Posypová sůl se na české silnice dováží především z Německa
"Za osm let existence naší firmy jsme nejvíce posypové soli dovezli v roce 1999, a to téměř 100 tisíc tun. Pro špatnou splavnost řeky Labe jsme letos museli většinou použít služeb automobilových dopravců," doplnil V. Havel. Podle jeho slov dodává tato firma sůl zejména do severních, západních a středních Čech. "V Čechách máme tři velkosklady, jinak většinou sůl dodáváme přímo do skladů odběratelů," pokračoval Havel. H & P Trading má podle Havla s desítkami okresních silničních správ, dálničními středisky i dalšími partnery v časovém předstihu uzavřené smlouvy o dodávkách posypové soli. Skutečně dodané množství je přizpůsobováno aktuálním potřebám s ohledem na počasí. Veškeré zakázky pro státní podniky a instituce jsou realizovány prostřednictvím veřejných soutěží.
"Sůl je v současnosti při správném dávkování a využití moderní techniky u posypových vozů ekologicky nejpřijatelnějším materiálem pro ošetřování silnic. Dokladem toho je široké využití soli při údržbě silnic v rakouských Alpách, u nás se sůl znovu začíná používat na Šumavě a v Jizerských horách. Používané inertní materiály, především škvára, jsou pro životní prostředí jednoznačně horší," zakončil Havel.
reklama