PR článek
Kulturně historické dědictví může být východiskem pro udržitelný rozvoj komunit
Obecným záměrem projektu je podpořit počáteční vzdělávání pro udržitelný rozvoj v České republice. Společně s učiteli základních a středních škol chceme hledat cesty, jak využít kulturně historické dědictví a partnerskou spolupráci s mimoškolním prostředím pro posílení rozvoje místních komunit.
Učitelům pilotních škol projekt nabízí materiální a metodickou podporu v oblasti tvorby školních projektů. Kulturně historické dědictví jako téma školních projektů představuje základ pro spolupráci školy a dalších regionálních partnerů. Participace regionálních odborníků ze státních institucí, nevládních organizací či místní samosprávy na přípravě a realizaci projektů zajistí nejen jejich odbornou úroveň a metodické vedení, ale především reálné uplatnění v životě místních komunit.
Během realizace projektu vznikne na sedmnácti vybraných školách po celé republice šestnáct pilotních školních projektů, které podpoří rozvoj žákovských kompetencí pro udržitelný rozvoj prostřednictvím komunitního vzdělávání zaměřeného na regionální kulturně historické dědictví. Přibližně dva tisíce žáků tak získá možnost osvojit si způsoby myšlení, rozhodování a chování, které přispěje k udržitelnému jednání v jejich osobním, pracovním i občanském životě. Osm nejlepších školních projektů bude zpracováno jako příklady dobré praxe a publikováno, ale hlavně s těmito „příklady dobré praxe“ může být i nadále pracováno při přípravě dalších projektů, neboť jejich výsledky i zkušenosti budou široce dostupné pedagogické veřejnosti.
Mezi klíčové aktivity projektu patří výměna zkušeností (sympozium, letní školy, konference), vzdělávací kurs pro učitele, publikace metodických materiálů včetně metodické příručky Kulturně historické dědictví a udržitelný rozvoj místních komunit a e-learningových studijních opor.
Všechny výstupy projektu budou konzultovány s ohledem na školskou reformu, národní strategii vzdělávání pro udržitelný rozvoj a potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
reklama