Na Špindlerovku mohou řidiči od července autem, zaparkují ale jen na parkovištích

"Zvýšený pohyb vozidel tam je, ale nejde zatím o nic razantního. Otevření silnice nevidíme jako nejšťastnější variantu," řekl Staruch. Podle něj bude město situaci na horské silnici sledovat a v případě problémů by mohlo přistoupit k regulaci dopravy.
Starosta současně připomněl, že motoristé mohou na silnici na Špindlerovu boudu stejně jako na celém území města parkovat jen na vyznačených parkovištích. "Když budou nahoře obsazené, u Špindlerovky se otočí a budou muset zpět dolů. Nahoře jsou jen parkoviště u soukromých objektů. Lidé, kteří nemají zajištěné parkování, tam nezaparkují," řekl Staruch.
Zhruba desetikilometrová horská silnice je ve vlastnictví města, je klíčová pro zásobování objektů v okolí Špindlerovky a pro záchranáře a hasiče. Nově se stala komunikací v kategorii "místní". Zákaz vjezdu Správy KRNAP dál platí na všech odbočkách z této silnice.
Další důležitou komunikací, kde došlo ke změně, je příjezdová cesta na Zlaté návrší. Ze silnice druhé třídy se stala účelovou komunikací. Tato změna ale pro návštěvníky hor nemá zásadní význam, zákaz vjezdu tam nadále platí.
Změna takzvané zonace vyplývá z novely zákona o ochraně přírody a krajiny z roku 2017, která platí pro všechny čtyři národní parky v ČR. Nové rozčlenění do zón by mělo platit 15 let. Členění území národního parku do čtyř zón ochrany přírody se změnilo na tři. Začátkem července byla v Krkonoších také vyhlášena tři klidová území, kde mohou turisté chodit jen po značených trasách.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (6)
Svatá Prostoto
13.7.2020 16:42PavelA
14.7.2020 08:17Není nad to,když si každý vyveze zadek až nahoru,udělá selfie jak z Homolkových-"to sou panoramata táto!",vypustí řvoucí fakany a navečer vyrazí zpět do města.
Na WC dlouho na Špindlerovku nebo Erlebašku chodit nebudou,takže kleče to jistí....
Asi nám tam přibudou sítě jak na Sněžce...
Svatá Prostoto
14.7.2020 20:22 Reaguje na PavelALukas B.
15.7.2020 10:18 Reaguje na Svatá Prostotosamozřejmě se započtením nějakých koeficientů, že se na nejlevnější nové osobní auto stačí nyní asi 8 průměrných čistých platů a ne pětatřicet jako v 70. letech, na auta nejsou pořadníky a nečeká se několik let, z průměrného platu si pořídíte asi čtyřnásobek benzínu než v 70. letech atakdále.
tedy za mne: lidé do přírody patří a zakazovat jim vstup by měla být až poslední a krajní možnost. ale klást jim překážky v podobě nepohodlí, aby byla návštěva lokalit ohrožených turistickým přetížením vykoupena dřinou a potem při cestě do kopce po svých či na bicyklu (ne elektrokole!) považuji za jeden z mála fér způsobů regulace návštěvnosti. dalším fér způsobem je veřejná dražba povolenek - a ta dřina mi připadá lepší a sociálně citlivější řešení.
z tohoto důvodu jsem plně za zákazy vjezdů do vrcholových partií hor a za zneprovoznění lanovek v létě a v dramatické omezení v zimě pro "turisty" (včetně běžkařů, skitouristů. podobně i autobusy a cyklobusy do vrcholových partií. v mém ideálním světě by bylo někde u běžkařského kolečka u kruháče u vrchlabí velké prkoviště (parkovací dům), a odtud by jezdily autobusy do špindlu, kde by se otáčely zpět někde u bílého mostu. a dál by se mohlo je "by fair mens". to, že je takový nápad zcela mimo realitu, mi ovšem vysvětlovat nemusíte.
Svatá Prostoto
15.7.2020 18:31 Reaguje na Lukas B.Leda za trest:-).