https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-group-a-hyundai-motor-budou-vyvijet-vodikove-technologie-pro-mobilitu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda Group a Hyundai Motor budou vyvíjet vodíkové technologie pro mobilitu

24.9.2024 00:56 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Škoda Group a Hyundai Motor Company budou spolupracovat na vývoji vodíkových technologií a energeticky efektivních řešení pro mobilitu. Memorandum o porozumění, které kooperaci odstartovalo, podepsaly na Česko-korejském obchodním fóru v Praze generální ředitel a výkonný předseda představenstva Škody Group Petr Novotný a Ken Ramírez, viceprezident společnosti Hyundai Motor Company. ČTK to řekl mluvčí plzeňských strojíren Jan Švehla.
 
"Jsme přesvědčeni, že vodík bude spolu s energeticky efektivními řešeními hrát zásadní roli v transformaci mobility pro udržitelnější budoucnost. Cílem spolupráce s Hyundai Motor Company je umožnit nám podívat se za hranice jednotlivých států a prozkoumat širší trhy, kde mohou mít tyto technologie větší dopad," řekl Novotný. Spolupráce podle něj přinese do globálního ekosystému mobility inovativní, ekologicky šetrná řešení, která posunou čistší energii do regionů, kde je jí nejvíce zapotřebí.

"Cílem našeho partnerství se Škodou Group je urychlit zavádění vodíku, což by přispělo k rozvoji vodíkové technologie a uhlíkové neutrality na globálních trzích včetně Česka," řekl Ramírez. Obě skupiny, které považují vodík za klíčový pilíř při budování udržitelné budoucnosti, společně usilují o vedoucí postavení v rychle rostoucím vodíkovém průmyslu. "A to vytvářením pozitivních synergií mezi naší technologií palivových článků a produkty a projekty mobility Škody Group," dodal.

Memorandum o porozumění se zaměřuje na studium a zavádění systémů vodíkových palivových článků a energeticky efektivních technologií mobility i na zkoumání příležitostí i mimo tuto oblast. Hyundai Motor bude zkoumat možnosti sdílení své technologie palivových článků, což urychlí zavádění ekologické mobility na globálních trzích, kde působí Škoda Group. Společnosti rovněž zpracují studie proveditelnosti aplikací vodíkových palivových článků pro širokou škálu využití mimo oblast mobility.

Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu a součást skupiny PPF, zvýšila loni meziročně tržby o 81 procent na 33 miliard Kč. Loni dodala 400 vozů, meziročně o 88 procent více, a uzavřela několik velkých kontraktů Zaměstnává přes 8000 lidí v několika výrobních závodech v ČR a ve Finsku. Obchodní jednotky má v Německu, Itálii, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině.


reklama

 
Václav Prokš
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

24.9.2024 07:23
je tak trochu problém výroba vodíku v množství, aby to dávalo smysl. V Německu odstavují vodíkové vlaky, protože nemají na co jezdit.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

24.9.2024 08:45 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Rozvoj vodíkové technologie je třeba dělat primárně v laboratořích a pak zkoušet na pilotních projektech.

Koně je třeba zapřahat před a nikoliv za kočár.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.10.2024 15:58 Reaguje na Jiří Svoboda
A to technologové neví? Určitě ne?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist