https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/policiste-a-veterinari-proveruji-podezreni-na-tyrani-zvirat-v-obore-brezka
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Policisté a veterináři prověřují podezření na týrání zvířat v Oboře Březka

9.8.2024 11:11 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Policisté a veterináři prověřují podezření na týrání zvířat v Oboře Březka u Kostelce u Křížků nedaleko Prahy. O případ se zajímá i ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL). Na síti X dnes uvedl, že špatné zacházení se zvířaty nestrpí a z výsledků vyšetřování vyvodí důsledky. Na případ upozornil server Novinky.cz..
 
Na internetu se v minulých dnech objevila videa, která ukazují například střílení koček chycených do pastí v oboře. Obora patří Výzkumnému ústavu lesního hospodářství a myslivosti, jehož zřizovatelem je ministerstvo zemědělství.

"Rozhodně nestrpím jakékoli týrání zvířat a špatné zacházení s nimi," uvedl ministr Výborný. "Vyšetřování běží. Podle výsledků vyvodím adekvátní důsledky. S ředitelem výzkumného ústavu se setkám ihned po mém návratu ze zahraničí," dodal.

"Obdrželi jsme toto video, a když jsem se na to díval, tak už z prvního pohledu je jasné, že muselo dojít k porušování zákona, a to jak veterinárního, tak zákona na ochranu zvířat proti týrání," řekl Novinkám.cz ředitel Státní veterinární správy Zbyněk Semerád. Podle něj se může stát, že je nutné odchycená zvířata utratit. V takovém případě to má udělat výhradně veterinář, který používá humánní způsoby usmrcení.

Kriminalisté případ prověřují jako podezření ze zločinu týrání zvířat, v případě odsouzení by podle policejní mluvčí Barbory Schneeweissové mohl viníkům hrozit až šestiletý trest.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (28)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Uhrovič

9.8.2024 15:47
To asi taky nebyl myslivec, že? .....
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

9.8.2024 17:00 Reaguje na Michal Uhrovič
No nevím, jiná možnost je myslivecký hospodář a kočka 200m daleko od obydlí. Vy o tom něco víte?
Odpovědět
Anyr

Anyr

9.8.2024 17:43 Reaguje na Slavomil Vinkler
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-neakceptovatelne-ministra-vyborneho-rozcilily-zabery-tyrani-zvirat-v-obore-40483584

Komentovat to nebudu. Byl bych velmi vulgární a vyzýval bych k násilí proti jednotlivci i skupině, z čehož by mi pak bylo morálně špatně a měl bych navíc depku i sám ze sebe, nehledě na legislativu ČR.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

9.8.2024 18:04 Reaguje na Slavomil Vinkler
V Novinkách bylo video,snad nepodstrčené,pokud na to máte žaludek,nebude se Vám to líbit,asi fotopast.
Střílení domácích mazlíčků 200m od obce se ještě smí ?
Hospodáři a myslivci,co se známe,mají i kočky a nevím,že by tyto milé domácí myšilovy vraždili .
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.8.2024 13:53 Reaguje na Emil Bernardy
Milí domácí myšilovové nebo metla zabíjející ročně miliony živočichů? https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/veda/kocky-jsou-zasadni-ekologicka-pohroma-tvrdi-autori-rozsahle-vedecke-studie-110282
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

12.8.2024 19:19 Reaguje na Jarek Schindler
Rossáhlá vjedecká stúdie....... dnes je možné vše.
Umejete si nohy v potoce a přicválá egologický biřic a chce pokutu.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.8.2024 20:46 Reaguje na Emil Bernardy
No když umytím těch vašich nohou vytrávíte kilometr potoka tak se nedivte. Řeč ale nebyla o vašich špinavých nohách ale o milých domácích plyšáččích co se nazývají kočkou.

Odpovědět
ZU

Zbynek Ulcak

9.8.2024 21:45 Reaguje na Slavomil Vinkler
Dobry den - Vy jste se asi nedíval na to video, že? Ta zvířata jsou chycena ve sklopci a Ing. Beníček, "odborný pracovník útvaru myslivosti Výzkumný ústav lesního hospodářství a myslivosti" to do nich pálí z půl metru do toho sklopce. A to se ani napoprvé netrefí. Předtím do nich píchá klackem. Géniové to asi nebudou, píše se v tom článku, že se nafilmovali na vlastní fotopast. Docela bych mu přál něco nepříjemného - třeba soudní potrestání.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.8.2024 10:28 Reaguje na Zbynek Ulcak
Můžete mi říci jak jde jinak než střelnou zbraní podle zákona usmrtit zvíře zákonně chycené do sklopce či jiné živolovné pasti typu klece? Ano, pán je vůl, blbě kecá a určitě dostane flastr za zabití chráněného zvířete. U koček je oprávněnost potom pouze věcí nějaké vzdálenosti dané zákonem.
Odpovědět

Radek Čuda

12.8.2024 12:17 Reaguje na Jarek Schindler
No, v tom odkazovaném článku na Seznamu se k tomu Semerád vyjadřuje celkem jasně a jednoznačně. A při vší úctě k Vám, fakt se mi nezdá, že by on, jako ústřední ředitel SVS plácal úplné pitomosti.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.8.2024 13:29 Reaguje na Radek Čuda
Mě je celkem jedno co trousí v médiích pan Semerád. Pokud tvrdí, že : " kdyby bylo nutné odchycená zvířata utratit, což se také může v některých případech stát, má to provést pouze veterinář, který používá humánní způsoby usmrcení", tak bych řekl, že nemluví pravdu. Já chci pouze odkaz na paragraf který se zmiňuje o tom, že usmrcení střelnou zbraní je nehumání způsob. Ten veterinár je samozřejmě nesmysl.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

12.8.2024 09:43
https://www.vulhm.cz/o-ustavu/seznam-utvaru/obora-brezka/historie/

Asi budu trochu za ďáblova advokáta, ale musíme si přiznat, že kočka domácí je přemnožena a doslova decimuje vylétnuté ptactvo a vše co dokáže ulovit. Nevěřím, že kastrace a krmení za obecní peníze něco změní. Kdo se přizná k chovu někde na půdě, asi nikdo. Prostě se mi tam nastěhovali a tak jsem je nechal nejsou moje... Ležící kastráti na gauči mi nevadí, je to jen o tom zda si to přejí jejich majitelé. Dnes doslova vybíjíme spárkatou zvěř včetně březích kusů a to se nám vysvětluje jako přijatelné. Pamatuji si na reportáž z Českého Brodu, kde ORP nechalo odstřelit přemnožené holuby ve městě. Bylo z toho pěkné pozdvižení. Kdo zná zaručený humánní recept jak z toho ven, abychom zastavili pokles zpěvného ptactva ať ho uvede. Na druhou stranu asi bych toho tchoře pustil někam kde nebude vadit.... Obory a bažantnice doslova nasávají z okolí dravou zvěř i myslivosti škodící zvířata a to v počtech, které si laik nedovede ani představit.
Odpovědět
ZU

Zbynek Ulcak

12.8.2024 10:22 Reaguje na Jaroslav Vozáb
... v té věci ale nejde o to, že někdo střílí kočky a tchoře. Tam jde o to, JAK to dělá a které předpisy při tom porušuje...
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.8.2024 10:33 Reaguje na Zbynek Ulcak
Ano, až na toho tchoře souhlasím. Živolovná past je selektívní a chráněná zvířata se pouštějí. Jen by mě zajímalo jaké jiné předpisy, pokud byl sklopec dál než dvěstě metrů od baráku či plotu, tedy porušil?
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

12.8.2024 12:40 Reaguje na Jarek Schindler
https://www.myslivost.cz/Pro-myslivce/Poradny/archiv-judr-cechury/Jak-je-to-s-lovem-tchore-Kdo-je-opravnen-tchore-st
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.8.2024 13:12 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Zde má pan Čechura pravdu v tom, že by tento problém vyřešil asi pouze soud. Osobně jsem proti takovému dělění na zvěř a zvěř. Má být pouze kolonka zvěř kde by měla být zahrnuta veškerá zvěř a loví se pouze ta s dobou lovu podle vyhlášky. Nikdo není schopen předjímat co bude v budoucnosti potřeba regulovat a tak jsem názoru, že vyhláška je podstatně pružnější a může reagovat na nastalou nutnost. Proč chtějí asi ochranáři ze seznamu zvěře část zvěře vypustit. Jde o ochranu na věčné časy ať se děje co se děje.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

12.8.2024 13:20 Reaguje na Jarek Schindler
https://www.svetmyslivosti.cz/zpravy/myslivecka-statistika-za-obdobi-2022-2023

Ještě k kočce, Ve statistice je vykázáno 7700 ks za rok 2023, osobně si myslím, že ne každá byla vykázána...bez regulace to asi nejde.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

12.8.2024 13:36 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Já souhlasím. Navíc podívejte se kolik se těch koček lovilo před 30, čtyřiceti lety. Jde pouze o to jestli byla ulovena podle zákona. Na jednu stranu budou ochranáři na kočky nadávat kolik chráněných živočichů zlikvidují a na druhou stranu budou stejně tak nadávat když se nějaká uloví. To už je na hlavu.
Odpovědět
Ra

Radek

12.8.2024 15:04 Reaguje na Jarek Schindler
přeně tak , kočka domácí nemá ve volné přírodě co pohledávat , je potřeba zavést čipování a pokutovat majitele .
Odpovědět
Ra

Radek

12.8.2024 18:50 Reaguje na Radek
pokud chci chránit přírodu jako celek , tak jak to dělají myslivci . Jinak jsem ochranář městský tedy padlý na hlavu :-)
Odpovědět
rl

rýpal lesní

12.8.2024 19:43
Co se takhle na to podívat z jiného úhlu pohledu - kdyby tomu bylo naopak, v kleci byl onen přemnožený člobrda, a venku na něj číhal tygr s nebroušenými drápy, jo, to by bylo počteníčko :-) I ten tchoř by byl za navoněného fešáka :-D
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

13.8.2024 14:02 Reaguje na rýpal lesní
Z jiného uhlu pohledu? Tygří kůži jako předložku doma ještě nemám.
Odpovědět
Ra

Radek

14.8.2024 11:07 Reaguje na rýpal lesní
Myslíte ten pohádkový pohled jak tygr mluví z laní a domlouvají se na odpoledním výletu k vodopádu , v dálce přichází vlk se svoji smečkou a toho doprovází srnec se srnou a srnčaty a z nedalekého houští se přidává medvědice z medvíďaty , nemůže chybět ani táta medvěd , který přichází z jelenem :-))
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

14.8.2024 11:38
Ještě zde dám jeden odkaz:
https://www.farmito.cz/nase-clanky/novela-zakona-o-myslivosti-2024-hlavni-zmeny-v-kostce

Tento již bývalý zaměstnanec nebyl asi nejostřejší tužka v penálu. (mám to od studenta, který byl v oboře na praxi, osobně pána neznám a nedovoluji si to nikterak hodnotit atd. )
V obecné rovině tyto honitby (obory , bažantnice) by měli být výstavní skříní české myslivosti a to jak chovem, etikou lovu tak i mezilidskými vztahy. Nějak mě přichází na mysl staré římské právo, která si klade základní otázku: Komu je to ku prospěchu? Je opravdu stát se svými organizacemi ten správný odborný garant např. při stanovení plánu lovu atd viz odkaz na novelu zákona. Jsou citované organizace na tyto práce vůbec připravené ( rozpočet, lidé atd.)?
Odpovědět
Ra

Radek

14.8.2024 14:01 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Jenže ten výklad v kostce novely zákona o myslivosti je záměrně uváděný nepravdivě ,pro laickou veřejnost , tak aby byla na straně tvůrců .

Uvedu pouze toto , je to pořád dokola . Novela neposiluje práva vlastníků , naopak jim je bere . Ve stávajícím zákonu je vlastník ten co rozhoduje o tom co za zvěř se na pozemcích chová a v jakém množství !
To co je potřeba změnit je dokládání a kontrola lovu !

Je to pouze jeden příklad z mnohých , bohužel podstatných !
Odpovědět
Ra

Radek

14.8.2024 14:04 Reaguje na Radek
V novele to za vlastníka bude určovat úředník z nějaké tabulky , někde od stolu , bez znalosti honitby a místních podmínek .
Odpovědět
JV

Jaroslav Vozáb

14.8.2024 15:32 Reaguje na Radek
Po přijetí novely zákona 108 pos(r)anci bude záležet na štěstí na jakou osobu toho úředníka narazíte. Jemu naroste pravomoc nad vlastníky i nájemci. Ač zákony jsou pro všechny stejné, výklady se mnohdy různí úřad od úřadu.
Zákon pole mě není třeba novelizovat, stačí potřebně upravit provádějící vyhlášku... Pravicová vláda by měla prosazovat méně státu a více občana.
Odpovědět
Ra

Radek

15.8.2024 10:22 Reaguje na Jaroslav Vozáb
Je to jak píšete , tahle vláda posiluje práva velkým sedláků a hrabatům . Na malé kašle , jen trošku zapomněla že ti malí jsou jejich voliči a těch velkých je prostě míň .
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist