https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/olomoucky-kraj-ma-studii-mapujici-moznosti-stavby-malych-vodnich-nadrzi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Olomoucký kraj má studii mapující možnosti stavby malých vodních nádrží

26.1.2022 01:45 | OLOMOUC (ČTK)
Studie podle něj ukazuje místa, která jsou v kraji vhodná pro potenciální stavbu vodních nádrží do velikosti dvou hektarů s výškou hráze do 2,5 metru.
Studie podle něj ukazuje místa, která jsou v kraji vhodná pro potenciální stavbu vodních nádrží do velikosti dvou hektarů s výškou hráze do 2,5 metru.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Možnosti vzniku malých vodních nádrží v Olomouckém kraji zmapovala nová územní studie, kterou si dalo zpracovat hejtmanství. Některé vodní nádrže, které pomáhají zadržet vodu v krajině, bude možné v budoucnu postavit s pomocí dotací, sdělil hejtmanův náměstek Jan Šafařík (Spojenci-Koalice pro Olomoucký kraj).
 

"Malé vodní nádrže mají tu výhodu, že jejich vybudování nepodléhá stavebnímu povolení, ale stačí pouze ohlášení vodoprávnímu úřadu, což výrazně urychluje celý proces výstavby. Tyto nádrže slouží například k posílení celkové odolnosti krajiny, zelené infrastruktury v území, mimoprodukčních funkcí lesa a hydrologické sítě vůči negativním dopadům změny klimatu," uvedl Šafařík.

Studie podle něj ukazuje místa, která jsou v kraji vhodná pro potenciální stavbu vodních nádrží do velikosti dvou hektarů s výškou hráze do 2,5 metru. "Materiál je určen především obcím. Rozpracován byl zatím pro území obcí s rozšířenou působností Prostějov, Šumperk a Uničov. V případě většího zájmu z jiných obcí s rozšířenou působností je možné nabídnout podrobnější zpracování i jim," podotkl Šafařík.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (13)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

26.1.2022 07:10
Ono by z toho neměla být hlavně hurá akce. Na těch nádržích je hezké to, že jsou všechny různě velké a zadržovali různé množství vody. V hodně obcích a katastrech jsou nádrže které by potřebovali rekonstrukci neb mnoho obci na to nikdy peníze mít nebudou, když každý rok řeší, jestli koupi lampu nebo žárovku. Na dotace s 20% spoluúčasti nenaškrábou.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

26.1.2022 07:17 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Další důvod proč upřednostnit řešení příčin (nápravu krajiny) a ne jen drahé a do přírody nepratřící stavby jakožto nepromyšlené potírání následků...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

26.1.2022 12:53 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Hurá akce ne, ale co nejméně byrokracie k uváděným rozměrům nádrží, rozhodně ANO !
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

26.1.2022 07:10
Ono by z toho neměla být hlavně hurá akce. Na těch nádržích je hezké to, že jsou všechny různě velké a zadržovali různé množství vody. V hodně obcích a katastrech jsou nádrže které by potřebovali rekonstrukci neb mnoho obci na to nikdy peníze mít nebudou, když každý rok řeší, jestli koupi lampu nebo žárovku. Na dotace s 20% spoluúčasti nenaškrábou.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

26.1.2022 07:14
Ano, malé vodní nádrže mohou být výjimečně potřeba, ale primárně bychom se měli snažit napravit krajinu.

Umělá a technická řešení se mají dělat jen tam, kde se udělalo maximum s nápravou krajiny a nestačí to. Ne, že se budou stavět nádrže a na krajinu se bude dál kašlat.... právě umělá a technická řešení v krajině v minulosti způsobila mnoho negativ, o kterých se v dnešní době vede diskuse.

Lesnictví i zemědělství potřebuje nutně hloubkovou reformu... to v těchto oborech se skrývá nejvíce problémů a zdaleka nejde jen o vodu... a hlavní slovo potřebuje dostat příroda a její obnova a ne beton...
Odpovědět
Pe

Petr

26.1.2022 09:39 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Hezky řečeno, díky. Hlavně ten konec - že hlavní slovo potřebuje dostat příroda. A přesně v tom je náš problém - v přístupu k přírodě. Přírodu a celý svět bereme jen jako něco pro vlastní potřebu (a spotřebu). A když jsou potíže, řešíme to zase jen jako svoje potíže. Naprosto žádný respekt k přírodě. Nutně potřebujeme aby příroda fungovala, a děláme to pořád jen po svém, řešíme jen svoje zájmy. Zájmy a potřeby přírody nás nezajímají. Přitom všude kolem sebe vidíme, že je to špatný přístup, že kulturní a řízená příroda je nedostatečná a ve všech hlediscích nefunkční. Nedokáže zajistit nic z toho, co je nutné, vše se neustále zhoršuje. Neudrží biodiverzitu, neudrží vodu, neudrží stabilitu klimatu.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

26.1.2022 13:15 Reaguje na Petr
Je to přesně tak. A brzo neudrží ani lidstvo, a to pak bude "veselo"...
Odpovědět
ss

smějící se bestie

26.1.2022 12:55 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Takové to vodní nádrže, napravují i krajinu.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

26.1.2022 13:23 Reaguje na smějící se bestie
To rozhodně ne. Krajinu nejde napravit technickým řešením. Tím jen člověk "hasí požár", který sám zapálil...

To co vede ke všem problémům světa je právě nepřirozenost. Jen přirozenost navozuje rovnováhu a stabilitu. Potřebujeme víc přírody (přirozenosti)....
Odpovědět
ss

smějící se bestie

26.1.2022 13:43 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Podle dosavadních informací, stále chybí asi tak 80 -100 tisíc ha vodních ploch, oproti době před 120 - 150roky.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

26.1.2022 07:14
Ano, malé vodní nádrže mohou být výjimečně potřeba, ale primárně bychom se měli snažit napravit krajinu.

Umělá a technická řešení se mají dělat jen tam, kde se udělalo maximum s nápravou krajiny a nestačí to. Ne, že se budou stavět nádrže a na krajinu se bude dál kašlat.... právě umělá a technická řešení v krajině v minulosti způsobila mnoho negativ, o kterých se v dnešní době vede diskuse.

Lesnictví i zemědělství potřebuje nutně hloubkovou reformu... to v těchto oborech se skrývá nejvíce problémů a zdaleka nejde jen o vodu... a hlavní slovo potřebuje dostat příroda a její obnova a ne beton...
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

26.1.2022 16:06 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Naprostý souhlas.
Odpovědět
Tomáš  Holíček

Tomáš Holíček

27.1.2022 10:12
V každém případě by mělo jít o vybudování nádrží , které nebudou hnusit krajinu,musí se řešit i okolní výsadba a snažit se o to, aby vodní nádrž vypadala přirozeně.Nejde jen o zachycení vody v krajině, ale i o vybudování určitého biotypu.
Na druhou stranu si připadám jak v Kocourkově.Jsem z oblasti kolem Uničova a myslím, že to tam znám.V minulých 30ti letech se nahrnuly mraky peněz do zreulování vodních toků(Oskava).Pamatuji si ještě starou řeku.Jak pstruhové, tak mimopstruhové pásmo plné tůní, vodních melandrů...Teď voda proletí a je to k ničemu.Chápu, že je zbytečné brečet nad rozlitým mlíkem, ale měly by se dát v první řadě dokupy koryta řek...
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist