https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-6-podporila-vystavbu-silnicniho-okruhu-mezi-ruzyni-a-brezinevsi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha 6 podpořila výstavbu silničního okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí

12.2.2004 14:40 | PRAHA (ČIA)
Dokumentaci pro územní rozhodnutí na stavbu silničního okruhu v úsecích Ruzyně - Suchdol a Suchdol - Březiněves ve variantě J podpořila radnice Prahy 6. Jak na dnešní tiskové konferenci uvedla zástupkyně starosty Jaroslava Trnková, svůj souhlas šestá městská část podmiňuje dopracováním dokumentace v několika bodech.
 

"V zájmu snížení ekologických dopadů na Prahu 6 při odvozu vytěžené zeminy požadujeme ve stavebním řízení předjednání přepravních tras a zásadně nesouhlasíme s vedením stavební dopravy směrem do centra města," uvedla Trnková a dodala, že pro přepravu zeminy požaduje šestá městská část využití lodní dopravy.

Podle Trnkové je důležité prověřit dopravní a ekologické dopady tzv. přivaděčů (křižovatek) na městský okruh alespoň v některých hustě osídlených lokalitách. Posledním požadavkem Prahy 6 je zachování stávajících dvou biokoridorů, které navrhovaná trasa protíná.

Silniční okruh v úsecích Ruzyně - Suchdol a Suchdol - Březiněves byl rozpracován v několika variantách, z dokumentace EIA však vyplynulo, že reálné zůstávají varianty jsou pouze J a Ss.

Varianta J o délce 16,4 kilometru vede přes Suchdol do Březiněvsi. Trasa přechází přes vltavské údolí, umístění a konstrukce mostu je navržena tak, aby nezasahovala do skal na obou březích Vltavy, které jsou přírodní památkou. Dále stavba zahrnuje mosty přes Čimické a Drahanské údolí. Dopravně se jedná o řešení, které podle Prahy 6 nejlépe splňuje účel stavby.

Další předloženou variantou je varianta Ss o délce 25,1 kilometru. Od trasy naznačené ve variantě J by byla posunuta zhruba o 3,5 kilometru směrem na sever. "Celkově lze variantu Ss hodnotit jako přijatelnou z hlediska nejmenšího dopadu na životní prostředí v území lokalizace stavby, ale s výhradami k nevýraznému vlivu na zlepšení životního prostředí v centrální části Prahy," dodala Trnková. Podle Prahy 6 však v případě této stavby výrazně klesá význam navrhované komunikace pro řešení dopravního systému v hlavním městě ve srovnání s variantou J.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist