https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nevozte-deti-do-skoly-auty-vyzyva-rodice-v-nemecku-rada-spolku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Nevozte děti do školy auty, vyzývá rodiče v Německu řada spolků

10.8.2020 14:23 | BERLÍN (ČTK)
"Když se děti účastní dopravního provozu jen ze zadního sedadla auta, tak jim chybí nejen pohyb na čerstvém vzduchu a legrace s kamarády na cestě do školy, ale ani se nenaučí, jak se samostatně a jistě v dopravě pohybovat," vysvětlila šéfka VCD Kerstin Haarmannová.
"Když se děti účastní dopravního provozu jen ze zadního sedadla auta, tak jim chybí nejen pohyb na čerstvém vzduchu a legrace s kamarády na cestě do školy, ale ani se nenaučí, jak se samostatně a jistě v dopravě pohybovat," vysvětlila šéfka VCD Kerstin Haarmannová.
Foto | note thanun / unsplash.com
Nevozte děti do školy autem, jeďte raději na kole nebo jděte pěšky, protože je to přínosnější k jejich všestrannému rozvoji a je to šetrné i k životnímu prostředí. Na rodiče v Německu, kde nyní postupně do září začíná nový školní rok, takto apelují organizace chránící zájmy dětí, ekologické spolky či dopravní kluby. Pohyb při cestě do školy podporuje i německá metropole Berlín, kde se dnes žáci po letních prázdninách poprvé vrátili do lavic.
 

"Rodičovské taxi není nezbytné. Do školy to jde také pěšky, na koloběžce nebo na kole," uvádí organizace Deutsches Kinderhilfswerk (DKHW), která se zasazuje za práva dětí. Stejný názor má i dopravní klub Verkehrsclub Deutschland (VCD), který propaguje zdravé a ekologicky odpovědné cestování.

"Pokud rodiče chtějí pro své děti udělat něco dobrého, tak by se měli vzdát rozvozu auty," řekla šéfka VCD Kerstin Haarmannová. "Když se děti účastní dopravního provozu jen ze zadního sedadla auta, tak jim chybí nejen pohyb na čerstvém vzduchu a legrace s kamarády na cestě do školy, ale ani se nenaučí, jak se samostatně a jistě v dopravě pohybovat," vysvětlila.

S tím souhlasí také šéf školského odborového svazu VBE Udo Beckmann, kterému se stejně jako Haarmannové nelíbí, že se děti z aut nedokážou bezpečně pohybovat v městské dopravě. Beckmann rodičům rovněž vytýká, že vysazováním dětí z aut přímo před školou přispívají k nebezpečným dopravním momentům.

"Auta narychlo zaparkovaná před školou způsobují nepřehledné situace, které mohou být i nebezpečné," dodal Beckmann. To se nelíbí ani berlínské radnici, která nezodpovědné chování rodičů za volantem dlouhodobě kritizuje. "S vozidly SUV a dalšími velkými auty se odehrávají chaotické scény, ulice a příjezdy jsou beznadějně zablokované a zákazové značky se úmyslně přehlížejí," tvrdí německá metropole o nešvaru, který trápí i česká města.

Zatímco děti, které ČTK oslovila před základní školou v berlínské čtvrti Moabit, by raději jezdily autem, rodiče spíše uváděli, že se snaží upřednostňovat cesty pěšky či na kole.

"Jet na kole je super, dostane se jim tak trochu sportu," řekla maminka, která se představila jako Barbara. Do školy doprovázela syna Davida, který nastupuje do třetí třídy. Uvedla, že loni se synem ráno občas autem jezdila a odpoledne ho pak takto vyzvedávala mnohem častěji, protože potřebovala být včas v práci nebo se do ní rychle vrátit. "Loni David jako druhák ještě sám na kole nemohl, to jsem měla strach, ale myslím, že letos už to půjde," dodala Barbara.


reklama

 
Aleš Zápotocký
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (41)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jirka Černý

10.8.2020 14:51
V Německu už jim dávno dočista hráblo a snad to nedojde i k nám, opravdu nehodlám vodit děti do školky 17 kilometrů.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

10.8.2020 20:01 Reaguje na Jirka Černý
Budete se muset třeba nakonec přestěhovat, nebo dávat dítě blíž do školky, nebo dokonce nechat ženu, aby pečovala o děti doma a vy si našel takové zaměstnání, abyste rodinu uživil, jak to bývolo zvykem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2020 20:11 Reaguje na Jirka Černý
Vozit děcko do školky 17 kilometrů je samo o sobě dost mišuge.
Odpovědět

Viktor Šedivý

10.8.2020 20:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdo věnuje výběru školy pozornost, protože kvalita může být různá.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2020 21:19 Reaguje na Viktor Šedivý
No dobře, školu dejme tomu...ale školku..?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.8.2020 21:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Koukám, že v Brně je blaze ... kamarádka z Liboce byla kua ráda, že z Prahy 6 vydupala flek pro syna ve školce ... v Nebušicích. Bo dát dvacku za měsíc za soukromou nemá. Schválně se koukněte, jak je to daleko.

Jinak v Liboci školka je, fakt super a oběcní ... tam se dostat je těžší než na na stípko na Hravard. To mám asi od 5 lidí ... všichni chtěli, zkoušeli to jak se dalo, ani jeden neuspěl.

Odpovědět
JD

Jiří Daneš

11.8.2020 11:31 Reaguje na Svatá Prostoto
toho, kdo přípravek aplikuje.av Havel : "Kmunisté vyhnali matky o
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

11.8.2020 11:32 Reaguje na Jiří Daneš
nějak to blbne.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

11.8.2020 11:39 Reaguje na Svatá Prostoto
Václav Havel pravil, že nám komunisté vyhnali matky od dětí do zaměstnání, a tak se školky prodávaly a buď znich udělalnový majitel obchod, provozovnu něčeho, ne školku přímo zboural a developer na místě postavil dům s byty 1 + kk, či kanceláře. A tak "kamarádka z Liboce ....". Pročpak nezůstala, ta "kamarádka z Liboce" doma s dítětem? Pediatři doporučují přece, aby do dvou až tří let bylo dítě stále s matkou, a komunisti už matky do práce nevyhánějí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.8.2020 11:47 Reaguje na Jiří Daneš
Protože mu byly překvapivě víc jak 3 roky. Jinak by ostatně sháněla spíš jesle. Přemýšlejte taky někdy.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

11.8.2020 00:50 Reaguje na Jirka Černý
A jak daleko od školky pracujete?
Odpovědět

Jirka Černý

11.8.2020 07:48 Reaguje na Jirka Černý
Koukám že jste asi většinou z města že? Tak realita na malé odlehlé obci je taková že dovážet děti 15-20 kilometrů je naprosto běžné-nutné. Taky je běžné že každý dospělý=auto. Není to žádný přepych ale prostě nutnost o kterou málokdo stojí, ono to dost leze do peněz. Ráno se děti rozvezou pak práce a následně sesbírají ( mít každě dítě v jiné školce je přepych který nikomu nepřeju, ale s autistou to jinak nejde).
Odpovědět
ig

10.8.2020 15:10
E? To jako že jsem je měl přestat vozit aby uměly jezdit MHD? Když si někam potřebovaly zajet, přes appku si koupily jízdenku, přes jinou appku našly spojení a byly tam. Na tohle není potřeba někoho léta cvičit. A stejně MHD potřebují jen řídce, už mají vlastní auta. VCD je zjevně tak mimo, jak jen aktivisti mohou být :D
Odpovědět

Viktor Šedivý

10.8.2020 17:45 Reaguje na
Účelem samozřejmě je dostat dětem do hlav, že správné je plýtvat časem při nějakém neefektivním (zato ideologicky správném) způsobu dopravy.

Mezitím aktivisté prosadí pár dopravních omezení u školy, aby to ti, kteří se řídí vlastním rozumem a nátlaku nepodlehnou, měli složitější.

Však oni jednou Zelení Khmerové do nás ten život podle jejich šablony natlučou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2020 21:22 Reaguje na Viktor Šedivý
Člověče nešťastná cesta ze školy byla vždy nejproduktivnější období života dítěte, protože se učilo vužívat toho, co u nás nezná většina obyvatel. Svobody.
Co má člověk vůbec nejcennějšího? Čas. Čas strávený svobodně.
Odpovědět
ig

11.8.2020 11:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevím jak vy, ale já jsem cestou ze školy nikdy nic nevyprodukoval. Trčet v hodinu v přeplněném pražském autobusu není nijak inspirativní prostředí :-)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.8.2020 11:49 Reaguje na Pavel Hanzl
To jo, ale to až primárně na gymplu ... a muselo se jednat o nějakou milou spolužačku:-))).

I když místo produktivní bych, naštěstí:-))), použil spíše atribut příjemný:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.8.2020 16:59
Je to zajímavé. Jako typické městské děcko jsem jezdil stále na kole v provozu, kličkoval mezi erénama a vétřaskama, Úvoz byl v té době snad nejzatíženější brněnská komunikace. Hráli jsme na ulicích fotbal a hokej s tenisákem, jednou mě viděli z ředitelny školy a byl jsem řešen, že jezdím riskantně v městském provozu. Vůbec jsem netušil, co po mě chtějí.
Bylo nás celá parta kluků a nikdy se nikomu nic nestalo.
Já jezdil celý život na motorce i autem (na kole samozřejmě taky) a nikdy jsem neměl žádnou bouračku (to se musí zaklepat na břevo).
Já si myslím, že návyky z mládí jsou naprosto neocenitelné, pstruh se taky v divoké vodě o šutry neomlátí.
Odpovědět
JO

Jan Olejníček

10.8.2020 22:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak on se ten provoz na Úvozu od dob Klementa kapku změnil, že?
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

11.8.2020 00:46 Reaguje na Jan Olejníček
Jenže tehdejší auta měla takovou vůli v řízení, že se o přesné jízdě mluvit nedalo a brzdila způsobem jako námořní lodě - řidič si naplánoval kde zastaví a k tomu dlouho předtím začal snižovat rychlost. Co se změnilo od dob Klementa, tak bezohlednost řidičů k cyklistům.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.8.2020 09:35 Reaguje na Pavel Jeřábek
Obávám se, že spíš oraženost cyklistů, kteří záměrně překážejí provozu.
Odpovědět
VN

Vilém N

10.8.2020 17:46
Souhlasím. Hned co mi zaměstnavatel bude započítávat dobu na docházku s dítětem do školy pěšky do pracovní doby. Jinak je to honem do školky, honem do práce, honem do družiny vyzvednout. Někdo prostě nemá štěstí, že má školu za barákem a z druhé strany pracoviště.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

10.8.2020 19:56 Reaguje na Vilém N
Hned po válce, chodily děti z Deblína 7 km do měsťanky do Tišnova, později jezdily autobusem. Moje žena chodila 5,5km do gymnázia v Uh. brodě ještě v roce 1950 než začaly pořádně jezdit autobusy ČSAD. Všichni to přežili bez újmy na zdraví, ale spíš jim to zdraví upevnilo. Jájsem chodil do školy 25 minut pěšky a 2 x týdně večer do cvičení do sokolovny také. A to moji rodiče vlastnili jako kapitalisté 2 osobní auta (1 velké americké pro šest osob a a jedno čtyřsedadlové) a k nim zaměstnávali šoféra.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

10.8.2020 19:58 Reaguje na Jiří Daneš
Musím ještě dodat, že možná i díky tomu jsem dodnes v poměrně dobrém zdravotním stavu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

10.8.2020 21:44 Reaguje na Jiří Daneš
A taky se pralo na valše ... babička ji ještě měla. No a? Jako že mám dát pračku do kontíku a sehnat si valchu. Tak leda ....
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

11.8.2020 11:43 Reaguje na Svatá Prostoto
Ne my jsme měli služku a hospodyni, služka, někdy i hospodyně prala na elelktrické pračce, protože atomatické ještě nebyly. Rodiče byly ve svých firmách po celý den, ale nikdo je tam nenutil, ani komunisté (jak tvrdíval Havel).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.8.2020 11:53 Reaguje na Jiří Daneš
A jak jako souvisí?

A on Havel někdy tvrdil, že komunisté nutili majitele firem být ve SVÝCH firmách??? Já vím, že je horko, ale ...
Odpovědět
VN

Vilém N

11.8.2020 06:23 Reaguje na Jiří Daneš
Nu ano. A pivo také stávalo 2 koruny. To byly časy. Dnes tam jezdí řádově stovky aut za hodinu víc a i to pivo stojí dobře 30 korun.
Odpovědět
TP

Tomas Peltan

10.8.2020 21:30
Možná by bylo fajn, kdyby se někteří diskutující, dřív než něco napíšou, šli ráno v 7:45 kouknout před nějakou základní školu, kam rodiče své děti vozí. Ulice, která je celý den prázdná a dá se přecházet s trochou nadsázky bez rozhlížení se změní na souvislou kolonu, kde se dá přejít prakticky jen s asistencí městského strážníka.

Pomíjím, že vožené děti vodí většinu školní docházky maminka (nebo tatínek) "za ručičku" (tedy v sedačce).

Ano, auto ušetří trochu času, ale cena? A o nějakou "ideologii" nejde.

P. S. 17 kiláku je něco trochu jiného, ale tohle se týká i škol, které nemají nijak zvláštní pověst a nejdál se do nich jezdí půl druhého kiláku.
Odpovědět
ig

11.8.2020 11:22 Reaguje na Tomas Peltan
Kdyby se obec trochu snažila, může to ve většině případů dostat do přijatelného stavu. Tím snažením samozřejmě nemyslím zákazy vjezdu a zastavení. Kromě prvňáčků jsou už děti zvyklé vyskočit a běžet, zastavení auta je zpravidla jen na chvíli. Daleko horší jsou třídní schůzky, to je auty obstavené celé okolí. Podle mě by to řešil třeba Zoom, snad to školy napadne poté co teď získaly nějakou zkušenost s distančním studiem :D
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

11.8.2020 01:05
Do školy chodily děti pěšky i ve městě - kilometr a půl to nebyla výjimky. Děti z blízkých obcí chodily asi 2 - 3 kilometry, a školní autobus byl za vzdálených obcí, cca od 4 km. Dítě do školky jsem vozil denně cca 2,5 km v kočárku, domu (do kopce) si tu radost užívala manželka. A kupodivu to šlo, jen jsme si museli přivstat a ráno počítat s dvaceti minutami dřív na cestu.
Dnes podle orientačních průzkumů do základní školy je do školy z cca 800 dětí 1/3 dětí dovážena auty rodiči či prarodiči.
Odpoledne nezřídka děti čekají 20 minut na autobus, který je odveze domu třeba jen dva kilometry.
Jenže tam kde jsem jako žák chodil polní cestou, kterou dvakrát denně projel traktor, dnes jezdí auta do satelitu. Kde se dřív vyhnuly dva traktory se sběracími vozy, dnes se nedokáží vyhnout dva osobáky. Chodníky prakticky nejsou, cesta místy 3 - 4 m, někde o fous víc (tam se zemědělci vyhýbali).
Takže se nedivím, že rodiče nechtějí děti pěšky posílat.
Pokud jde o kola - je několik jedinců ze školy je statečných.
Není to tedy jen v rodičích, ale ve všech, co jezdí auty apod., že nepřemýšlí o tom, že oni na silnici nejsou jediní.
Takže než někdo začne vymýšlet nějaká omezení s dovozem dětí do škol, tak nejdřív zlepšit bezpečnost na silnicích.
A o dovozu dětí do školek - dva kilometry s dítětem je skvělá procházka, alespoň si rodič s dítětem popovídá, proklepne si střeva a přijde o nějaký stupidní televizní seriál.
Odpovědět

Jan Šimůnek

11.8.2020 08:50
Diskutující zapomínají na jedno:
V Německu je velké množství (odhady se pohybují kolem 2 milionů) ilegálů, na jejichž dovozu se značně podílela i řada ekologických organizací a ekologicky orientovaných politických stran. Tyto osoby výrazně zredukovaly pouliční bezpečnost a rodiče se kvůli tomu (a ne třeba kvůli dopravě) bojí pouštět děti samotné.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.8.2020 09:52
Tento článek je pouhý štěk,který nezohledňuje všechny možné aspekty,proč
rodiče vozí do škol děti auty.Záleží na vzdálenosti(likvidace malých škol),
nedostupné hromadné dopravě(absence např.školních autobusů),hustota dopravy
a tím i nebezpečí úrazu dětí,nebezpečí v ulicích díky kriminalitě,počasí
a taky v neposlední řadě přehnaná úzkostlivost rodičů vymodlených dětí.
Proto není možné tuto věc paušalizovat,ale je opravdu na uvážení,zda je to nutné v případě té úzkostlivosti či dokonce rozmazlování potomků.Rozumný
pohyb,otužování a samostatnost nikomu neuškodí.Bohužel je pravdou celkové
nadužívání vozidel i tam,kde to není nezbytné a stává se pouze zábavou
či plýtváním z důvodu blahobytu.Nepropaguji nějaké rovnostářství,ale taky
nesouhlasím se separací VIP dětí od dětí"lůzy"v prestižních školách,kam je
musí ti rodiče vozit desítky kilometrů.Nebýt nesmyslné inkluze(jak u koho),
tak byly všechny školy na úrovni a ne pouze ty VIP,kterých se inkluze netýká.Izolace VIP dětí od ostatních z nich vytvoří duševní mrzáky,kteří
budou už od mládí přesvědčení o své vyjímečnosti a to jim bude spíše na škodu.Můžete na to mít různé názory,ale to i na tu dopravu do škol,na koupi ranního pečiva jízdou SÚV přes půl města a nebo adrenalinovým ježděním na motorkách a čtyřkolkách v přírodě.Já jsem rovněž kritik zbytné mobility s výjimkou dovolených a cest za poznáním,ale i zde doporučím jiný druh dopravy,pokud je to možné.Jinak každá radikalizace je spíše na škodu.
Odpovědět
ig

11.8.2020 10:52 Reaguje na Břetislav Machaček
Nemusí jít hned o VIP. Školy se dělí nejen na dobré a špatné, ale i podle stylu výuky a každý rodič který má tu možnost se snaží dát děti na školu která by jim co nejlépe vyhovovala. Sám jsem to také udělal, škola byla sice přes půl hodiny cesty autem po Praze (MHD přes hodinu), ale nemám pocit, že by z toho byly nějak duševně zmrzačené. Ani si vlastně nedovedu představit, jak by je mělo obohatit, kdyby denně ztratily o hodinu víc času v MHD nebo měly ve třídě spolužáky, kterým učitelka musí desetkrát vysvětlovat sčítání s přenosem řádu a ostatní se kvůli tomu nedostanou k derivacím. Ony i ty sociální kontakty se běžně pěstují s lidmi kteří nás mohou nějak obohatit, motivovat nebo inspirovat (a my je) a málokdo je má významnější měrou napříč celým vzdělanostním a intelektovým spektrem.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

11.8.2020 12:28 Reaguje na
Je to váš názor a vaše rozhodnutí.Co člověk,to jiný názor
na vzdělávání.Je smutné,že soukromé a výběrové školy se na
inkluzi nemusejí ohlížet a ta je povinná pouze ve školách
pro ten"zbytek".U nich taky rodičům dětí vadí zaneprázdnění
učitelů,věnujících se těžko vzdělatelným dětem,ale to je tak vše co mohou.Nemohou si ty soukromé školy dovolit a děti pak
už mají jinou startovní čáru,než ty vaše.Nevytýkám to vám,
ale státu,že začal s takovým experimentem,jak zprůměrovat
děti mimo těch,jejichž rodiče si mohou dovolit něco víc.
Přeji vám,ať se vám to ve vašich dětech vrátí,ale vžijte
se i do situace těch druhých.Sobeckost se tak zahaluje do
hávu nadanosti,která je ale podmíněna financemi a ne tím
nadáním.V naší rodině to bylo za 1.republiky zcela stejné.Dva strejdové a teta z celkem 10.dětí dokonce studovali na gymnáziu a s výborným prospěchem.Po jeho
ukončení chtěl jeden strejda studovat lékařství,ale na to
už děda neměl a zdarma bylo pouze studium vojenství a nebo kněžství.Vybral si vojenství.Pak přišla válka,plány všech vzaly za své a vzdělanostní potenciál všech přišel v niveč.
Dnes tak stát přichází o mnoho mozků díky systému vzdělávání
a naopak vychovává kvanta "vzdělanců"bez hmatatelného
efektu.Je to plýtvání budoucími možnými vědci,lékaři,
techniky atd.Devalvace vzdělání se nám časem vymstí,neboť
nás ve vzdělání(ne už v rozdávání titulů)předbíhají kdysi rozvojové země.Snaha,ctižádost a vrozená inteligence se
koupit nedá a ani vnutit na sebelepší škole,kam budou ti
"lepší"své děti vozit přes celou Prahu a nebo desítky kilometrů z venkova.Né každá investice do vzdělání má smysl,když se mine s inteligencí,pílí a výdrží překonat i nesnáze,Umetání chodníčku rodiči může naopak mít efekt opačný.Přeji vám štěstí,ať se vám vyplní to,v co věříte,
ale mi je líto těch zmařených talentů z rodin,které si
to dovolit nemohou.
Odpovědět
ig

11.8.2020 12:50 Reaguje na Břetislav Machaček
Ano, souhlasim. I s tim, ze stat to podivnou snahou o egalizaci jen zhorsuje. Podle mne by se kazdemu melo dostat toho nejlepsiho vzdelani jake je schopen vstrebat, ale zatim se to neda nechat na verejnem skolstvi a velmi znacne to zavisi na aktivite a snaze rodicu. Coz na druhou stranu neni nic neobvykleho, ze zivot mladete urcuji jeho rodice.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.8.2020 13:23 Reaguje na Břetislav Machaček
Je dobře, že aspoň soukromé a výběrové školy se na inkluzi nemusejí ohlížet.
Bylo by nepochybně dobré poskytnout každému vzdělání, které v maximální míře využije jeho schopností. Jenže to by znamenalo připustit, že všichni jsou si sice rovní, ale že všichni nejsou stejně schopní. Znamenalo by to naopak inkluzi bezezbytku zahodit a zavést zcela otevřeně v přiměřené míře segregaci ve školách.

To ale nepřijde, progresivisté a jejich ideologie na MŠMT řádí až moc. Buďme tedy rádi, že mezi námi existuje dost těch, pro které je vzdělání jejich dětí dost důležité na to, aby do něj investovali. Možná jsou to leckdy vzhledem ke schopnostem peníze vyhozené, stále je to ale lepší než rovnostářské třídy pro všechny.

Ani skutečnost, že si lidé uvědomují, že i o vzdělávání je zapotřebí se starat a něco za něj zaplatit není marná. A že to občas znamená, že třeba i někdo někde "zbytečně jezdí", to je opravdu drobnost. Naše obce by kolem školství měly řešit spousty jiných problémů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.8.2020 16:47 Reaguje na Viktor Šedivý
Třída pro všechny ... téměř, fakt asociálové jsou jiná pohádka ... není tak špatný nápad, naopak. Ale musí být zajištěno, že i v rámci té jedné třídy budou mít ty děti max možnost se rozvíjet podle svých schopností. Což ale není sranda, potřebujete na to peníze a lidi.

Já jsem z generace, kdy jsme ještě sloužili soc. vlasti:-), a musím říci, že střet některých kolegů špagátů:-) s tou ostatní materií byl někdy docela zábavný. Jeden matfyzák a četa morgošů a bylo zábavu postaráno:-). Ono není zase úplně ok, aby ty dejme tomu elity byly až tak izolovány ... dnes to máte ... celou pětku se drtí na přijímačky, pak 8 let géčko, pak VŠ, k tomu ideál na chvíli studovat někam ven ... a pak udeří šeď každodenní reality a dotyčný se občas nestačí divit:-).
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.8.2020 09:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Problém vidím v šikanování nadaných dětí bezcennými blby, které současný systém školství v podstatě podporuje (viz inkluze). Dostat nadanější dítě z dosahu bezcenné sebranky je v podstatě nutnost. Jinak o ně taky můžete přijít (dětské sebevraždy spíš přibývají).
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

11.8.2020 12:00 Reaguje na Břetislav Machaček
To není o VIP ... to je prostě o lidech, někde jsou fajn (ředitel a učitelé) a škola je vstřícná k dětem i rodičům a naučí. A někde holt ne. Navíc je to subjektivní a někteří rodiče, omlouvám se, ale primárně maminky, prudili kvůli věcem, které mi hlava fakt nebrala, ale ... prostě to tak cítily.

Jistě, ideál je mít fajn školu kousek od baráku ... ale když tomu tak není, tak je raději tu lepší školu, byť je dál. Přeci jen tam to dítě stráví sakra času a hodně jej to ovlivní.
Odpovědět

Viktor Šedivý

11.8.2020 13:26 Reaguje na Svatá Prostoto
A dopravní situace před školou během půlhodinky před začátkem vyučování by rozhodně neměla být argumentem pro jakýkoli zásah do modelu výběru školy a příp. dojíždění.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist