Metrostav: Některá tvrzení o příčinách zatopení metra jsou zkreslená
Ohradil se tak proti vyjádření mluvčí DP Michaely Kuchařové, která uvedla jako jednu z dosud prokázaných příčin zatopení metra průrvu v přestupní stanici Můstek, protržení slabých stěn v místech, kde ve stanici Můstek a Invalidovna měla být protipovodňová zeď a netěsnící kabelové průchodky.
"Na Můstku se nejedná o průrvu, ale vlivem tlaku nadzvednutou podlahu. Stejně tak na Invalidovně neměla být protipovodňová stěna," řekl Polák. Jednalo se podle něho o betonem zalitou asi 15metrovou původně pracovní štolu, před kterou postavil Metrostav zeď jako bednění. "V betonu sice byla úzká škvíra, kterou se tam dostala voda a ta vyrazila příčku, ale její množství nebylo rozhodně příčinou zalití stanice," dodal Polák.
Mluvčí přiznal, že na Můstku našli zaměstnanci místo železobetonové zdi pouze zeď cihlovou. "Zatím nevíme, proč se tak stalo. Mohlo jít o změnu projektu nebo o lidské selhání. Pokud to bude tak, chybu přiznáme," uvedl Polák. K netěsnícím průchodkám se nechtěl Polák vyjadřovat, protože jejich dodavatelem byl podnik ČKD.
"Měli jsme obavu, co udělá vnitřní tlak vody s tunely. Zdá se, že jsou v pořádku. Snad už nás nečeká žádné nepříjemné překvapení," uvedl Polák s tím, že povodně ověřily v dosud nezmapované situaci jejich kvalitu. Mluvčí věří, že příčinu zatopení metra se podaří policii a magistrátní komisi objasnit. "Musí jít o technickou, suchopárnou debatu, při které budou mluvit čísla," uvedl.
Srpnová povodeň zatopila 17 z 51 stanic metra. Voda se ještě momentálně nachází v tubusech metra, odkud je odčerpávána. Škody jsou odhadovány minimálně na dvě miliardy korun, objevují se však i odhady trojnásobné výše.
reklama