https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-a-stredocesi-budou-spolupracovat-na-trolejbusovych-tratich
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha a Středočeši budou spolupracovat na trolejbusových tratích

11.3.2021 01:14 | PRAHA (ČTK)
Využito má být tzv. dynamické dobíjení, kdy trolej je pouze v některých úsecích a zbytek jede vůz na baterii. U první zmíněné trati by k ní byly vozy připojeny asi 70 procent délky trasy.
Využito má být tzv. dynamické dobíjení, kdy trolej je pouze v některých úsecích a zbytek jede vůz na baterii. U první zmíněné trati by k ní byly vozy připojeny asi 70 procent délky trasy.
Zdroj | Piqsels
Praha bude prostřednictvím dopravního podniku (DPP) spolupracovat se Středočeským krajem a jeho Krajskou správou a údržbou silnic (KSÚS) na vybudování trolejbusových tratí z metropole do Brandýsa nad Labem a Kostelce nad Labem. Spolupráce se týká vytvoření projektu a získání potřebných povolení. Náklady jsou odhadovány na 975,5 milionu Kč. Stavba by se mohla uskutečnit v letech 2024 až 2026. Tratě vytipoval Středočeský kraj, jehož vedení s projektem již souhlasilo.
 

"Slíbili jsme, že do roku 2024 bude v Praze o pětinu méně emisí a do roku 2030 bude třetina autobusů poháněná elektricky. S DPP a Středočeským krajem začneme připravovat dva další projekty, které nás zase o něco přiblíží k tomuto cíli," uvedl pro ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Využito má být tzv. dynamické dobíjení, kdy trolej je pouze v některých úsecích a zbytek jede vůz na baterii. U první zmíněné trati by k ní byly vozy připojeny asi 70 procent délky trasy. V případě trati do Kostelce by projekt navazoval na zavedení trolejbusů na pražské lince 140 z Palmovky do Čakovic. Na její vybudování již DPP získal stavební povolení. Trolejemi by byla trasa pokryta minimálně z poloviny.

Kromě ekologičtějšího provozu má přechod na trolejbusy podle dokumentu zajistit vyšší kapacitu spojů. U trati z Brandýsa by u linky číslo 375 namísto nynějších dvoučlánkových autobusů mohly být nasazovány tříčlánkové vozy.

Náklady na projekt či výkupy pozemků jsou u prvé trati odhadovány na asi 13,97 milionu. Stavební práce na 565,94 milionu. U druhé je to 10,2 milionu na projekt a 385,38 milionu na stavbu. Náklady by byly rozděleny podle délky dráhy v tom kterém kraji. V případě Prahy by byly hrazeny z rozpočtu DPP. Na stavbu by kraje chtěly získat peníze z evropských fondů.

Projektová příprava a vyřešení majetkoprávních záležitostí by se měly uskutečnit v letech 2021 až 2023. Stavba by pak postupně začala v roce 2024 a trvala asi dva roky.

Praha spolu s DPP chystá na svém území elektrifikaci dalších linek MHD. Nyní pracuje například na nasazení trolejbusů na linku 119 na letiště v Ruzyni. Elektřinou poháněné vozy plánují například na lince číslo 134 z Dvorců k Podolské vodárně. Elektrifikovány by měly být rovněž čtyři autobusové linky na levém břehu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist