Praha 6 podpořila výstavbu silničního okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí
"V zájmu snížení ekologických dopadů na Prahu 6 při odvozu vytěžené zeminy požadujeme ve stavebním řízení předjednání přepravních tras a zásadně nesouhlasíme s vedením stavební dopravy směrem do centra města," uvedla Trnková a dodala, že pro přepravu zeminy požaduje šestá městská část využití lodní dopravy.
Podle Trnkové je důležité prověřit dopravní a ekologické dopady tzv. přivaděčů (křižovatek) na městský okruh alespoň v některých hustě osídlených lokalitách. Posledním požadavkem Prahy 6 je zachování stávajících dvou biokoridorů, které navrhovaná trasa protíná.
Silniční okruh v úsecích Ruzyně - Suchdol a Suchdol - Březiněves byl rozpracován v několika variantách, z dokumentace EIA však vyplynulo, že reálné zůstávají varianty jsou pouze J a Ss.
Varianta J o délce 16,4 kilometru vede přes Suchdol do Březiněvsi. Trasa přechází přes vltavské údolí, umístění a konstrukce mostu je navržena tak, aby nezasahovala do skal na obou březích Vltavy, které jsou přírodní památkou. Dále stavba zahrnuje mosty přes Čimické a Drahanské údolí. Dopravně se jedná o řešení, které podle Prahy 6 nejlépe splňuje účel stavby.
Další předloženou variantou je varianta Ss o délce 25,1 kilometru. Od trasy naznačené ve variantě J by byla posunuta zhruba o 3,5 kilometru směrem na sever. "Celkově lze variantu Ss hodnotit jako přijatelnou z hlediska nejmenšího dopadu na životní prostředí v území lokalizace stavby, ale s výhradami k nevýraznému vlivu na zlepšení životního prostředí v centrální části Prahy," dodala Trnková. Podle Prahy 6 však v případě této stavby výrazně klesá význam navrhované komunikace pro řešení dopravního systému v hlavním městě ve srovnání s variantou J.
reklama