https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nejvetsi-hybridni-lod-sveta-bude-prepravovat-cestujici-mezi-britanii-a-francii?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Největší hybridní loď světa bude přepravovat cestující mezi Británií a Francií

24.6.2022 01:17 | LONDÝN (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Loď, která má v příštích letech přepravovat cestující mezi Británií a Francií, bude podle jejího provozovatele největší hybridní lodí, jaká kdy byla postavena. Informoval o tom server CNBC. Loď Saint-Malo bude mít kapacitu baterií 11,5 megawatthodin (MWh) a podle provozovatele to je přibližně dvojnásobek toho, co se obvykle používá pro hybridní pohon námořních plavidel.
reklama

 

Princip hybridních lodí spočívá v tom, že mohou být poháněny zkapalněným zemním plynem, bateriemi nebo kombinací obou. Plavidlo má být podle společnosti Brittany Ferries, což je provozovatel, dodáno v roce 2024. Krátce poté přibude do flotily firmy druhá hybridní loď, která bude obsluhovat přístavy Portsmouth a Caen.

Společnost Stena RoRo staví pro Brittany Ferries celkem tři hybridní lodě. Využívá přitom technologie finské firmy Wärtsilä. "Velikost baterií umožní plavidlům plný provoz s využitím obou lodních šroubů a všech trysek k bezemisnímu manévrování v přístavech i mimo ně, a to i za špatného počasí," uvedl šéf finského podniku Hakan Agnevall.

Námořní doprava má značnou ekologickou stopu. Podle neziskové organizace Transport & Environment představují lodě významný zdroj spotřeby ropy a emisí v EU. V roce 2019 spotřebovala podle této organizace unijní lodní doprava 12,2 procenta všech pohonných hmot v dopravě v EU.

Mezinárodní agentura pro energii (IEA) uvedla, že v roce 2020 byla mezinárodní lodní doprava odpovědná v celosvětovém měřítku přibližně za dvě procenta emisí oxidu uhličitého související s energií.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist