SOS Praha: Obchvat města je nutný
Podle Maršíka je logické, aby dostavba silničního obchvatu Prahy předcházela plánovaným projektům řešení přetížených komunikací v Praze 6. "Projekty typu "Břevnovská radiála" nebo rozšiřování stávajících komunikací podstatu problému neřeší. Pouze přivádějí stále větší množství automobilů do centra a ničí životní prostředí místním lidem," tvrdí Maršík. Rozšiřování nabídky k průjezdu městem bez fungujícího obchvatu je podle Maršíka urbanistický nesmysl. "Doprava je jako natlakovaná voda, najde si cestu tam, kde je to nejsnadnější," vysvětluje Maršík a dodává, že zastaralý systém radiál a výpadovek nabízí nejjednodušší cestu přímo přes město, místo okolo něj.
Občanská sdružení vyzvala zastupitele mimo jiné k posouzení veškerých dopravních řešení z hlediska vlivu na životní prostředí, k informování o zahájení a průběhu rozhodovacích procesů a k vyvarování se konfliktu zájmů. "Z jednání s úřady jasně vyplývá, že dnes není hlavním důvodem pro to, co se bude stavět, zda je to vhodné, ale zda je to dostatečně drahé," říká Maršík. Čím větší rozpočet projektu, tím víc peněz pro každého, kdo se ho účastní - naznačuje podezření Maršík.
Výzva vznikla z iniciativy koalice SOS Praha a podepsalo se pod ní šest občanských aktivit - Eko Břevnov, Sdružení na ochranu zájmu obyvatel městské části Praha-Řepy, Eko Bílá hora, Klub přátel Ruzyně, Mateřské centrum Řepík a Horní Řepy. "Občané jsou znechuceni politickými tahanicemi okolo dopravního řešení v Praze 6, kdy politici štvali občany jedné městské části proti občanům v druhé," řekl na tiskové konferenci Petr Štěpánek z SOS Praha. Podle něj je pro zastupitele výzva hozenou rukavicí. "Doufáme, že to politici vezmou vážně a rukavici zvednou," uzavřel Štěpánek.
reklama