bylo opravdu méně, než by ledaskdo čekal.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

3.8.2023 07:41 Reaguje na Karel Zvářal
No G. rozbor masa údajně kozorožec. To by měli poznat. Co se týče sněhu to je sice otázka, ale myslím, že na centimetru nezáleží. Podle rozboru situace ležel na kamení, po smrti zastřelením mu pro jistotu útočník rozbil hlavu, otočil a vytrhl šíp, aby nebylo poznat kdo. Neokradli ho!!! Kolem mrtvoly byly úhledně uspořádány jeho věci: nehotový luk, krosna, ... Asi tam sníh nebyl vůbec, nebo jen trocha. Ale během několika dnů musel být zasněžen na 5 tisíc let, protože ho nenačali supi, lišky, vlci, krkavci. Podrobnosti v široké literatuře. Velmi zajímavé.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

3.8.2023 07:51 Reaguje na Slavomil Vinkler
Oni ho při vyprošťování opatrně vysekávali z ledu, ke kterému byl (i vespod) přimrznutý. Co se týče příčiny usmrcení, tipnul bych si, že šlo a) o vyřizování účtů b) narušení teritoriality (např pytláctví, zlodějna) Bylo asi nasněžíno, tak vysledovat narušitele nebyl problém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 18:03 Reaguje na Slavomil Vinkler
Cha cha, holé sedlo a jak na sviňu, když padl, byl zasněžen a už se v tom sedle vytvořil ledovec. To měli načasovaný?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 18:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano. I tak se chová klima.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2023 09:50 Reaguje na Slavomil Vinkler
Fakt? A na povel? A takovou rychlostí, za pár zimních měsíců? Nebylo to spíš nějak lehóčko jinak?
Já četl, že spadl do trhliny v ledu, to my logiku mělo.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

3.8.2023 12:06 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jak víte, že v holé sníženině? Tam mohl být ledovec, který mohl odtávat i zespodu a zmrzlý živočich o větší hustotě než má led se může ledem pomalu propadat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2023 09:53 Reaguje na Jiří Svoboda
Nepropadl se sám, každou zimu na něho napadl vagón sněhu.
Ale nesedí tam podstatná věc. Jak to, že ho nepožrali mrchožrouti, kterých tam žije dost i dnes?
Odpovědět
LB

Lukas B.

4.8.2023 12:50 Reaguje na Pavel Hanzl
s ötzim je to složitější (a literatura existuje, minimálně spindlera by měli mít ve skoro každé lepší knihovně). v okamžiku nálezu na hauslabjoch měli všichni zúčastnění za to, že se jedná o zmizelého z doby zlatého věku alpského objevování, tedy z 40.-70. let 19. století. přítomný reinhold messner (ne, není to žádná cimrmanovština, skutečně byl shodou okolností na chatě, kde dvojice turistů nález hlásila) dokonce vzal ötziho sekyru (tisové topůrko a měděné ostří) považovav ji za cepín a umístil ji ve vitríně v domě horských vůdců, odkud pak byla vědou vyreklamována. a s mrtvolou a nálezem se zacházelo podle předběžné datace - bylo to vyhodnoceno, že už to není pro policajty, ale ještě ne pro archeology, přimrzlou část ostatků z ledu mýrnyx týrnyx vysekali cepíny, místo nálezu nijak zvlášť pečlivě nedokumentovali. v periodě teplého počasí tenkrát ledovec značně odtál, místo nálezu (určené dost primitivně s přesností na více jednotek metrů) bylo sice v jakési úžlabině, ale nebylo jasné, jestli vůbec a jak rychle se ledovec v tom místě pohyboval, notabene jestli se pohyboval v minulých několika tisíciletích.

čili z nálezu ötziho pozůstatků vyvozovat jakékoli závěry podporující tu či onu variantu oteplovačského scénáře (alarm či skepse) může být velmi ošidné.
Odpovědět
LB

Lukas B.

4.8.2023 12:59 Reaguje na Lukas B.
doplnění:
no a pak ještě nastala italsko/rakouská tahanice (respektive jihotyrolsko-tyrolská) o to, komu ötzi vlastně patří (trianon stanovil hranici jako rozvodí), respektive jak pořádně odtál ledovec v okolí nálezu, tak vyšlo najevo, že je to o pár desítek metrů v alto adige (předtím byl sněhový hřeben o kousek severněji) a samozřejmě předáváním ostatků a dokumentace z innsbrucku do bolzana se toho dost zašantročilo (i mezi archeology je mezi pracovišti řevnivost), a tak by bylo fajn nechat ötziho spát a nepoužívat jej v argumentaci.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

3.8.2023 11:58 Reaguje na Slavomil Vinkler
Otziho si vysvětlujte sám. Já se ptám, proč se v současnosti tak rychle globálně otepluje, když to není způsobeno emisemi CO2.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2023 09:55 Reaguje na Jiří Svoboda
Bo to řídí oteplovací lobby, která těží stamiliardy na dotacích a má podplacený vědecký svět v oboru klimatologie a oborů příbuzných. Dle Kalendova integrálu TSI se už ochlazuje.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 17:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Jasně Břéťo, pro tebe je každý tupec ten, kdo má vlastní názor. :D
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 09:57 Reaguje na Majka Kletečková
Zkuste, místo Petru, vysvětlit zamerznutí Otziho před 5000 lety a vymerznutí teď, viz můj dotaz výše.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.8.2023 21:51 Reaguje na Slavomil Vinkler
Přečtěte si odkaz Petra Eliáše (2.8.2023 18:22 Reaguje na Slavomil Vinkler): https://secretsoftheice.com/news/2022/11/07/otzi/
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 06:44
Tak Klaus je jen užvanenec, který o klimatu ví ještě méně než místní zoufalci, ale hodně o tom žvaní- viz ty jeho ubohé knihy. No a ta minulá mumie byl rád, že byl rád.😂
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

2.8.2023 10:02 Reaguje na Petr Eliáš
Myslím, že výraz "Ochrana klimatu" u je stejný oxymóron (nebo lidská ješitnost), jako poručíme větru-dešti.
Odpovědět
va

vaber

2.8.2023 08:10
soudruh generál a pan ministr mají oba skvělý morální profil,
tak si padli do noty
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 12:34 Reaguje na vaber
Kádrový profil soudruhu. Nepleť se v terminologii, mohl bys vypadat jak ten odporný demokrat.
Odpovědět
va

vaber

3.8.2023 09:22 Reaguje na Pavel Hanzl
co to zase meleš Hanzl, já píšu o morálce a ty o kádrování,
je vidě ,že jsi stará zkostnatělá struktura, ale přesně zapadáš do dnešní doby a dnešní morálky
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2023 09:56 Reaguje na vaber
Jako starý bolševik o morálce víte kulový,.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

2.8.2023 10:44
Dva hlavouni se sešli a dali řeč. Ministr politický nominant KDU, který o ZP max. zavadil a prezident , který obecně "má rád přírodu" a četl o klimatické změně , přičemž přijímá mainsteamovy názor. Asi jako když se sejde Hanzl s Eliášem. Plky a zase plky. Ti dva by správně měli označit strategicky významné věci a sdělit veřejnosti, co hodlají že svých pozicí prosazovat a proč. Celý článek je ubohá PR slátanina.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

2.8.2023 10:47
Dva hlavouni se sešli a dali řeč. Ministr politický nominant KDU, který o ZP max. zavadil a prezident , který obecně "má rád přírodu" a četl o klimatické změně , přičemž přijímá mainsteamovy názor. Asi jako když se sejde Hanzl s Eliášem. Plky a zase plky. Ti dva by správně měli označit strategicky významné věci a sdělit veřejnosti, co hodlají že svých pozicí prosazovat a proč. Celý článek je ubohá PR slátanina.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 12:30 Reaguje na Miroslav Vinkler
Co je to mainstreamový názor? To je v normální společnosti názor, který je nejlépe vyargumentovaný, oponovaný, krizizovaný a odborníky schválený. To znamená, že je asi nejkvalitnější. Samozřejmě se ve svobodné společnosti objevují názory alternativní, které většinou nemají žádnou váhu, bo jsou jen názorem autora.
Jak teda pochopit celou problematku?
a) nastuduji si a hlavně POCHOPÍM názor mainstramový.
b) pokud mi na něm něco nesedí, začnu pátrat mezi alternativami, jestli tam není něco lepšího, pravdivějšího.

Já vím, že ve vašem světě naopak je to celé zase zcela naopak, nikdo se mainstreamem nezabývá. Okamžitě se vytáhnou alternativy, které jsou dopizděné, případně úplně vylhané (Kalendův integrál TSI, Žarkovová atd.atd.) a s tím všichni šermují jak tureckou šavlí.
Čímž nastane totální zmatení a vítězí ropáci, kteří jediní ví, že všechno je špatně. Tohle vidím u vás.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

2.8.2023 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Mainstremovy názor je, že za vše může sodovkač a my (EU) ho utlučeme a pak bude na světě ráj . Obdoba hesla "Komunismus náš cíl ". Lidé slabí duchem to pak papouškují a mlátí každého s jiným názorem. Vy jste extra případ.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 18:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Může to býk klidně sodovkáč, když chcete, ale musí být vědecky velmi dobře dokázaný. Mainstream je obecný pojem a další vaše plky jsou jak dycky ze světa naopak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 12:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Strategicky významné věci pro nás jsou zcela jasné. Ve vašm světě naopak samozřejmě ne.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 17:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nechceš raději Míro s Kalendou sesmolit nějaký článek? Už dlouho tu nebyl článek od takových šašků. ;)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.8.2023 18:11 Reaguje na Petr Eliáš
Taky mi schází kalendův "integrál TSI", což byla fakt kouzelná pitomost. Oteplování způsobuje kumulovaná energie z malé doby ledové v zemi a v horninách.
Druhá možnost je, že jsem to nepochopil a autor myslel něco zcela jiného. Studnička to určitě ví.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 18:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale nééé. Za oteplování může přeci konjunkce Jupiteru s Venuší a planetou X (svázaných do cyklu +-12 let - aby mu to vyšlo) a ten šášula to odhalil podle korelace průtoků Punkvy a požárů v Severní Americe. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.8.2023 10:01 Reaguje na Petr Eliáš
Toho Jupitera měla přece Žarkovová!! Kde je jí vůbec konec? Nakonstruuje třeba zbraň Posledního Soudu pro Ukrajinu? To bychom byli v pohodě.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

2.8.2023 18:21 Reaguje na Petr Eliáš
Zato ty Eliáši jsi přímo vzor učenosti, ty nulo, už jsi zapomněl, jak jsi se tu zesměšnil se svojí češtinou? Mám ti to připomenout? Tak si raději doplňuj základní učivo!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

2.8.2023 18:27 Reaguje na pavel peregrin
To víš že jo, ty ubohý seschlý rudý zoufalče. Klidně to připomeň, ale připomeň i to, že to byl bait na hejly jako jsi ty. :D
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.8.2023 18:52 Reaguje na pavel peregrin
Žvanil se nezesměšnil jen češtinou.
Odpovědět
ji

2.8.2023 16:45
Jsem moc ráda, že máme konečně rozumného ministra životního prostředí a rozumného prezidenta.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

2.8.2023 18:23 Reaguje na
Jako vtip dobrý.
Odpovědět
JO

Jarka O.

2.8.2023 18:51
"V případě NP Křivoklátsko se nyní podle ministra vypořádávají poslední připomínky a námitky, legislativní proces by měl začít na podzim. "
Přes to, že místní nechtějí, makléř vyřizuje už jen poslední námitky? A kde na NP vezme prachy, když se má šetřit? A proč to zajímá Pavla?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

2.8.2023 23:18 Reaguje na Jarka O.
Ono to smrdí nějakým kšeftem, kterému už hoří termíny a proto to
urychlené schválení, ač to bude stát majlant a jinde se šetří
po pár milionech. Jsou tam prý naplánovány cyklotrialy a ty musí
někdo postavit. K nim zázemí ve formě servisu, parkovišť, hotelů
atd. Koupené pozemky v okolí NP jim leží ladem a nevydělávají. Musejí si pospíšit dokud vládnou, aby to příští vláda neodložila
a nebo neposlala do kytek. Myslím si, že novináři čmuchají levotu
toho spěchu i v době rozpočtového deficitu obřích rozměrů a brzo
se dozvíme, kdo za tím vším stojí.
Odpovědět
JO

Jarka O.

4.8.2023 11:49 Reaguje na Břetislav Machaček
Kšefty těch terminátorů jsou jistě výborné pro přírodu. Bude to po nějakou dobu krásný park se vstupným, v okolí skanzen, a některá místa pro VIP. Zničilo se po kapitalisticku a ekologisticku už dost přírodního bohatství, tento NP bude dalším v řadě, kdovíkdo se za bukem směje:/
Odpovědět
LB

Lukas B.

3.8.2023 13:11
inu, současný prezident...
v prvním kole pro mě nepřipadal do úvahy. v druhém kole moje volba menšího zla a šance zabránit orbanizace či mussolinizaci čr (čili nevolit fašistu v pravém a původním významu toho slova).

postoj současného prezidenta ke klimablbnutí pro mě není překvapením a víceméně potvrzuje moje předvolební výhrady ke kandidátovi - profesionální voják je dobrým prezidentským kandidátem pouze výjimečně a v případě, že je to silná osobnost a enfánterýbl (viz třeba eisenhower, de gaulle, do jisté míry churchill), kariérní voják a šedivý profesionál každým coulem ctící subordinaci se jistě hodí do výkonné funkce v týmu (jistě by byl výjimečně dobrým ministrem obrany), ale na funkci architekta a demiurga politiky se nehodí, je tam sklon ctít subordinaci, být poslušný autoritám, nehledat nekonformní řešení.
Odpovědět
sv

sv

6.8.2023 13:42 Reaguje na Lukas B.
Tzv. "silná osobnost" je blábol a nikoliv "dobrý kandidát". De Gaulle co by politik a uchazeč o prezidentský post byl užvaněný populista jako řada jiných. Nasliboval (například, že nepustí ALžír) a nesplnil. "Silná osobnost" je "dobrá" volba tak akorát pro slabé a slaboduché jedince, kterým stačí silácké řeči a reálnou politickou a legislativní práci neřeší nebo ji ani nejsou sto pochopit. Nejlepší kandidát je takový, který si svoje období v tichosti odpracuje a zůstanou po něm výsledky, které se projeví třeba (tedy alespoň zřetelně a hmatatelně a nikoli jen v pozitivních trendech a statistikách) až po mnoha letech.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2023 16:06 Reaguje na sv
No právě. Ale v dešní době hloubkového zblbnutí nikdo o takovou osobnost nestojí. To byl třeba Václav Havel, který dal naší společnost dobrý impulz a ještě pro nás vybudoval neskutečně silnou podporu demokratického světa.
Škoda že jsme to z velké části produpali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.8.2023 16:03 Reaguje na Lukas B.
My nemáme presidentský systém a úloha našeho presidenta je prostě jiná.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist