https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kvuli-tovarne-na-baterie-a-elektromobily-tesla-ma-padnout-nemecka-prirodni-rezervace
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Kvůli továrně na baterie a elektromobily Tesla má padnout německá přírodní rezervace

24.1.2020 01:00 | PRAHA (Ekolist.cz)
Když se kácí les, létají třísky. A když společnost Tesla staví svou továrnu, kácí se les. Proti této posloupnosti však v Německu, v Grünheide, na dohled od Berlína, protestují místní občané. Nelíbí se jim, že by nová Gigafactory měla nahradit starou přírodní rezervaci. / Ilustrační foto
Když se kácí les, létají třísky. A když společnost Tesla staví svou továrnu, kácí se les. Proti této posloupnosti však v Německu, v Grünheide, na dohled od Berlína, protestují místní občané. Nelíbí se jim, že by nová Gigafactory měla nahradit starou přírodní rezervaci. / Ilustrační foto
Když se kácí les, létají třísky. A když společnost Tesla staví svou továrnu, kácí se les. Proti této posloupnosti však v Německu, v Grünheide, na dohled od Berlína, protestují místní občané. Nelíbí se jim, že by nová Gigafactory měla nahradit starou přírodní rezervaci. Píše o tom BussinesInsider.
 

Záměr podnikatele Elona Muska, majitele společnosti Tesla, na expanzi do Evropy, novinkou není. Stejně jako informace, že pro vybudování své v pořadí čtvrté giga továrny si zvolil momentálně tolik environmentálně progresívní Německo. Po dlouhou dobu byl celý záměr chápán jako vítaná ekonomická příležitost. Práci v téhle továrně mělo získat 8-12 000 lidí, investice do rozvoje infrastruktury se počítaly v milionech eur.

Kromě komplexu výrobních hal o rozloze 300 hektarů se hovořilo o vystavění dvaadvacet pater vysokého apartmánového komplexu pro zaměstnance, obřím nákupním centru. A samozřejmě, ročně by odtud mělo do světa vyrazit půl milionu elektromobilů.

Teslu ano, ale ne prosím za domem

Jenže pak se místo nekonkrétních návrhů objevila velmi konkrétní lokace. Vesnice Grünheide s 9000 obyvateli. A začaly problémy. Nejprve se objevila petice obyvatel spolkové země Braniborsko. V ní si petenti stěžovali na dříve nezmíněný „žíznivý provoz“ továrny Tesla. Ta si totiž v každou denní i noční hodinu řekne o 300 kubíků vody. A 2,6 milionu kubíků vody za rok, to už je pořádné jezero. Mohlo by tedy hrozit, že by regionální rezervy mohly být ohroženy, až vyčerpány. Samotná stavba by prý mohla ovlivnit vodní režim v krajině, způsobit pokles hladiny ve studních. Další stížnosti mířily na neadekvátní zvýšení dopravy v okolí, které má převážně venkovsky poklidný charakter.

A samozřejmě, objevily se i obavy z hlučnosti stavby a provozu, stejně jako ze zvýšení cen energií. Poslední detail pak dostal do ulic přibližně 250 demonstrujících s transparenty. Areál továrny má zasahovat do zalesněného území přírodní rezervace, která je mimo jiné domovem chráněných netopýrů. Jak zmiňuje například Reuters, výtky protestujících začínají až nápadně podobně: „Nejsem proti Tesle, ale… musí být továrna postavena v lese?“ Přitom pozemky ke stavbě jsou již zakoupeny, jejich prodej přišel na 45,36 milionů dolarů. Kromě odpůrců projektu byli na demonstraci přítomni i jeho zastánci.

Stromy sázet? Stromy kácet!

Ti o sobě dávali vědět transparenty, jako například: „Elone, chci od tebe auto.“ Na otázku, jak se staví k vykácení chráněného lesa, od nich zaznívaly odpovědi: „Tesla auta jsou nejlepším řešením okamžité hrozby, klimatických změn.“ Zdá se tedy, že u Grünheide dostávají do střetu dvě vize o pojetí ochrany přírody. Německé ekologické aktivisty se přitom nevyplatí podceňovat. Není to zase tak dlouho, co se jim podařilo úspěšně zhatit plány společnosti RWE na rozšíření těžby lignitu na pomezí hambašského lesa. Jestli je kácet les kvůli uhlí špatné, a kvůli elektromobilům v pořádku, to nejspíš ukáže brzká budoucnost.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
foto - Dohnal Radomír
Radomír Dohnal
Autor je spolupracovníkem Ekolistu.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (76)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

AM

Aleš Malík

24.1.2020 07:06
Teď nám němci ukazují, že jsou daleko zodpovědnější v ochraně brazilských pralesů než těch svých.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.1.2020 09:41 Reaguje na Aleš Malík
A opravdu chrání pralesy? není to jen pomsta ultralevičáků za to, že v Brazílii vyhrál presidentské volby relativně normální člověk?
Odpovědět
MM

Milan Milan

24.1.2020 08:03
Když jde o kšeft, a ještě podporovaný státem, tak nelítají jenom třísky, ale kácejí se celé lesy.
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.1.2020 09:19
Kauza ukazuje jasně a názorně, že celá ekologie není nic jiného než podvod.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

24.1.2020 11:54 Reaguje na Jan Šimůnek
Ekologie je vědní obor zabývající se studiem a popisem interakcí mezi organismem a prostředím, ve kterém žije. Je to jedna z nejstarších vědních disciplín v hisotrii lidstva. Opět ukazujete, že postrádáte základní schopnost rozlišovat mezi jednotlivými pojmy a jejich významy (typická diagnóza dnešních demagogií a propagandou deformovaných lidí)
Odpovědět

Jan Šimůnek

24.1.2020 13:49 Reaguje na Jakub Graňák
Ekologie je už dávno jen ultralevičácká ideologie, která s tím, co popisujete, nemá absolutně nic společného.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

24.1.2020 14:04 Reaguje na Jan Šimůnek
Jak jsem uvedl výše, vyprazdňujete pojmy.
Z neznalosti významu, nebo po vzoru ruských trolích farem, účelově?
Odpovědět
LB

Lukas B.

24.1.2020 14:25 Reaguje na Jakub Graňák
samozřejmě máte pravdu. ale musím se pana Šimůnka zastat - není to on, který první ukradl slušné vědě její jméno, aby jím kamufloval zelenorudou ideologii. dáte-li do libovolného vyhledávače něco jako "ekologové", pinkne Vás to spíš na pomatence přivazující se k plotu jaderné elektrárny, než na vědce, který tiše studuje vazby mezi organismy navzájem a prostředím.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

24.1.2020 14:45 Reaguje na Lukas B.
To je sice asi možné, nevím nezkoušel jsem to. Nicméně takové vyprazdňování pojmů, sloužící k dehonestaci exaktního oboru, vede k daleko horším důsledkům, než pár bláznů, přivázaných někde u stromu, nebo plotu.
Přesně po vzoru ruské propagandy: zamlžit pojmy, relativizovat pravdu, ovládnout masy (oboustranně).
Právě proto jsem p. Šimůnka už několikrát vyzýval, aby se pokusil chovat korektně, jinak se chová úplně stejně jako oni, a není mezi nimi rozdíl.
Odpovědět
LB

Lukas B.

24.1.2020 16:19 Reaguje na Jakub Graňák
ano, byť s panem Šimůnkem velmi často světonázorově koreluji, neméně často mu zazlívám, že se snižuje na úroveň ukřičeného tvrdého jádra názorových oponentů. což jaksi jako městský vysokoškolák pracující heterosexuál středního věku jaksi nemá zapotřebí a nesluší se to.

ale s tou ekologií to prostě tak je, význam se posunul. zkuste třeba dotaz na ústav pro jazyk český. to je něco jako president psaný pravopisně správně jako prezident. nebo můj "oblíbený" papřeklad, technika x technologie.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.1.2020 11:54 Reaguje na Jakub Graňák
Ale jděte, ekologie jakožto termín byla už dávno zelenými pomatenci ukradena a zneužita pro jejich cíle, prosazování moci zelených pomatenců nad jinými lidmi a ždímání peněz z těchto lidí ekologickými šmejdy. Údajně na ekologické projekty, ve skutečnosti pro vlastní pohodlný život a vlastní obohacení.
Ekologie je už dávno, tak 20 let, vyprázdněný termín a vlastní vědecký obor ekologie, vlastní vědecé výzkumy, bádání a objevování je tak sotva jedno procento tohoto termínu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2020 11:01 Reaguje na Radim Polášek
Ekologie je vědním oborem zcela nezávisle na zneužívaní tohoto pojmu různými demagogy. Na ní se lepí různé militantní skupiny, ale podstatu to nemění. Pouze převážně ruští damgogové (ropáci) se snaží z toho udělat podvod, jak ze všeho ostaního normálního.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 20:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Jazyk se mění a mimo jiné se také mění význam slov. "Můžete namítat, můžete protestovat, ale to je asi tak vše, co s tím můžete dělat", jak praví klasik.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2020 11:03 Reaguje na Jakub Graňák
Přesně tak, názor mám stejný a pan Šimůnek je jasný ruský troll a šíří tady jen tu jejich demagogii.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 13:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste ukecat Rusy, jestli by mi něco nezaplatili :-)

Jinak, obávám se převelice, že "ruský troll" v ekologickém pojetí je někdo, kdo si pamatuje (mimo jiné) co přečetl na webu před 20 - 25 lety (případně co tehdy říkal který politik), umí základy počtů včetně trojčlenky a má jakési mlhavé ponětí o chemii a fyzice. To poslední mu umožňuje dohledat potřebné informace, na rozdíl od mlaďochů, kteří sice "mají vše na Googlu", ale bez znalosti základů těchto a podobných oborů nejsou s to položit smysluplný dotaz.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2020 12:47 Reaguje na Jan Šimůnek
Píšete to celkem správně, máte pouze "základy počtů včetně trojčlenky a má jakési mlhavé ponětí o chemii a fyzice". Vaše příspěvky tomu prostě odpovídají.
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.1.2020 09:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Problém je, že ekologům, i většině těch zde diskutujících, tohle prostě chybí. A pokud je někdo naprosto nepolíbený přírodními vědami a nedokáže spočítat ani přímou lineární úměru, tak prostě uvěří pitomostem, které ekologové hlásají
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.1.2020 09:44 Reaguje na Jakub Graňák
Prostě význam tohoto slova se posunul, jak vám uvedli i jiní. Není to poprvé, kdy nějaké původně neutrální slovo dostalo naprosto negativní nebo dehonestující význam. Nebo naopak.
Např. někdy v 16. století se do té doby zcela neutrální a běžně používané osobní jméno Dorota stalo synonymem pro prostitutku (a vybabralo se z toho až koncem 20. století).
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

25.1.2020 11:55 Reaguje na Jan Šimůnek
Na posuvu významu tohoto slova se podílíte i vy. Tudíž si můžete podat ruce. A dohadování se, kdo si začal mi náramně připomíná partičku dětí na pískovišti, když si na ně přišla došlápnout paní učitelka. Vskutku přístup hodný juvenilních jedinců
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 09:05 Reaguje na Jakub Graňák
Ne, já pouze reflektuji skutečný stav věcí, zatímco některým lidem, jako vám, to ještě nedošlo, a tak spíš vyvolávají terminologický zmatek.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

26.1.2020 11:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Opětovně zaměňujete příčiny a následky. Terminologický zmatek vyvolávají především jedinci, kteří nedokážou používat termíny adekvátně, nikoli ti kdo se drží striktně jejich významu. Tak jako řada jiných fanatiků i vy obviňujete z vlastních nedostatků a chyb ty, kdož s vámi nesouzní.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 13:48 Reaguje na Jakub Graňák
Jenže když to nové pojetí převládne, tak terminologický zmatek vyvolávají ti, co se drží toho starého.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

26.1.2020 14:06 Reaguje na Jan Šimůnek
Jsem konzervativec, ostatně ochrana přírody (ve svém původním smyslu) je konzervativní, tudíž s novotami na mě nechoďte
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.1.2020 06:12 Reaguje na Jakub Graňák
Ve skutečnosti není. Jako se státní politikou s ní přišel první Hitler ve 30. letech minulého století.
Odpovědět
ig

24.1.2020 14:20 Reaguje na Jakub Graňák
Termín ekologie již byl definitivně ukraden aktivisty a podobnými parazity. Vědci si musí najít jiný. A neříkám to z neznalosti, když jsem poprvé slyšel slovo ekologie, znamenalo ještě přesně to co máte na mysli, ale během posledního půlstoletí se takhle vyvinulo :-)
Odpovědět

Jan Škrdla

24.1.2020 18:35 Reaguje na
Já naopak souhalsím s Jakubem Graňákem. Pokud byl pojem ekologie ukraden, tak neprávem a měl by být vrácen. A naopak ti, co si jej ukradli pro sebe (a o ekologii mají často panětí, jako jedna bývalá poslankyně o biomase), by si měli najít nový název pro svou zálibu, třeba ekologismus.
Odpovědět
ig

24.1.2020 18:51 Reaguje na Jan Škrdla
Tohle už je spíš na lingvisty, já se tady můžu jen lehce domnívat :-) Ale myslím, že tahle krádež je už nevratná. Jako když někdo ukradne lahev koňaku a vypije ji.
Odpovědět

Jan Škrdla

24.1.2020 18:58 Reaguje na
Viděl bych to jinak. Jak byste se cítil, kdyby vás třeba někdo vyhnal z domu, ať jdete bydlet třeba na ubytovnu.
Odpovědět
ig

25.1.2020 09:12 Reaguje na Jan Škrdla
Cítil bych se blbě. Kdyby mě vyhnal správce konkursní podstaty H-systému tak ještě navíc ukřivděně, ale nemohl bych s tím nic rozumného dělat.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

24.1.2020 19:06 Reaguje na
Chech, malebné přirovnání. Jenže (budu li se toho přirovnání držet), zapřisáhlí abstinenti se s těmi zloději o tu flašku šábli
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.1.2020 09:47 Reaguje na Jan Škrdla
Toto "vrácení" v podstatě nefunguje.

Před pár desetiletími jsem byl svědkem toho, jak se taxonomové snažili zlikvidovat obecné slovo "plíseň", protože v systému hub existuje skupina "plísně pravé", jejíž příslušníci se z obecným smyslem tohoto slova zcela míjejí.
Nepovedlo se.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

25.1.2020 11:58 Reaguje na Jan Šimůnek
Právě proto, že vrácení nefunguje, je třeba být ve vyjadřování důsledný a nedegradovat pojmy. Slova vznikla proto abychom se mohli jako společnost dohodnout. Důsledkem zaměňování významů slov je přesný opak
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.1.2020 12:38 Reaguje na Jakub Graňák
Bečíte pěkně, ale na cizím hrobě.
V první řadě musíte začít u ekologických aktivistů.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 09:07 Reaguje na Jakub Graňák
Význam slova ekologie posunuli (či změnili) ekologičtí aktivisté, tedy lidé vám spíše blízcí.
Používání slova ekologie v jeho současném významu pouze demaskuje tento stav.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

26.1.2020 10:52 Reaguje na Jan Šimůnek
Mě není blízká žádná z těchto skupin, ani ta vaše, ani ta těch aktivistů. Nejste totiž schopni kompromisů, což vás činí naprosto identickými
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 13:50 Reaguje na Jakub Graňák
Já jsem schopen kompromisů. Nicméně s některými věcmi (a názory) se smysluplný kompromis udělat nedá.
Odpovědět
Miloš Večeřa

Miloš Večeřa

25.1.2020 04:05 Reaguje na
Na střední škole jsem studoval obor, který měl v názvu slovo ekologie a po celou dobu mého studia se mě lidé ptali jestli se chodím někam přivazovat. Nemůžu souhlasit, že termín ekologie někdo ukradl, jelikož mnozí ekologové-vědci jsou sami zapřísáhlí potitičtí ekologisté, jednalo se o tedy loupež z vlastních řad.
Odpovědět

Jan Šimůnek

25.1.2020 09:51 Reaguje na Miloš Večeřa
Toho slova se prostě zmocnili extrémisté.

Původní komunisté byli zcela mírumilovní, fungující pod heslem "Všichni lidé jsou bratři". Změnili to až Marx a Engels, kteří se této strany zmocnili a zavedli heslo "Proletáři všech zemí, spojte se!". A dorazil to Stalin s masovými popravami, gulagy apod.
A naprosto stejný proces proběhl i v rané historii NSDAP, jehož finalizací byla známá "Noc dlouhých nožů".
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.1.2020 12:26 Reaguje na Jan Šimůnek
Trefil jste to velmi přesně, současné "zelené ekologické podhoubí" velmi připomíná situaci v klíčových regionech a městech před vyloupnutím se a prosazením nejprofláknutějších totalitních režimů, stalinského komunistiského a hitlerovského národně socialistického.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

25.1.2020 17:06 Reaguje na Radim Polášek
Nebečím, jen se držím jazyka, jako komunikačního, nikoli mocenského prostředku.
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

25.1.2020 17:30 Reaguje na Radim Polášek
To jako myslíte tu bídu kdy chcípali lidé po statisících na ulicích? Rozklad státních zřízení, gigantickou nezaměstnanost a inflaci v řádech milionů procent?
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 09:10 Reaguje na Jakub Graňák
Tyhle věci mohou klidně přijít, ekologie přesně k nim Evropu vede.
A může nastat reakce, proti níž byli Hitler nebo Stalin jen vrnící beránkové. Ne, že bych si něco takového přál, to bych před tím nevaroval, ale naopak povzbuzoval ekology stylem "Jen houšť a větší kapky!".
Odpovědět
Jakub Graňák

Jakub Graňák

26.1.2020 10:57 Reaguje na Jan Šimůnek
Kdepak, těmto věcem předcházela první světová válka, nikoli snaha o odpovědnější přístup k přírodě. A pokud by k něčemu podobnému mělo dojít, tak původci budou na straně současných světovládců, tak jako tomu bylo vždy v celé lidské historii.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 13:53 Reaguje na Jakub Graňák
Jenže "zelený úděl" nás může uvrhnout do stejné nebo ještě horší bídy než velká hospodářská krize v meziválečném období. A může to být ještě drasticky akcentováno tím, že máme výrazně vyšší životní úroveň než byla před vypuknutím první světové války, nebo před propuknutím velké hospodářské krize. Jinými slovy, můžeme se do stejného kontrastu s předkrizovým obdobím dostat relativně snadněji.
Odpovědět
JK

Jan Křížek

24.1.2020 11:15
Lidmi využívaná elektřina svými vlastnostmi působí na počasí více, než jakýkoliv doposud jiný lidmi provozovaný proces. Nadlimitní spotřeba elektřiny už nyní posunuje geomagnetické pole planety, takže měníme počasí a místo péče o planetu, vymýšlíme nové spotřebiče. Všechno je to jen kšeft... CO2 přibývá, protože se navyšuje spotřeba elektřiny.
Odpovědět
AL

Alena Lyskova

24.1.2020 19:04 Reaguje na Jan Křížek
Svatá pravdy konečně na to někdo upozornil. Každý to zná, při výpadku elektřiny cokoli chcete dělat problém, protože zjistíte,že spotřebič který k této činnosti používáte nefunguje.
A co teprve v práci, když nemáte záložní zdroje nebo elektrocentrálu. Teď už i auta na elektřinu. Při kalamitách popadaných drátech jsou celá města bez energie.To se pak bude v kolonách legrace.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2020 11:06 Reaguje na Alena Lyskova
Právě proto je potřeba rozvíjet OZE, především fve, která vůbec žádné dráty nepotřebuje.
Jenom nechápu souvislost spadených drátů s kolonou elektroaut. To jako spadnou přes silnici?
Odpovědět

Jan Šimůnek

27.1.2020 06:13 Reaguje na Pavel Hanzl
FVE v podstatě potřebuje víc drátů než JE.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2020 14:08 Reaguje na Jan Šimůnek
Na co?
Odpovědět
ig

25.1.2020 09:17 Reaguje na Jan Křížek
Lidi, počítejte. Máte kalkulačky, Excel, WolframAlpha a Maximu, tak počítejte. B znáte, odhad μ taky, tak si spočtěte jaký (stejnosměrný!) proud byste potřeboval na ovlivnění geomagnetického pole...
Odpovědět
JK

Jan Křížek

25.1.2020 14:11 Reaguje na
Když sleduji osu geomagnetického pole a její posun, tak k tomu stačí právě takové elektromagnetické, jaké elektrické rozvodné sítě právě vytvářejí. Geomagnetické pole Země je velmi velmi slabé a laicky řečeno: "Kde dráty nejsou? Omotaná je dráty celá planeta. Každý dům má nějaké pojistky a vliv mají i ty dráty pod zemí."
Magnetické pole však nevzniká pouze při pohybu el. náboje, ale také při změně elektrického pole. Elektrické a magnetické pole jsou dvě tváře elektromagnetického pole a to je souhrnně popsáno tzv. Maxwellovými rovnicemi spolu s materiálovými vztahy. Ke vzniku magnetického pole se vztahují 1. a 4. Maxwellova rovnice. První rovnice popisuje zdroje pole a čtvrtá rovnice vyjadřuje skutečnost, že neexistují žádné magnetické náboje a tedy, že magnetické pole je výhradně pole vírové. V našem případě jde o geomagnetické pole, jehož zdroj je vložen do gyroskopicky fungující hmoty, oproti elekromagnetickému poli, které je na litosférické desce napevno.
Klimatologie dneška je jako vydavatelství knih, kde neumějí číst. Znají četnost jednotlivých písmen na stránku, počet písmen na stránku, počet stran na knihu, počet písmen na knihu, takže jakoby dedukují. Vizuálně pak taková kniha může vypadat správně, ale k přečtení je potřeba umět číst a natisknou správný slovosled.
Odpovědět
ig

25.1.2020 15:56 Reaguje na Jan Křížek
Tak vemte ty Maxwellovy rovnice (i když na hrubý odhad se zanedbáním μ stačí středoškolská fyzika (B=2π*10^-7NI/R) :-)) a spočítejte si velikost toho proudu. Vyjde Vám mnoho miliard ampér a to by ještě musela být Země omotaná kol dokola drátem. Což není, veškerý proud který teče tam teče i zpátky a navíc, jako bonus, je střídavý :-)
Odpovědět
JK

Jan Křížek

25.1.2020 20:03 Reaguje na
Marná snaha, stále zanedbáváte realitu. Jen ČR ročně vyrobí kolem 100 TWh elektřiny. Bavíme se asi o PWh ročně na celé planetě a neznáte zdroj geomagnetického pole. Stotunový vlak jde tlačit rukou, když překonáte prvotní odpor. Geomagnetické pole má nestabilní zdroj, pro který platí stejné zákonitosti jako pro kterýkoliv magnet ve stavu beztíže. Interakce je naprosto okamžitá...
Takových jako vy v minulosti více a v učebnicích by se stále psalo jako o placaté zemi.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2020 11:13 Reaguje na Jan Křížek
geomagnetické pole, jehož zdroj je vložen do gyroskopicky fungující hmoty,
Nadlimitní spotřeba elektřiny už nyní posunuje geomagnetické pole planety,

To je snad nějaký nesmysl, ne? To si jako myslíte, že se mění točná osa toho megagyroskopu jménem Zeměkoule? To vás můžu ujistit, že NIKOLIV.
Odpovědět
JK

Jan Křížek

26.1.2020 11:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Zdroj geomagnetického pole není celá Zeměkoule a domnělý zdroj stále není prokazatelně obhájen, takže nemůže být znám poloměr zdroje a pokud je zdroj uložen v tekoucím magmatu, není pevně spojen s litosférou. Pokud jsou zdrojem geomagnetického pole slapové jevy oceánu, je irelevantní mluvit o celé Zeměkouli...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.1.2020 14:10 Reaguje na Jan Křížek
Takže nevíte vůbec, proč to pole existuje ale víte, že ho dráty VN poškozuje. Tož dobrý.
Odpovědět
JK

Jan Křížek

27.1.2020 20:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak to je.
Jeden elektromagnet posunuje těžiště geomagnetu. Nejde o poškození geomagnetického pole, takové prokládání myšlenek, které nikdo nevyřkl je znakem nevyzrálého uvažování nebo nechuti slyšet jakýkoliv názor.
Divit se, že jeden magnetický objekt posune druhý magnetický objekt, je něco jako divit se, že budu padat dolů, když vykročím do propasti. Ale nepřekvapuje mne to u člověka, který neví, že Zeměkoule má osu rotace jinde než osu geomagnetického pole.
Odpovědět
ig

28.1.2020 09:42 Reaguje na Jan Křížek
No vidíte, a já se tomu divím, přestože si to umím vypočítat. Nebo spíš právě proto :D Doporučuji udělat totéž, pak se budete divit taky, co že jste to měl za nápad :-)
Odpovědět
JK

Jan Křížek

28.1.2020 11:08 Reaguje na
Viděl jsem. Splácat hrušky s jablky a vyjde nesmysl. Každý sektor je nutno derivovat na zasažený prostor v daném čase a každé jedno město je lokálním induktorem, nikoliv v pojetí jedna cívka kolem světa, ale součtem poté integrovat a zakreslit jednotlivé pozice jako jeden "megamagnet" coby silové pole.
Třeba by pomohla nějaká přednáška... https://www.youtube.com/watch?v=YG5ABx779Mg&t=4824s
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

28.1.2020 12:55 Reaguje na Jan Křížek
Tomu fakt nerozumím.
"Nadlimitní spotřeba elektřiny už nyní posunuje geomagnetické pole planety,"
"Nejde o poškození geomagnetického pole"......to je na mě fakt moc.
Odpovědět
JK

Jan Křížek

28.1.2020 13:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Na geomagnetické pole jsou v přesně daných vrstvách navázány radiační pásy, ale i ionosféra. Když to řeknu ve zkrácené verzi, tak hodně záleží na umístění skutečných magnetických pólů, tedy jestli budou končit radiační pásy Van Allenovy pásy nad vodou nebo nad pevninou. Podle toho se bude měnit počasí, což nepoškozuje planetu ve smyslu deformace hmoty... Jen srážky jsou sice v úhrnu stejné, ale méně časté, takže přibývá CO2, který by za častějších dešťů ubýval...
Odpovědět
VK

Václav Kain

24.1.2020 14:11
To je ta jejich ekologie.To si teprve němci užijí až se ta zelená pakáž rozjede.Budou se rušit spolehlivé zdroje el.proudu a nastane mohutná výstavba fotovoltaiky a vrtulí.To bude krásný kraj.Kdejaké volné místo bude zastavěno panely a vrtulemi.Zničit život občanům ve jménu zelené ideologie.Ti kteří to ale prosazují se v žádném případě uskromňovat nehodlají,to mi věřte.Větší pokrytci by se jen těžko hledali.Poslali jste si je do vlády? Poslali,tak žádné fňukání.
Odpovědět
ig

24.1.2020 14:37 Reaguje na Václav Kain
Až do hořkého konce...
Odpovědět

Jan Škrdla

24.1.2020 18:57 Reaguje na Václav Kain
Řekněme spíše ekologismus.
Každopádně ty pozemky musel někdo prodat, a někdo to musel schválit, asi za slušné všimné.
Odpovědět
MH

Martin Hájek

24.1.2020 15:57
A teď všichni uvidíme, jak Německo dodržuje v praxi environmentální legislativu EU.
Odpovědět
VN

Vilém N

24.1.2020 18:39
A tak je to dobře. Stromy jsou stejně k ničemu. Zato elektromobily od Tesly to je jiná, to je budoucnost.
Odpovědět

Jan Škrdla

24.1.2020 19:23 Reaguje na Vilém N
A za 30 let 1 milión lidí na Marsu:
https://vtm.zive.cz/clanky/astrobiolog-varuje-muska-na-marsu-skoncite-hloupy-nebo-mrtvy/sc-870-a-202124/default.aspx

Jen nevím ,co je větší utopie.
Odpovědět
VK

Václav Kain

25.1.2020 09:00 Reaguje na Jan Škrdla
Víte jaká je tam teplota?Asi ne,protože jinak byste nenapsal to,co jste napsal.
Odpovědět

Jan Škrdla

25.1.2020 18:15 Reaguje na Václav Kain
Asi jste mě nepochopil. Teplota na Marsu není jediný limitující faktor. Atmosféra má docela rozdílné složení, oproti té na Zemi, a navíc zde působí kosmické záření. Kolonizovat tuto planetu během 30 let je čirá utopie. v daleké budoucnosti snad, ale asi ne v tomto století.

Stejně tak představa, že klima na Zemi zachrání elektromobily je dost naivní. Zvláště v Německu, kde chtějí odpojit všechny jaderné elektrárny.
Odpovědět

Jan Šimůnek

26.1.2020 13:57 Reaguje na Jan Škrdla
Podzemní habitaty (jsou náznaky, že tam jsou vulkanické podzemní prostory), zčásti skleníkové, zčásti podzemní zemědělství.
Je tam patrně geotermální energie (Mars nemá deskovou tektoniku, takže sopky jsou neustále na jednom místě, nad vulkanickými krby, na rozdíl od země, kde se povrch vůči nim neustále pohybuje). Ve vyvřelinách tam budou s vysokou pravděpodobností i uran a thorium.
Odpovědět
Miloš Večeřa

Miloš Večeřa

25.1.2020 04:08
Nemyslím si, že by zrovna taková továrna musela stát v přírodní rezervaci. Nicměně se jedná o klasickou ukázku myšlení Západoevropanů, baterie ano, ale výrabějte je jinde, nejlépe někde daleko v cizině.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.1.2020 12:34
Teď se ukáže, kteří zelení vyhrajou, jestli environmentální nebo elektromobilní.
Jinak jsem docela zvědav, jak ten provoz bude v Německu s typickými vysokými německými platy ekonomicky fungovat.
Jinak ale pro země jako my to může být ekonomicky docela dobré, sice v oboru nákupu elektromobilů Muska nepodpoříme, protože naši průměrní obyvatelé díky nízkým mzdám na elektromobil mít nebudou, současně ale právě dík nízkým mzdám bude u nás prostor pro výrobu komponent pro Muska.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.1.2020 11:17 Reaguje na Radim Polášek
Bohužel, už dávno jsme ztratili pověst progresivní země dohánějící vyspělý svět. Dnes se zase propadáme do bolševického scípání a byrokratické gigakorupce.
Myslím, že v 90. letech by šel Musk k nám, jako desítky progresivních firem v té době, ovšem dnes sem nepůjde ani rozpínající se Číňan.
Odpovědět
St Tr

St Tr

27.1.2020 10:00
V tom článku je dosť poploprávd. Mimo iného miesti robili demoštráciu aj za podporu továrne. 300 kubíkov za hodinu ? to je nič.
- "A 2,6 milionu kubíků vody za rok, to už je pořádné jezero." Nie nieje. To je 1/3 Brněnskej přehrady. Za rok ? v pohode. Mimo iného rieka ktorá je blízko Spree prietoky 32m3/s za Berlínom pred berlínom keby to bolo 25m3/s čo je 90 000 kubíkov za hodinu.
-"Mohlo by tedy hrozit, že by regionální rezervy mohly být ohroženy, až vyčerpány Samotná stavba by prý mohla ovlivnit vodní režim v krajině, způsobit pokles hladiny ve studních. "
Ďalšia blbosť stačí sa pozrieť na mapu, majú tam x jazier, spodná voda im isto neklesne.

Mimo iného " The trees were planted there to be harvested. It's not a natural forrest. "
Je to farma na stromy a žiadna rezervácia overte si fakty. S celou oblasťou sa počítalo ako priemyselnou už dlhšie.
A Tesla mimo iného sľúbila vysadiť 3x toľko stromov čo pokácajú. Takže sa neplašte a neočierňujte Teslu.
Odpovědět

27.1.2020 17:55 Reaguje na St Tr
Dle https://www.reuters.com/article/us-tesla-gigafactory-germany-protests/youre-stealing-our-water-germans-protest-against-tesla-gigafactory-idUSKBN1ZH0KM
250 na demonstranci proti & 20 na pro.
Jinde jsou cisla 200-300 a 20-30.

Podle DW
https://www.dw.com/en/villagers-protest-tesla-factory-near-berlin/a-52054731
https://www.dw.com/en/planned-tesla-gigafactory-in-germany-drives-wedge-between-locals/a-52063069
je to slusne zachovala venkovska oblast, v ktere ma vzniknout obrovska tovarna. Nejde navic jen o ni ale dopad nove infrastruktury okolo, budovane pouze pro tovarnu.
Chapu ze nekde bude, ale proc v lese... Sama DW pise ze brownfieldu v mistech ktere snad prestanou tezit uhli by melo byt dost.

Jinak ono Grünheide je zde:
https://www.google.com/maps/place/Gr%C3%BCnheide+(Mark),+Germany/@52.4060555,13.7588821,12z/data=!4m5!3m4!1s0x47a83072fa52a477:0x23e432b8d9ec6b!8m2!3d52.4240211!4d13.8204336
Fakt to nevypada jako zdevastovana prumyslova oblast...
Odpovědět
Jiri Kovalovsky

Jiri Kovalovsky

27.1.2020 17:57 Reaguje na
fascinujici, odhlaseni za 15 sekund (autor prispevku vyse)
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist